Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere her som egentlig burde ha vært skilt, men blir igjen da det er rimeligere å være 2 enn 1? Hvordan gjør dere det så ikke barna merker til det daglige mangel på kjærleiken? Og hva med sex?

Anonymkode: 6b6c4...daf

Videoannonse
Annonse
Gjest Wrightandrong
Skrevet

Hvis økonomien er det eneste som holder igjen, er det nok ganske usunt å fortsette ekteskapet. Livet består tross alt av mer enn antall kroner på konto. En får jo ikke noen premie den dagen man forlater jorda, for at man har gnidd på hver eneste krone. Vel så viktig er det jo at du/dere har det bra på et menneskelig plan, og det er jo ikke umulig at kjærligheten gjør sitt inntog også i fremtiden. Tror det kan være greit å ta en ny vurdering på om dette virkelig er noe å satse på. 

Skrevet
Wrightandrong skrev (11 minutter siden):

Hvis økonomien er det eneste som holder igjen, er det nok ganske usunt å fortsette ekteskapet. Livet består tross alt av mer enn antall kroner på konto. En får jo ikke noen premie den dagen man forlater jorda, for at man har gnidd på hver eneste krone. Vel så viktig er det jo at du/dere har det bra på et menneskelig plan, og det er jo ikke umulig at kjærligheten gjør sitt inntog også i fremtiden. Tror det kan være greit å ta en ny vurdering på om dette virkelig er noe å satse på. 

Tenker ikke på de som blir igjen fordi den ene parten har så mye, men rett og slett når man ikke kan få endene til møtes grunnet lite inntekt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tenker ikke på de som blir igjen fordi den ene parten har så mye, men rett og slett når man ikke kan få endene til møtes grunnet lite inntekt.

I Norge kan man alltid greie seg økonomisk etter er samlivsbrudd. Ikke sikker det blir så voldsomt morsomt, men man vil alltid kunne få nok til å greie seg.

Anonymkode: 1b845...da9

• Liker 2
Skrevet

Ja, samme her. Vi er bare venner, sover på hvert vårt rom. Vet at han har sex med andre, men lar det ikke gå inn på meg. Vi har 2 barn og god økonomi sammen. Barna vet ingenting. 

Sparer alt jeg kan. Når barna flytter ut av redet selger vi huset og flytter hver for oss.

Anonymkode: aae46...641

Skrevet

Det går ikke an å gjøre det slik at barna ikke merker at det mangler kjærlighet. I verste fall ender de opp med å ikke forstå hva kjærlighet er. Så da tror jeg faktisk det er bedre å forklare dette til dem når de er store. At dere bare bodde sammen av praktiske grunner.

Anonymkode: 4edf1...891

• Nyttig 1
Skrevet

Ja, samme her. Vi er bare venner, sover på hvert vårt rom. Vet at han har sex med andre, men lar det ikke gå inn på meg. Vi har 2 barn og god økonomi sammen. Barna vet ingenting. 

Sparer alt jeg kan. Når barna flytter ut av redet selger vi huset og flytter hver for oss.

Anonymkode: aae46...641

Merker ikke barna noe til at dere f.eks sover på forskjellig rom? Hva med andre rundt dere familie og venner? Kan jeg spørre ca hvor gammel barna og du er?

Skrevet

I Norge kan man alltid greie seg økonomisk etter er samlivsbrudd. Ikke sikker det blir så voldsomt morsomt, men man vil alltid kunne få nok til å greie seg.

Vei ikke om jeg støtter den..

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vei ikke om jeg støtter den..

Så du har eksempler på folk som må bo på gata og sulte og NAV nekter å hjelpe dem etter samlivsbrudd?

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Så du har eksempler på folk som må bo på gata og sulte og NAV nekter å hjelpe dem etter samlivsbrudd?

Det var ikke akkurat det jeg mente, men man hører om MANGE som ikke har det bra og lever under fattigdom. Kjenner heldigvis ingen, men hører stadig..

Skrevet

Ingen flere?

Skrevet (endret)

Helt ærlig, vi er ikke gift. Vi har ikke felles barn. Den eneste styrken vårs, har vært god sex. Ryddig økonomi takket være min økonomiske sans. Å gå ifra mannen, må selge hus og hjem. Ikke gjort på 1 dag. Han har dog sagt så mange stygge til meg, så sex er ute av bildet. Det var limet, bare tull i dag. 

Jeg har levd under fattigdomsgrensen. Betalte bolig før alt annet. Vi sultet aldri. Men, datteren fikk ikke nugatti som pålegg. Lever egentlig under fattigdomsgrensen i dag og. Dvs, lever på uføretrygd, men har stor gjeld. Det er boliggjeld. Har ingen annen gjeld. I min nye hverdag, får litt boliglån, det meste er egenkapital. Skal slutte å betale for sambo sin hobby. Boligen, kanskje 60 % av arealet jeg har i dag, kjempefornøyd. De dagene sambo ikke er her, lager enkle middager. Litt salat, liten protein, ris eller eggenudler. Greier fint å holde meg under budsjett. Middag under 30 kr pr dag, ja fornøyd med det. 

Endret av Helene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...