Gå til innhold

Jeg klarer bare ikke å se hvorfor voksne folk liker Superhelter?

Woah0

Anbefalte innlegg

Er det bare for å koble av? At man ikke trenger å være investert for å bare koble helt av?. Det er mer av og på knapp, for å distrahere fra studier eller noe?

Jeg bare legit lurer på hva som er mest folk i kostymer, urealistisk handling med for mye boom boom folk i tights.

Jeg ser på "Supergirl" har første sesong på bluray. Og jeg klarer enda ikke å se hvorfor dette er så populært? Hele sjangern mener jeg.

Endret av Woah0
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Urealistisk handling er et nyttig avbrekk fra den realistiske elendigheta vi befinner oss i for tida. Store verdensproblemer løses på halvannen time. 

Anonymkode: 2cf73...076

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Urealistisk handling er et nyttig avbrekk fra den realistiske elendigheta vi befinner oss i for tida. Store verdensproblemer løses på halvannen time. 

Anonymkode: 2cf73...076

Men var det ikke slikt vi fikk Donald Trump? Å tro at en sterk person kan løse alt istedet for realisme og å se det som funker og gir mening. I det minste er Disney som Donald Duck en grei måte å se på når man kjeder seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan noen kan finne interesse i reality-tv og influencere, men jaggu så klarer de det. Har vel noe å gjøre med at vi er forskjellige.

Anonymkode: 4ab36...198

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vel ikke i målgruppa til supergirl da. Jeg likte faktisk serien og tenker at den er ganske empowering for kvinner. Og ellers tror jeg at veldig mange vokste opp med superhelter og da liker dem det fortsatt da de blir voksene. 

Anonymkode: ca12e...8ab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er vel ikke i målgruppa til supergirl da. Jeg likte faktisk serien og tenker at den er ganske empowering for kvinner. Og ellers tror jeg at veldig mange vokste opp med superhelter og da liker dem det fortsatt da de blir voksene. 

Anonymkode: ca12e...8ab

Jeg mener ikke Supergirl i seg selv. Er helt sånn typisk superhelt. Jeg bare ser ikke hvorfor superhelter som en sjanger er populær bare.

Det er jo bare, urealisme og få magiske krefter for å stoppe en annen med magiske krefter. Er bare så overdrevet og gir ikke noe mening, synes det er så merkelig hvorfor voksne folk liker det. Jeg kan forstå veldig småe barn som i 3 års alderen. Men ikke voksne folk

Endret av Woah0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Woah0 skrev (28 minutter siden):

Men var det ikke slikt vi fikk Donald Trump? Å tro at en sterk person kan løse alt istedet for realisme og å se det som funker og gir mening. I det minste er Disney som Donald Duck en grei måte å se på når man kjeder seg.

Men de tror jo ikke det i virkeligheten. Det er kun film. 

Anonymkode: 8ce90...b95

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men de tror jo ikke det i virkeligheten. Det er kun film. 

Anonymkode: 8ce90...b95

Men mye av USA er så spammet av superhelt filmer. Og stemmesystemet er basert på at individer får støtte av støttespillere, og ikke et politisk parti med en representant, som er derfor det er mye fiendtlige utspill hos Demokrater og Republikanere. Så må nesten lure hvor mye den søpla er dogmatisk der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kun en superhelt film jeg liker. Og det er fordi det minner meg om Clockwork Orange av realisme innenfor film.
Altså dette er noe jeg kan tro på. At raringer er der og kler seg ut og ser utrolig shady ut innenfor punk miljø og slike folk

Batman 2022

Clockwork Orange 1971

Endret av Woah0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woah0 skrev (57 minutter siden):

Sier han som har Neo fra The Matrix som profilbilde 🙄

Anonymkode: 63f67...f9c

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woah0 skrev (1 time siden):

Jeg bare legit lurer på hva som er mest folk i kostymer, urealistisk handling med for mye boom boom folk i tights.

Kanskje det er det samme som at voksne folk ikke klarer å uttrykke seg på en voksen måte. Denne setningen gi null mening, og ordet legit..  🙄

Man er ikke voksen før man er barnslig, og fantasi trenger ikke gi mening. 

Anonymkode: 57f3e...475

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kanskje det er det samme som at voksne folk ikke klarer å uttrykke seg på en voksen måte. Denne setningen gi null mening, og ordet legit..  🙄

Man er ikke voksen før man er barnslig, og fantasi trenger ikke gi mening. 

Anonymkode: 57f3e...475

Men kan man ikke like bra barnslige ting? Hva er så ille å like Donald Duck eller Ringenes Herre?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Sier han som har Neo fra The Matrix som profilbilde 🙄

Anonymkode: 63f67...f9c

Ja men Matrix har en handling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, Woah0 said:

Ja men Matrix har en handling.

Superhelt filmer har også en handling. Og Neo er også en superhelt. Så hvorfor liker du Neo?

Anonymkode: dc181...25e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Superhelt filmer har også en handling. Og Neo er også en superhelt. Så hvorfor liker du Neo?

Anonymkode: dc181...25e

Neo er i et dataprogram så det er iallfall mer troverdig innenfor virkelighet. Og superhelt er samme, en person med superkrefter må stoppe en ond person med superkrefter. Veldig svart hvitt, det er som sagt helt ok hvis du er  3 år. Men ja kanskje voksne folk bare ser det fordi de bare liker å koble av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en dame på 46 år, helt vanlig med unger, leilighet, hytte og A4-jobb, og jeg elsker superhelter 😄 Startet med animert Transformers, HeMan ol. da jeg var liten, og det kom for alvor tilbake da den første Transformersfilmen kom, vipps var jeg 12 år igjen. Før det var det Buffy (som moren min forøvrig tipset meg om). 

Har sett det meste av Marvel, ikke like glad i DC. Liker fantasy, vampyrer, varulver og magi. Det er reinspikka moro og virkelighetsflukt, hvorfor er det så vanskelig å forstå? Andre velger f.eks. influensere, reality og rosabloggere, som jeg får null utav.

Jeg liker «seriøse» filmer også, men når jeg hører Avengers-temaet er det pur lykke. Jeg er generelt film- og serieinteressert, alt til sitt bruk.

Anonymkode: 55315...c4d

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns Black Panther er en fantastisk film. 

Også elsker jeg mange filmer/serier med  vampyrer, gjenferd og hekser/trollmenn (som utfører faktisk magi), og det er jo ikke akkurat realistisk det heller. 

Anonymkode: d6d32...da5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg syns Black Panther er en fantastisk film. 

Også elsker jeg mange filmer/serier med  vampyrer, gjenferd og hekser/trollmenn (som utfører faktisk magi), og det er jo ikke akkurat realistisk det heller. 

Anonymkode: d6d32...da5

Enig, så trist at skuespilleren døde 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/28/2022 at 1:19 AM, Woah0 said:

Men var det ikke slikt vi fikk Donald Trump? Å tro at en sterk person kan løse alt istedet for realisme og å se det som funker og gir mening. 

Donald Trump er så langt unna en superhelt som man kan komme. 

Jeg er selv ikke opptatt av superheltfilmer, men liker andre "barnslige" sjangre innen science fiction. Og kan godt se Disneyfilmene fra barndommen om igjen. Det er derimot ubegripelig for meg hvordan noen kan engasjere seg i sesong 87 av Farmen eller Jakten på kjærligheten, eller hulke med på Hver gang vi møtes og skrive jaaaa og neeeii på facebook alt ettersom favoritten deres vinner eller ryker ut av enda en sesong Stjernekamp. Men so what, er da helt naturlig at vi ikke alle liker det samme.

Anonymkode: 003c0...432

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...