Gå til innhold

En stekt biff til overs fra middag, bruke til hva?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stekte biff til middag i dag (medium well). Det ble en biff til overs. Har lagt den i folie i kjøleskapet.
Er det noe jeg kan bruke den til til middag imorgen? Noen tips?

Anonymkode: 0d610...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lag steak sandwich. 

Du trenger brød med topp og bunn - jeg liker å bruke en bit litt tykk focaccia som jeg deler i to som et hamburgerbrød. Så ting som aïoli, grønn salat, friske eller ovnsbakte tomater, syltet rødløk, avokado i skiver... 

Kjøttet kan du friske opp ved å steke/varme kun stekeflaten i en varm panne med smør, og så skjære i tynne skiver. Dander oppå toppingen i brødet, og legg på toppen. Med båtpoteter og litt mer aïoli til har du en hel middag.

Anonymkode: 9ecb2...035

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt vanskelig å si når jeg ikke vet hvor mange dere er, men jeg tror faktisk jeg ville brukt den som topping på hjemmelaget pizza :) 

Jeg liker mye forskjellig på pizzaen, men (godt krydret) biffkjøtt, rødløk, tomat og sorte oliven er en av favorittene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strimle og steke. Derfra er det mange muligheter. Av en eller annen grunn var en klassisk biffsnadder det første som slo meg. 

Anonymkode: 6d701...cc5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Strimle og steke. Derfra er det mange muligheter. Av en eller annen grunn var en klassisk biffsnadder det første som slo meg. 

Anonymkode: 6d701...cc5

Åååå det fikk jeg lyst på til middag i dag ❤️❤️

Anonymkode: a1079...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også laget biffsalat slik at jeg slapp å steke igjen, ville vært redd den kunne blitt tørr 😊

Anonymkode: df9ea...fa2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke kjøtt smaker godt når det blir stekt på nytt, så jeg bruker alltid kalde rester til pålegg eller salat. Biffsalat er en favoritt, med tynne kjøttstrimler og lassevis av gode, saftige grønnsaker. Ååe..nå fikk jeg lyst på det, men mangler biff!

Anonymkode: 35366...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å skjære den i småbiter og ha den sammen med en pakke biffnudler og sriracha-saus. Kanskje noen grønnsaker, hvis jeg har noe som passer. 

Anonymkode: 67a22...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omelett. Skjær biffen i biter. Stek litt sammen med paprika og hvitløk. Slå over eggeblanding, og riv litt ost på toppen.

Anonymkode: f9340...301

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en indrefilet kan du godt varme den opp i panna med smør igjen. Den blir nesten like mør. Jeg pleier vanligvis steke indrefilet så den er rød/rosa inne. Men den kan godt varmes opp i panna igjen for å få den varm uten at kvaliteten på kjøttet går nevneverdig ned.

Anonymkode: 8aa7e...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lag graps. Det er så godt. Du tar alt du har i fryseren når det gjelder kjøtt og blander det med grønnsaker og salt og pepper og steker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...