Gå til innhold

Ville du tillatt at guttungen hadde en taustige fra rommet sitt på loftet, slik som Mummitrollet har?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det for "farlig" for moderne foreldre?

Anonymkode: 45591...7a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rømningsstige itilfelle brann tenker du?

Anonymkode: a9145...e08

• Liker 3
Skrevet

loft over 2.etg,for høyt. Loft over 1.etg ok

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Eller er det for "farlig" for moderne foreldre?

Jeg tenker på alle tau rundt barna. De har lett for å snurre slikt rundt halsen. 

Anonymkode: 7434c...220

• Liker 1
Skrevet

Nei det ville jeg ikke tillatt. En i nabolaget døde av å ha fått en sånn rundt halsen 

Anonymkode: e9140...275

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei det ville jeg ikke tillatt. En i nabolaget døde av å ha fått en sånn rundt halsen 

Hengt seg med et uhell eller med vilje?

Anonymkode: 75167...658

Skrevet

Ja, det kunne jeg fint ha tillat, kommer litt an på. Pr nå har vi ikke loft, og de loftene jeg vet om er slike med luke i taket. Da blir det veldig kaldt om luka skulle stått åpent .. 

Men taustige i seg selv; ikke noe problem. Jeg sikrer dem i bil og i vann, på sykkel og lærer dem å ta av hjelmen når de ikke sykler. Men utover det så prøver jeg å la dem utfolde seg relativt fritt. 

Anonymkode: 3de58...77f

• Liker 2
Skrevet

? Ja. Tau «tillater» jeg. Det ene barnet har turnringer hengende. 

Anonymkode: 338a7...58c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Rømningsstige itilfelle brann tenker du?

For en merkelig måte å si at du aldri har sett på Mummitrollet 😆

Nei, en taustige han bruker daglig for å gå inn og ut av rommet. Fremfor å ta trappene inni huset.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hengt seg med et uhell eller med vilje?

Anonymkode: 75167...658

Uhell ellers ville jeg skrevet det annerledes 

• Liker 1
Skrevet

Hva tenker du i forhold til innbruddsfare? Kan man klatre ut av et vindu, kan man klatre inn.

Anonymkode: 2d7ee...5c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hva tenker du i forhold til innbruddsfare? Kan man klatre ut av et vindu, kan man klatre inn.

Anonymkode: 2d7ee...5c2

Det er jo INNE i huset, ikke fra utsiden. I stedet for trapp. 

Jeg ville godtatt det, ja. 

Anonymkode: 61480...ab9

Skrevet

Nei. Vi har sagd ned alle trærne i hagen i tilfelle fall og henging. Det var tidligere asfalt i gården, men den er erstattet med slike fallunderlag som man finner på lekeplasser. Videre har vi stengt av den øvre etasjen i huset i tilfelle fall ned trapper, dessuten er det farligere å oppholde seg i andre etasje i tilfelle brann.

Anonymkode: 1f3bc...40b

Skrevet

Jeg kjenner flere som har slike leketau hengende i taket på rommet og slik. Hadde vi hatt hus så hadde jeg ikke hatt problem med å la min 11 åring ha en taustige som han kunne klatre utav om han ville det. 😄 Men nå klatret jeg rundt selv i full frihet i den alderen og som meg er min sønn og flink til å vurdere "faren" selv. Dessuten så er det jo god trening om det skulle bli brann... 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvor gammelt er barnet? Jeg er ikke glad i tau og snorer rundt omkring når vi har små barn i huset, da ulykker med henging er min store skrekk. Så jeg ville ikke tillatt det om barnet var feks i barnehage-alder, men kunne gjort det om barnet var eldre.

Syns jeg må legge til at vi har hatt lite barnesikring i huset når barna har vært små, og jeg er ikke redd for at de faller og slår seg og sånn, men akkurat tau og snorer er i en særstilling for meg.

Endret av Vera Vinge
Skrevet
Vera Vinge skrev (2 timer siden):

Hvor gammelt er barnet? Jeg er ikke glad i tau og snorer rundt omkring når vi har små barn i huset, da ulykker med henging er min store skrekk. Så jeg ville ikke tillatt det om barnet var feks i barnehage-alder, men kunne gjort det om barnet var eldre.

Syns jeg må legge til at vi har hatt lite barnesikring i huset når barna har vært små, og jeg er ikke redd for at de faller og slår seg og sånn, men akkurat tau og snorer er i en særstilling for meg.

Jeg kan legge til at jeg er enig her. Skrev lenger opp at jeg ikke ville hatt noe problem med det, MEN det forutsetter jo at barnet er i en viss alder. Ville ikke vurdert det for barnehagebarn. 

Anonymkode: 61480...ab9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...