Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har nettopp gått igjennom et brudd. Oppdaget at min tidligere kjæreste hadde et seksuellt forhold til en annen person 1uke etter det ble slutt (men trur dette har vart lenger og hun derfor har vært utro mot meg) 

Personen hun har et forhold til, har selv dame, en unge på 3år og en på 4mnd hjemme. Dette er ikke rykter, da begge har innrømmer forholdet etter eg konfronterte de med bevis. Min X, står selvfølgelig fritt til å gjøre det hun vil med hvem hun vil, siden vi ikke er et par lenger. 

MEN, bør jeg informere den intetanende damen som forsatt er i et forhold med mannen? Dersom jeg ikke gir beskjed antar jeg det berre kommer til å fortsette, selv om lovte å slutte.. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det bør du ikke. Det vil bli mye styr. Antagelig vil både din x, hennes tidligere elsker og hans kone rette sinnet mot deg. Denne konen kjenner ikke deg og etter litt snakk vil hun nok tro på sin manns bortforklaringer. Du ødelegger også for de to barna om de hadde gått fra hverandre eller om de fortsetter et forhold med mistillit. 

Har 3 gode venninner. Hadde jeg sett deres mann med en annen på en måte som ikke rommer tvil om hva som pågår så hadde jeg sagt noe. Ellers ikke. Fordi dette har jeg brent meg på før tidligere i livet. En mann ville banke meg opp.  et vennepar der mannen overbeviste henne om at JEG prøvde å ødelegge fordi jeg ville ha han selv (🙄), og to bekjente som fortsatte forholdet men kuttet ut meg fordi jeg var budbringeren. Utakk er verdens lønn så jeg holder min munn lukket med unntak av de 3 jeg vet sikkert ville trodd meg. 

Anonymkode: 00916...0b2

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

"De lovte å slutte" ? Dette har du jo faktisk ingenting med. Hvis alle skulle gå rundt å leke moralpoliti, så hadde det blitt travelt. 

• Liker 5
Skrevet

Hadde ungene deres vært eldre så hadde jeg vært helt for å så det som det er. Men å muligens bryte opp et hjem med så små er ikke bra for noen. Selvfølgelig ligger det ansvaret på han som velger det han gjør. Men har du mulighet til å beskytte barna, så velg det. 

Eks var utro før fødsel og jeg ble brått alene med en baby på vei. Så jeg snakker av erfaring. Det er lettere nå som barnet nærmer seg 3 år, dette med fordeling og samvær. 

Anonymkode: 6d0c9...89d

Skrevet (endret)

.

Endret av student2011
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei det bør du ikke. Det vil bli mye styr. Antagelig vil både din x, hennes tidligere elsker og hans kone rette sinnet mot deg. Denne konen kjenner ikke deg og etter litt snakk vil hun nok tro på sin manns bortforklaringer. Du ødelegger også for de to barna om de hadde gått fra hverandre eller om de fortsetter et forhold med mistillit. 

Har 3 gode venninner. Hadde jeg sett deres mann med en annen på en måte som ikke rommer tvil om hva som pågår så hadde jeg sagt noe. Ellers ikke. Fordi dette har jeg brent meg på før tidligere i livet. En mann ville banke meg opp.  et vennepar der mannen overbeviste henne om at JEG prøvde å ødelegge fordi jeg ville ha han selv (🙄), og to bekjente som fortsatte forholdet men kuttet ut meg fordi jeg var budbringeren. Utakk er verdens lønn så jeg holder min munn lukket med unntak av de 3 jeg vet sikkert ville trodd meg. 

Anonymkode: 00916...0b2

Jeg sitter på fysiske bevis, som ikke går ann å bortforklare. Her går det fram i klartekst om både hva som har foregått og hva som skulle foregå! Bevis i form av både bilder og tekst. Mulig det berre er ønsket etter hevn, etter å selv ha blitt ført bak lyset så til de grader. Men er det rett at de berre skal få lov å fortsette 

Skrevet
student2011 skrev (1 minutt siden):

Jeg sitter på fysiske bevis, som ikke går ann å bortforklare. Her går det fram i klartekst om både hva som har foregått og hva som skulle foregå! Bevis i form av både bilder og tekst. Mulig det berre er ønsket etter hevn, etter å selv ha blitt ført bak lyset så til de grader. Men er det rett at de berre skal få lov å fortsette da?

Jeg hadde sagt ifra. Hadde ønsket å vite selv. 

Anonymkode: eb0e3...011

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Hannah80 skrev (11 minutter siden):

"De lovte å slutte" ? Dette har du jo faktisk ingenting med. Hvis alle skulle gå rundt å leke moralpoliti, så hadde det blitt travelt. 

Muligens. Men dersom din mann, en person du virkelig trudde du skulle dele resten av livet ditt med, var utro med annen dame, ville ikke du si det til mannen?

Endret av student2011
Skrevet
student2011 skrev (Akkurat nå):

Muligens. Men dersom din mann, en person du virkelig trudde du skulle dele resten av livet ditt med, var utro med annen dame, ville ikke du si det til mannen?

Hadde jeg hatt en fyr som var utro mens barna var så små så hadde jeg ønsket å vente med informasjonen til de var større. 

Tenk deg st hun må forholde seg til han uansett etterpå. Om det er samvær med 4 mnd gammel baby så er det snakk om besøk flere ganger i uken. Det er ikke kult for noen når dette henger over de. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde jeg hatt en fyr som var utro mens barna var så små så hadde jeg ønsket å vente med informasjonen til de var større. 

Tenk deg st hun må forholde seg til han uansett etterpå. Om det er samvær med 4 mnd gammel baby så er det snakk om besøk flere ganger i uken. Det er ikke kult for noen når dette henger over de. 

Problemet her er jo at de ikke kommer til å slutte å være utro! Kanskje jeg berre har et stort ønske etter hevn. Da det har pågått rykter, men jeg alltid har tatt kjæresten min i forsvar, alltid trudd på unnskyldningene ho har komt med, for så å oppdage at de bokstavlig talt ler bak ryggen min… er faktisk flyforbanna!

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde likt å vite det!

• Liker 2
Skrevet

Vær et medmenneske og gi beskjed!

Anonymkode: 79cbc...db3

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Ønsker man ett ødelagt vennskap så ja hvis det slår feil ut dvs naivt menneske 

Skrevet

Hold deg unna drama. 

Om du sier fra, gjør det anonymt. 

Anonymkode: 4681f...a1b

Skrevet
student2011 skrev (7 timer siden):

Problemet her er jo at de ikke kommer til å slutte å være utro! Kanskje jeg berre har et stort ønske etter hevn. Da det har pågått rykter, men jeg alltid har tatt kjæresten min i forsvar, alltid trudd på unnskyldningene ho har komt med, for så å oppdage at de bokstavlig talt ler bak ryggen min… er faktisk flyforbanna!

Din hevn kan være å gi faen å la livet deres eksplodere. Det som kan skje ved å si ifra er at det går utover noen barn. Så går det utover damen. Samarbeidet deres blir supervanskelig. Så får eksen din fyren sin for seg selv. 

Er det slik du ønsker det?

Skrevet

Her er det en person som blir aktivt løyet til. Ditt spørsmål er om du skal si ifra til denne om løgnen.

Argumentet for det er nok så sterkt på et generelt grunnlag. Ser vi stort på det, så er et samfunn der folk kommer unna med løgn og bedrageri et mindre velfungerende samfunn. En teoretisk risiko for at den som blir utsatt for løgnen, faktisk ønsker det, er ikke særlig godt argument mot.

Argumentene mot handler i hovedsak om TS.

- Ingen av oss kan ta det uendelig ansvar, vi må prioritere. Er dette noe som er viktig nok for TS, den som blir løyet til og samfunnet I stort?

- Hvor mye risiko er det for TS å ta saken. Her tenker jeg at TS kan bruke klokskap og kjøre det trinnvis, slik at TS kan avbryte hvis det kan se ut å gå gal vei.

Skrevet

NEI, en informerer ikke andre.

Anonymkode: ce751...e0c

Skrevet

Nei. Du vet ingenting om dette.

Kanskje har dette paret hatt diskusjonen seg imellom. Kanskje har de et åpent forhold selv om de ikke går aktivt ut med det. Kanskje vet hans kjæreste dette, men vil ikke forholde seg til det nå.

Dersom det går rykter og begge to aktivt har anerkjent det, så synes jeg dette skal få gå sin gang. Du og din kjæreste er uansett ferdig. Om denne mannen vil avslutte sitt forhold, er opp til dem.

Ikke bland deg borti, og gå videre med livet.

Anonymkode: 49849...66c

• Liker 1
Skrevet

Si ifra! Uten å nøle!

Anonymkode: ecd29...6ee

Skrevet

Så mange dårlige bortforklaringer. Åpent forhold, dama vet om det... 

Jeg synes du skal fortelle. Jeg ville visst om far til mine barn hadde vært utro mot meg. Uavhengig av hvor gamle barna er. Jeg har nulltoleranse for utroskap. Så lenge jeg har fått bevis og ikke bare løse rykter. 

Anonymkode: 40b8b...75b

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...