AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #1 Skrevet 27. august 2022 Han jobber kveld, jeg er langtidssykemeldt pga ryggskade. Jeg blir veldig utslitt av smertene, men vet ikke om det er utmattelse av smerter som gjør meg sensitiv her eller om det er røde flagg Helst ville jeg ha litt tid for meg selv for å hvile ut. Etter corona tider, har jobben hans lagt til rette for at mange kan få jobbe hjemmefra om de ønsker i perioder. Han jobber med kundeservice. Sitter å hører på han dag inn og dag ut. Han sier så mye teit… som for meg nå virker nesten som lav IQ. Basic uttalelse på enkle ord. Han skal f eks si «velkommen til (firma), hvordan kan jeg hjelpe deg i dag?», men han sier «Veeelekomn (firma), hvo hjelpe deidag?» Hengt meg særlig opp i første ordet, veeelekomn. Vele. Er det det man vil starte en samtale med? Å vele? Han har tidligere skrytt masse av seg selv ang jobben, men nå som jeg har hørt på han i et halvt år så er jeg ganske skuffet 🙈 Han blir også sur på kunder, smeller tilbake til de bare fordi han selv er lei av å prate om et spesielt tema. Han er direkte frekk. Dårlig til å forklare er han også, jeg skjønner de i andre enden blir frustrerte… Istedenfor å si «først trykker du på meny og så trykker du på instillinger», så sier han: «først meny, så trykker du der» Jeg respekterer ikke lenger hva han jobber med… og mistet mye av respekten for han. Vet det er teit av meg, og i hans hode så tror han nok også at han er flink. Men jeg har lagt merke til at mange rundt han duller med han, så jeg vet ikke hvor realitet reflektert han egentlig er. Alle rundt han er «åh du er så flink!» i en tone som han er en flink bisk. Og han blir så stolt hver gang. I starten trodde jeg han var helt fantastisk fordi alle rundt han skrøt så veldig. Men de skryter jo av han om han klarer å ta med seg tallerkenen til kjøkkenet etter bruk. «Han er så snill og god!» blir han fortalt, så uansett hva han gjør så forteller han til seg selv at han er jo et snilt menneske. Selv om han er sjukt ego blæh takk for utblåsningen Jeg er langt i fra perfekt selv, har dysleksi og det kommer nok opp skrivefeil her også. Men nettopp derfor så jobber jeg heller ikke med å skrive tekster heller 😳 Høres det ut som jeg bare er grinete eller ligger det noe i det…? Anonymkode: ef41c...61a 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #2 Skrevet 27. august 2022 Han jobber forresten hjemme nå for å ha mest mulig tid med meg 🙄 har prøvd gjentatte ganger å si at jeg trenger hvile ut, og det gjør jeg best i fred. Men det virker ikke som beskjeden går inn. I hans hode har jeg det best om vi er sammen 24/7, for han syntes det er så koselig…………… ts Anonymkode: ef41c...61a
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #3 Skrevet 27. august 2022 Du har jo ikke dysleksi? Det er veldig lite feil i innlegget ditt. Hvem er det som bare duller med han? Høres ut som det er moren hans, for alle oppfører seg ikke vanligvis sånn rundt en bestemt person. Anonymkode: b3a88...766 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #4 Skrevet 27. august 2022 Eller har du bare fått se han i ett nytt lys? Ei venninne av meg forlot mannen etter at de begynte i samme firma. Forskjellige avdelinger. Men hun så da mye mer av samspillet hans med andre. Det var ikke supert med hun heller, men respekten forsvant da hun så det mer utenifra. Forsvinner respekten, er det kroken på døra for forholdet. Anonymkode: 1b4ad...0ef 11
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #5 Skrevet 27. august 2022 Om du ikke har noe positivt å si om han så hvorfor er du i dette forholdet? Anonymkode: cf525...1e9 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #6 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Han jobber forresten hjemme nå for å ha mest mulig tid med meg 🙄 har prøvd gjentatte ganger å si at jeg trenger hvile ut, og det gjør jeg best i fred. Men det virker ikke som beskjeden går inn. I hans hode har jeg det best om vi er sammen 24/7, for han syntes det er så koselig…………… ts Anonymkode: ef41c...61a Dette kommer til å bli verre. Jeg var sammen med som jeg trodde var helt fantastisk fordi det var det jeg fikk høre hele veien. Høflig, snill, hjelpsom, hadde bodd alene så visste hvordan ting skulle være. Hadde mengder vaskesaker, fint interiør, kledde seg bra. Kunne utrolig mye faglig, hadde i mange år vært flink i idrett. Han visste alt innen det sosiale virket det som, med en mengde venner. Det var mye grums under fasaden og det ble brudd. Vi har barn så vi må møtes i blant ennå. Jeg kjenner jeg vrenges hver gang han åpner munnen. Noen er på sine temaer og i stedet for å spørre mer om det de interesserer seg for så styrer han alle samtaler inn på hans erfaring som kan ligne på noe av det de prater om. Som et lite barn som bare må vise seg frem, men samtidig på en bestefar måte som noe som de tror de fremdeles kan. Altså, det er 20 år siden han drev med idrett så hvorfor prate om det som om det skjedde i går? Også rette på alle sine faglige feil fordi han mener han vet bedre. Samtidig ble han en enkel håndtverker og han sitter å diskuterer med noen med rimelig høy utdanning. Fra min kant kan det se ut som at de gir seg fordi det blir for dumt. Fra hans kant så tror han at han er best. Jeg kunne sikkert fortalt mye rundt det, men jeg tror du er i ferd med å se sannheten i kjæresten din. Irriterer du deg så mye nå, hvordan tror du ting er om noen år? Anonymkode: 775d2...c23 6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #7 Skrevet 27. august 2022 Språkfeilene er vel det minste problemet her. Han høres ut som en fyr det er slitsomt å omgås. Anonymkode: 1314c...309 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #8 Skrevet 27. august 2022 Samboeren din er respektert i jobben sin. Du skriver at de "duller med han, og skryter av han uansett"...Det funker ikke sånn i arbeidslivet. Han er respektert og får skryt fordi han leverer. Når hans innsats funker for arbeidsgiver så betyr det ikke noe at du kommer fra sidelinjen og synser. Hva med å heller backe opp han du har valgt å leve med? Anonymkode: c482a...088 8
kraftwerk Skrevet 27. august 2022 #9 Skrevet 27. august 2022 (endret) TS, hvorfor klarer du ikke kommunisere ordentlig med samboeren din? Du må snakke ordentlig med han, si at siden du er sykemeldt så må han faktisk dra fysisk på arbeid. Ikke skyv det under en stol! Vær ærlig med han, du er sykemeldt og på dagtid trenger du leiligheten for deg selv - du syntes ikke det er koselig å være sammen 24/7. Uavhengig om han har hjemmekontor, det er uaktuelt! Han skal da ikke bestemme hva som er koselig? Han er tydeligvis veldig selvsentrert, og du duller nok like mye med han som mammaen hans gjør. Dere er voksne begge to, på tide å kommunisere deretter. Og hvis du syntes han er så irriterende og flau, så må jo du vurdere hva du skal gjøre videre. Det kan ikke vi bestemme for deg, men det at han henger oppå deg 24/7 og syntes det er sååå koselig - er nok mye av grunnen. Til og med min samboer orker ikke være sammen hele tiden, - han sier vi må ha forskjellige liv selv om vi er sammen. Og det er helt riktig, for ellers kommer parforholdet til å dø ut etterhvert, man begynner å irritere seg, man går oppå hverandre og i verste fall begynne å hakke på hverandre for småting. Svært få som orker det i lengden, og hvis man vil ha et fult liv sammen, så må man pleie paret deretter med egne interesser, jobb og sosialisering. Så kan man komme hjem til hverandre 🥰 Endret 27. august 2022 av kraftwerk 3 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #10 Skrevet 27. august 2022 kraftwerk skrev (1 time siden): Du må snakke ordentlig med han, si at siden du er sykemeldt så må han faktisk dra fysisk på arbeid. Enig, men tror det er for seint. Samboeren er avslørt som en tulling, og det nytter ikke pakke det inntrykket tilbake i esken sin. Anonymkode: de778...4f7 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #11 Skrevet 28. august 2022 Du er ikke sjefen hans, så hvorfor bryr du deg om hans eventuelle feil på jobb? Men si fra at det må være slutt på hjemmekontor. Anonymkode: c25eb...616
Maestro Skrevet 28. august 2022 #12 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Eller har du bare fått se han i ett nytt lys? Ei venninne av meg forlot mannen etter at de begynte i samme firma. Forskjellige avdelinger. Men hun så da mye mer av samspillet hans med andre. Det var ikke supert med hun heller, men respekten forsvant da hun så det mer utenifra. Forsvinner respekten, er det kroken på døra for forholdet. Anonymkode: 1b4ad...0ef Jeg mista respekt for eksen min. Og masse andre greier. Jeg slo opp 🫡 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #13 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Samboeren din er respektert i jobben sin. Du skriver at de "duller med han, og skryter av han uansett"...Det funker ikke sånn i arbeidslivet. Han er respektert og får skryt fordi han leverer. Når hans innsats funker for arbeidsgiver så betyr det ikke noe at du kommer fra sidelinjen og synser. Hva med å heller backe opp han du har valgt å leve med? Anonymkode: c482a...088 Eh jo, se ikke bort i fra det du. Jeg jobber selv på kundeservicesenter. Lederne her er flinke til å rose de som er virkelig gode, men de som er helt åå bærtur får også en del ros og oppmuntring fordi de er «utviklingsprosjekt». Akkurat nå har jeg en på teamet som stammer, er usikker, bruker tre ganger så lang tid som slle andre, har ingen ryggrad når han snakker med andre og virker superredd i telefonen. Generelt en fyr som er pushover og litt enkel både faglig og sosialt. Men han et veldig snill, for all del! Innstillingen til ledere er jo at «bra jobba, fantastisk innsats». Det er mange ledere der ute som har en «positiv tilnærming» i lederstilen og dermed ikke sier noe negativt før de virkelig må. Ig da får ikke samboere nødvendigvis høre om det. Anonymkode: 32e7d...443 10
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #14 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dårlig til å forklare er han også, jeg skjønner de i andre enden blir frustrerte… Istedenfor å si «først trykker du på meny og så trykker du på instillinger», så sier han: «først meny, så trykker du der» 😳 Anonymkode: ef41c...61a Det vil jeg tro alle andre gjør også, er ikke lurt med lange setninger over telefon. Anonymkode: c25eb...616
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #15 Skrevet 28. august 2022 Jeg skjønner deg litt. Sakte men sikkert innser jeg også at samboeren min rett og slett er rimelig dum. Blir flau når jeg hører han på teamspeak med kompiser, hvor mye han driter seg ut. Anonymkode: 9abac...f96 4
Blåjojo Skrevet 28. august 2022 #16 Skrevet 28. august 2022 Jeg tror det er en kombinasjon av at dere er sammen 24/7 og dine smerter som gjør at du irriterer deg over dette. Han blir nok dullet litt ekstra med av noen, men utfører sikkert jobben sin helt ok. Som noen lengre opp sa: Snakk med ham om at du trenger litt ro og stillhet nå, og at du derfor ønsker at han drar fysisk på jobb. 3
Vhgj Skrevet 28. august 2022 #17 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hun snakker jo ikke om samboers skriftlige språk - hun snakker om hvordan han uttaler ord. Og hvis han faktisk sier det som står i HI så virker han jo tilbakestående. TS har ikke en jobb hvor hennes skriftspråk er av betydning, samboer har en jobb hvor hans muntlige språk er av betydning. Det er en forskjell der. Anonymkode: 5804a...e86 Det er ganske mange i Norge som ikke får uttredelse. Kanskje samboren til TS har problemer med tale. "TS har ikke en jobb hvor hennes skriftspråk er av betydning" - så du mener at TS ikke skal få lov til å jobbe med skriving, ettersom hun har dysleksi, eller at folk har litt talefeil ikke skal få lov til å jobbe med kommunikasjon? 1
got2go Skrevet 28. august 2022 #18 Skrevet 28. august 2022 Skjønner deg litt, ts. Ex'en min var også sånn. Og jeg ble litt flau når jeg overhørte han i tlf. Flere rundt meg påpekte det også.
Gjest supernova_87 Skrevet 28. august 2022 #19 Skrevet 28. august 2022 Ingen fortjener å være sammen med noen som er flau over dem. Slå opp.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #20 Skrevet 28. august 2022 Vhgj skrev (7 timer siden): Det er ganske mange i Norge som ikke får uttredelse. Kanskje samboren til TS har problemer med tale. "TS har ikke en jobb hvor hennes skriftspråk er av betydning" - så du mener at TS ikke skal få lov til å jobbe med skriving, ettersom hun har dysleksi, eller at folk har litt talefeil ikke skal få lov til å jobbe med kommunikasjon? Har jeg ikke sagt. Men hvis man er SÅ dårlig på å snakke som samboer fremstår i HI så bør han ikke jobbe med muntlig kommunikasjon nei. Hadde jeg ringt kundeservice hvor han jobber så hadde jeg ikke skjønt hva han sa, og da er jo litt av poenget med jobben hans borte (antakelig hadde jeg lagt på og prøvd å ringe på nytt i håp om å få snakke med noen andre) Anonymkode: 5804a...e86 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå