Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste årene drømt om å få to barn,  slik at barnet jeg har kan få gleden av å ha søsken og jeg føler at det ville gjort familien komplett. Men bare jeg tenker på å skulle føde en gang til,  gjør at jeg får helt panikkfølelse/angstfølelse og jeg blir både kvalm og svett. Er ikke noe problem å skulle være gravid en gang til,  heller ikke å få rier, men er selve fødselen jeg kjenner at jeg ikke vet om jeg takler å gjøre igjen(revnet veldig mye ved første fødsel og hadde store plager i mange uker etterpå).  

Er det noen som har følt på det samme og fått flere barn? Hvordan taklet du det og kom deg igjennom det? Fikk du noe hjelp? Hvem snakket du med? Evt. valgte du bort å få flere barn pga redselen for å føde,  selv om ønske om flere barn var til stede? 

Anonymkode: 1b0bf...442

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk to barn til. Jobbet veldig med tanken at fødsel kun varer i en svært kort periode. Det er jo ikke fødselen som gjør at vi får barn, er alt etterpå

Anonymkode: e248b...1f9

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde det likt. Etter 6 år turte jeg. Endte opp med en enda jævligere fødsel på nr 2. Nå blir det sterilisering på oss sannsynligvis, selv om vi i utgangspunktet ønsker oss 3 barn. 

Nå er det så ille at jeg tør ikke en gang planlagt ks, i tilfelle jeg går i fødsel før planlagt ks dato. 

Skal aldri ALDRI føde igjen. Ville heller ønsket å dø (om det ikke var for at jeg har barn). 

Anonymkode: 248e1...e9d

Skrevet

Var veldig redd for å føde igjen etter nr 1 for jeg fikk ikke bedøvelse.  Ble gravid 3 år etter nr 1 og var var bekymret for fødselen.  Den var verre enn første for babyen var stor, fødselen tok flere timer,  bedøvelsen virket ikke alt var bare grusomt.  Snakket ikke med noen om mine bekymringer med fødselen,  men jordmor på helsestasjonen kan sikkert hjelpe til dersom du vil prate. 

Er ferdig med svangerskap og fødsler. 

Anonymkode: 46546...c59

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk innvilget keisersnitt :) Steriliserte meg i samme slengen. Vi skulle bare ha det ene til :) Eller DVS; vi tok ikke sjansen på å få avslag på KS med nr 3 evt. Det var ikke verdt det. 

Jeg gikk til samtaler med spesialistjordmor noen ganger da jeg også var redd KS og så ikke det som noen god løsning heller. Men min totale angst kombinert med at komplikasjonene mine hadde gjentagelsesfare (underlivsskader som kunne bli ødelagt igjen, samt styrtblødning som de var redd skulle skje igjen) gjorde at jordmor tok med lege på siste timen vår og legen anbefalte KS. 

Anonymkode: c0a58...e90

Skrevet

Du må jo få hjelp til å snakke deg gjennom den fødselen som skremmer deg sånn og for å høre om det finnes løsninger du kan være komfortabel med. Ta kontakt med fastlegen, om han ikke kan sende deg videre til rette vedkommende så ta kontakt med kommunens jordmor, som i hvertfall bør vite hvem du burde snakke med.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har de siste årene drømt om å få to barn,  slik at barnet jeg har kan få gleden av å ha søsken og jeg føler at det ville gjort familien komplett. Men bare jeg tenker på å skulle føde en gang til,  gjør at jeg får helt panikkfølelse/angstfølelse og jeg blir både kvalm og svett. Er ikke noe problem å skulle være gravid en gang til,  heller ikke å få rier, men er selve fødselen jeg kjenner at jeg ikke vet om jeg takler å gjøre igjen(revnet veldig mye ved første fødsel og hadde store plager i mange uker etterpå).  

Er det noen som har følt på det samme og fått flere barn? Hvordan taklet du det og kom deg igjennom det? Fikk du noe hjelp? Hvem snakket du med? Evt. valgte du bort å få flere barn pga redselen for å føde,  selv om ønske om flere barn var til stede? 

Anonymkode: 1b0bf...442

Rift grad 3b her. Smerter og plager i flere måneder. Jeg kunne godt født igjen om jeg var garantert og ikke få lik rift eller verre, men det kan man jo ikke vite på forhånd. Ble fortalt at jeg vil få innvilget keisersnitt ved ny fødsel. Er jo dyrere/mer ressurskrevende for sykehuset å operere en 3b-rift i to timer med narkose, enn et keisersnitt på 30-45 min med spinalbedøvelse 👍🏻 I tillegg «belaster» jeg sykehuset med oppfølging av riften min med gynekolog og fysioterapeut i ettertid. Er ingen oppfølging av keisersnitt dersom man ikke har komplikasjoner.

Konklusjon: be om keisersnitt.

Anonymkode: aaae0...93c

• Liker 1
Skrevet

Vi gikk aldri for nr.2 og når jeg leser inne på kg tror jeg det var riktig valg :P Så utrolig mange som misliker søskenene sine og har 0 kontakt med dem. Dessuten er alenebarn like bra som andre barn!

Anonymkode: f6c56...762

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Er i samme situasjon som deg ts 😕 

Bortsett fra at det var graviditeten og første året etter fødselen jeg hatet mest. 

Sliter enda med hoftene etter første. Har veldig lyst på ett til barn. Men blir rett og slett skikkelig uvel av tanken på å måtte gå igjennom det marerittet en gang til :( Og bekymret for at hoftene blir verre av en graviditet til. 

Jeg har selv et veldig godt forhold til mine søsken. Og jeg blir trist av tanken på at barnet mitt ikke skal få oppleve det.

Anonymkode: 6fc81...8a9

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Rift grad 3b her. Smerter og plager i flere måneder. Jeg kunne godt født igjen om jeg var garantert og ikke få lik rift eller verre, men det kan man jo ikke vite på forhånd. Ble fortalt at jeg vil få innvilget keisersnitt ved ny fødsel. Er jo dyrere/mer ressurskrevende for sykehuset å operere en 3b-rift i to timer med narkose, enn et keisersnitt på 30-45 min med spinalbedøvelse 👍🏻 I tillegg «belaster» jeg sykehuset med oppfølging av riften min med gynekolog og fysioterapeut i ettertid. Er ingen oppfølging av keisersnitt dersom man ikke har komplikasjoner.

Konklusjon: be om keisersnitt.

Anonymkode: aaae0...93c

Det er jo sant, det der da. Vanskelig å forstå hvorfor de er så restriktive med keisersnitt sånn sett.

Jeg ønsker også et barn til, men risiko for instrumentell forløsning igjen, ny rift og klipp, det gjør at jeg kvir meg voldsomt. 

Anonymkode: 34b89...f22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...