AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #1 Skrevet 27. august 2022 Hva tenker dere om lærerene trapper opp den lærerstreiken dems i år igjen? Anonymkode: 73ccf...79e
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #2 Skrevet 27. august 2022 Støtter dem 100%! Og nå bør de ikke gi seg heller. Man må jo tenke langsiktig, både mht lønn og arbeidsforhold hvis det ikke skal bli enda mer krise i skolen enn det allerede er. Greit nok at elevene har en trasig koronatid bak seg, men det er ikke noe bedre å ofre fremtidige elever. I klassen til sønnen min er det pr nå ufaglært (vikar)kontaktærer, og en 19 år gammel assistent som kommer rett fra vgs. Kontaktlærer er langtidssykemeldt.. Jeg har mange lærere i familie og omgangskrets, så følger med langsmed. De som klager på at barna deres ikke får det de har krav på, bør hvertfall støtte streiken! Anonymkode: b8054...c0d 12 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #3 Skrevet 27. august 2022 Ein kan jo håpe at det på lang sikt vil gje landet nok kompetente lærarar til at folk etter ti års skulegong veit at det heiter "deres" på bokmål.... Anonymkode: 1083c...c3f 7
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #4 Skrevet 27. august 2022 Tenker det er en naturlig konsekvens Anonymkode: 3c326...1d0 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #5 Skrevet 27. august 2022 Man kan ikke utdanne morgendagens elever med gårsdagens lønn. Det er på tide KS våkner og innser problemene her. Jeg er selv i statistikken til de som er utdannet lærer men som ikke jobber i skolen lengre, og der er vi mange. Det burde KS se på som et skremmende signal, men de fortsetter bare å godta at ufaglærte jobber i skolen. Anonymkode: a06a8...b4d 11 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #6 Skrevet 27. august 2022 Støtter ikke lærerstreiken. Synes lærerne lenge har vært overbetalt sammenlignet med andre med tilsvarende lang utdannelse. Jobber innenfor veiledning, og mange lærere har søkt, for likevel å takke nei til jobb hos oss fordi de da vil gå ned ca 100 000 i lønn. Kanskje på tide å våkne opp og være litt takknemlig over den gode lønnen de har. De har sikkert ikke hatt en like høy utvikling prosentvis som mange andre, men det er jo fordi de allerede tjener veldig godt. De har ikke noe å klage på. Anonymkode: 82f2e...335 3 1 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #7 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Man kan ikke utdanne morgendagens elever med gårsdagens lønn. Det er på tide KS våkner og innser problemene her. Jeg er selv i statistikken til de som er utdannet lærer men som ikke jobber i skolen lengre, og der er vi mange. Det burde KS se på som et skremmende signal, men de fortsetter bare å godta at ufaglærte jobber i skolen. Anonymkode: a06a8...b4d Lærere har ikke «gårsdagens lønn», nei. Men når det gjelder streiken, så er det jo klart at den må trappes opp når det ikke skjer noe på dagens nivå. Men arbeidsgiver virker helt uinteressert i å gi noe. De ønsker nok en tvungen lønnsnemnd, hvor lærerne neppe vil få noe. Så her er det nok lite å hente for lærerne. Jeg mistenker at de nok prøver å samle sinne (blant egne medlemmer) og sympati (blant folket) for neste års lønnsoppgjør. Litt usikker på hvordan det går med den sympatien, riktignok, men det vil vel tiden vise. Anonymkode: aec2b...1e9 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #8 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Lærere har ikke «gårsdagens lønn», nei. Men når det gjelder streiken, så er det jo klart at den må trappes opp når det ikke skjer noe på dagens nivå. Men arbeidsgiver virker helt uinteressert i å gi noe. De ønsker nok en tvungen lønnsnemnd, hvor lærerne neppe vil få noe. Så her er det nok lite å hente for lærerne. Jeg mistenker at de nok prøver å samle sinne (blant egne medlemmer) og sympati (blant folket) for neste års lønnsoppgjør. Litt usikker på hvordan det går med den sympatien, riktignok, men det vil vel tiden vise. Anonymkode: aec2b...1e9 Hvordan kan det bli tvungen lønnsnemd egentlig? Det blir aldri fare for liv og helse. Anonymkode: 7a16d...d9c 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #9 Skrevet 27. august 2022 Egoistisk gjeng, støtter ikke streiken en plass! De har mye bedre betalt enn andre med tilsvarende utdannelse, ingenting å klage over der. Dessuten, hvilken annen yrkesgruppe kan streike i 3mnd uten at det har konsekvenser? Svaret er ingen. Bussjåfører? Krise. Flymekaniker? Krise. Piloter? Krise. Helsepersonell? Tvungen lønnsnemd. Oljearbeidere? Tvungen lønnsnemd. Lærere? 3 MÅNDER i streik uten at det er krise i samfunnet. Anonymkode: 70dc8...f3d 7 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #10 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Egoistisk gjeng, støtter ikke streiken en plass! De har mye bedre betalt enn andre med tilsvarende utdannelse, ingenting å klage over der. Dessuten, hvilken annen yrkesgruppe kan streike i 3mnd uten at det har konsekvenser? Svaret er ingen. Bussjåfører? Krise. Flymekaniker? Krise. Piloter? Krise. Helsepersonell? Tvungen lønnsnemd. Oljearbeidere? Tvungen lønnsnemd. Lærere? 3 MÅNDER i streik uten at det er krise i samfunnet. Anonymkode: 70dc8...f3d Det vil aldri bli krise så lenge foreldre godtar "hvemsomhelst" i klasserommene. Men da må de slutte å klage over at barna deres ikke får det de har krav på heller. Anonymkode: b8054...c0d 10 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #11 Skrevet 27. august 2022 Støtter overhodet ikke streiken. Ingen sympati fra meg. De har hatt for godt betalt lenge nå, og føler derfor de nå, de siste årene kommer ut som tapere. På skolene til mine barn er det godt utdannede lærere, som jeg er veldig fornøyd med. Se på andre yrkesgrupper som har en mye tøffere arbeidshverdag med MYE lavere lønn. F.eks renholdere, bussjåfører. Nei, kjære lærere, dere tjener godt. Kom dere på jobb igjen. Anonymkode: 2fba3...fa5 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #12 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Egoistisk gjeng, støtter ikke streiken en plass! De har mye bedre betalt enn andre med tilsvarende utdannelse, ingenting å klage over der. Dessuten, hvilken annen yrkesgruppe kan streike i 3mnd uten at det har konsekvenser? Svaret er ingen. Bussjåfører? Krise. Flymekaniker? Krise. Piloter? Krise. Helsepersonell? Tvungen lønnsnemd. Oljearbeidere? Tvungen lønnsnemd. Lærere? 3 MÅNDER i streik uten at det er krise i samfunnet. Anonymkode: 70dc8...f3d Rimelig navlebeskuende. Selvfølgelig vil det bli krise om ingen fanger opp sårbare barn, forebygger mobbing, sikrer spesialundervisning, sikrer GOD faglig undervisning i basisfag, lar elever utforske og gå i dybden, drive dannings- og holdningsarbeid, sørge for livsmestring, drive relasjonelt arbeid, legge til rette for vennskap og mestring etc. Hvilke mennesker vil vi ha i samfunnet om 10 år? Ungdom med psykiske lidelser på NAV? Ungdom på kjøret fordi de ikke ble fanget opp? Radikalisert ungdom? Ungdom som ikke evner å tenke utenfor boksen? Stillstand i forskning og innovasjon? Lærere er helt avgjørende for både barn, unge, voksne og samfunnets fremtid. Og nei, du har rett, det blir ikke akutt krise, men det kan bli en katastrofe på sikt. Støtter lærerne 100%. Anonymkode: 5e94d...4db 10
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #13 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Støtter overhodet ikke streiken. Ingen sympati fra meg. De har hatt for godt betalt lenge nå, og føler derfor de nå, de siste årene kommer ut som tapere. På skolene til mine barn er det godt utdannede lærere, som jeg er veldig fornøyd med. Se på andre yrkesgrupper som har en mye tøffere arbeidshverdag med MYE lavere lønn. F.eks renholdere, bussjåfører. Nei, kjære lærere, dere tjener godt. Kom dere på jobb igjen. Anonymkode: 2fba3...fa5 En renholder og bussjåfør kan ikke sammenlignes. De har knapt utdanning. Anonymkode: 5e94d...4db 2 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #14 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Støtter overhodet ikke streiken. Ingen sympati fra meg. De har hatt for godt betalt lenge nå, og føler derfor de nå, de siste årene kommer ut som tapere. På skolene til mine barn er det godt utdannede lærere, som jeg er veldig fornøyd med. Se på andre yrkesgrupper som har en mye tøffere arbeidshverdag med MYE lavere lønn. F.eks renholdere, bussjåfører. Nei, kjære lærere, dere tjener godt. Kom dere på jobb igjen. Anonymkode: 2fba3...fa5 Så du mener virkelig at renholdere og bussjåfører har en hardere hverdag enn lærere, som hver dag får masse dritt slengt fra elever, blir hetset, i mange tilfeller blir utsatt for vold på jobb… Jeg synes det er helt merkelig at det går an å ha så lite peiling som det du har. Tror du en lærer står utelukkende i klasserommet og skriver på tavla, du da? Anonymkode: 15ddc...065 5
Portia Catonis Skrevet 28. august 2022 #15 Skrevet 28. august 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Støtter overhodet ikke streiken. Ingen sympati fra meg. De har hatt for godt betalt lenge nå, og føler derfor de nå, de siste årene kommer ut som tapere. På skolene til mine barn er det godt utdannede lærere, som jeg er veldig fornøyd med. Se på andre yrkesgrupper som har en mye tøffere arbeidshverdag med MYE lavere lønn. F.eks renholdere, bussjåfører. Nei, kjære lærere, dere tjener godt. Kom dere på jobb igjen. Anonymkode: 2fba3...fa5 Har du utdanning selv? Har du brukt 5 år av livet ditt på å studere, sitter med et fjell av et studielån, utenfor boligmarkedet og uten egenkapital? Vil du gi bort lønnsøkningen din til renholdere og bussjåfører uten utdannelse fordi de fortjener det mer enn deg? Nei, jeg trodde ikke det… 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #16 Skrevet 28. august 2022 Er ferdig på skolen jeg da, så for min del kan de streike så mye de vil😛Meeen lærere for å ha fri hver jul, påske, sommer osv Anonymkode: ea179...048
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #17 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er ferdig på skolen jeg da, så for min del kan de streike så mye de vil😛Meeen lærere for å ha fri hver jul, påske, sommer osv Anonymkode: ea179...048 Meeen lærere er jævli heldig for å ha fri skulle jeg skrive😅 Anonymkode: ea179...048
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #18 Skrevet 28. august 2022 Det lærerne klager på er alt for mye arbeid og for lite ressurser. Det støtter jeg dem i. Men de går til streik på lønn. Hvordan kan lønnen gi døgnet flere timer? Eller mer ressurser? De gjør samme feilen som sykepleieren. Klager på for mye å gjøre, men istedenfor å ønske flere hender så vil de ha mer lønn. Og det støtter jeg ikke. Anonymkode: d032c...775 3 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #19 Skrevet 28. august 2022 Lærerne kommer aldri til å bli fornøyde, uansett. Flaut slik de holder på. Tenker bare på seg og sitt og lønn. Ikke på selve oppgavene, som handler om oppdragelse, danning og læring. Anonymkode: ffbcf...397 3 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #20 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden):Dessuten, hvilken annen yrkesgruppe kan streike i 3mnd uten at det har konsekvenser? Svaret er ingen. Bussjåfører? Krise. Flymekaniker? Krise. Piloter? Krise. Helsepersonell? Tvungen lønnsnemd. Oljearbeidere? Tvungen lønnsnemd. Lærere? 3 MÅNDER i streik uten at det er krise i samfunnet. Anonymkode: 70dc8...f3d Du kan jo ikke sammenligne streik i arbeidsfri periode (med svært få tatt ut) med streik i arbeidsperiode. Det er bare de siste par ukene de har tatt ut folk så det merkes. Anonymkode: d8880...e79 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå