Gå til innhold

Bli kjent med menn på vanlige gamle måte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner hvor sjukt lei jeg er av tinder. Useriøse mannfolk.som aldri gidder å møtes, vil bare ha sex av oss unge damer. Sextexter osv. vil bli kjent med menn på gamle måte. I gata, butikken, på flyreise eller på tur. Mye enklere. Man får tid til å danne seg et ordentlig inntrykk av vedkommende. Istedet for å  basere seg kun  gjennom på bilder. Er du "stygg" på snap, nei da vil ingen møtes. Helt ufattelig. 

Som nyinnflytta i Oslo, så ser jeg ofte mange kjekke menn i butikk, eneste er de gir øyekontakt. Men ingenting mere. Fått øynene opp for politifolk å. Drømt alltid om å ha en ressursterk mann, enten som jobber i brannvesenet, politiet eller i forsvaret. Men orker ikke å leite etter disse på tinder. Men var jo sånn folk ble kjent med hverandre for 20 år siden. Politi ser ofte, selvom de ofte bare står der og holder bare oversikten i sentrum.

Og ikke holder på med noe saker der og da, så har jeg aldri turt å gå bort for å slå en prat, selvom jeg vil, men ikke sjekke de opp direkte, men spørre om hvordan jobben er, og avslutte med å spørre om de kan tenke seg å ta en kopp kaffe en dag ute. Men derimot i USA kjempe vanlig at man blir kjent med nye sånn på den måten.  Har hendt at jeg får øyekontakt og et smil iblant fra de på avstand men ingenting mere. Og så tenker man ingen av oss tør å ta steget... hva tenker dere om denne måten? Ville dere syns det var hyggelig om en jente kom bort til dere og sjekker dere opp hvis dere var/er politi?... syns vi nordmenn kan være litt tilbakeholdne på dette. Helst ingen negative kommentarer her....

Anonymkode: 9b902...4d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er på jobb og bruker hele dagen på å krangle med narkiser osv.

Usikker på reglene, men kanskje de kan få fyken om de driver med damejakt i arbeidstida?

Anonymkode: c6206...129

• Nyttig 1
Skrevet

Du kan takke dine medsøstre for at menn ikke sjekker damer andre steder enn byen eller tinder.

Du får begynne å oppsøke menn gjennom felles interesser. Trening, danseklubb, osv. 

Men du kan bare glemme at menn snakker til fremmede kvinner ellers. #villebaresnakkelitt

Anonymkode: 82ce5...38c

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Skjønner godt ønske med å ville treffe noen på normale måten. Men jeg tror ikke du skal være så opphengt i om det er en politimann eller brannmann. 😉  Jeg hadde vel heller ikke gått bort til en person for å sjekke opp når vedkommende var på jobb, hadde føltes det var litt rart. 

Anonymkode: 364a8...372

• Hjerte 1
Skrevet

Når har den vanlige måten vært å finne en mann på butikken eller i politiet? Trodde det vanlige var gjennom felles interesser, felles venner, på arbeidsplassen e.l. 

Anonymkode: f5e89...d3e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Når har den vanlige måten vært å finne en mann på butikken eller i politiet? Trodde det vanlige var gjennom felles interesser, felles venner, på arbeidsplassen e.l. 

Blitt sjekket opp i gata og butikk før. Syns det er hyggelig. Men arbeidsplassen, aldri kunne jeg datet kollega....🙃gjort det før. Og var vanskelig i ettertid å forholde seg til hverandre da vi ikke datet mere...

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du kan takke dine medsøstre for at menn ikke sjekker damer andre steder enn byen eller tinder.

Du får begynne å oppsøke menn gjennom felles interesser. Trening, danseklubb, osv. 

Men du kan bare glemme at menn snakker til fremmede kvinner ellers. #villebaresnakkelitt

Byen ja, pga alkoholen. Her kommer de hemningene våre. En må ha alkohol for å tørre å sjekke opp folk på byen i 2022.  Edru er du en fremmed. Mens i fylla, ja da kan du fint ligge med den fremmede. Du finner jo "ons" på youngstorget kl 2 på natta, en random fyr eller i køen på utested. Fortsatt ukjent. Men det er sosialt akseptert i fylla. 
man reiser ikke lengre rnnn til Kroatia eller Slovenia. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

På arbeidsplassen? Det høres ikke ut som en god idé 😄

Anonymkode: 68578...876

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjenner hvor sjukt lei jeg er av tinder. Useriøse mannfolk.som aldri gidder å møtes, vil bare ha sex av oss unge damer. Sextexter osv. vil bli kjent med menn på gamle måte. I gata, butikken, på flyreise eller på tur. Mye enklere. Man får tid til å danne seg et ordentlig inntrykk av vedkommende. Istedet for å  basere seg kun  gjennom på bilder. Er du "stygg" på snap, nei da vil ingen møtes. Helt ufattelig. 

Som nyinnflytta i Oslo, så ser jeg ofte mange kjekke menn i butikk, eneste er de gir øyekontakt. Men ingenting mere. Fått øynene opp for politifolk å. Drømt alltid om å ha en ressursterk mann, enten som jobber i brannvesenet, politiet eller i forsvaret. Men orker ikke å leite etter disse på tinder. Men var jo sånn folk ble kjent med hverandre for 20 år siden. Politi ser ofte, selvom de ofte bare står der og holder bare oversikten i sentrum.

Og ikke holder på med noe saker der og da, så har jeg aldri turt å gå bort for å slå en prat, selvom jeg vil, men ikke sjekke de opp direkte, men spørre om hvordan jobben er, og avslutte med å spørre om de kan tenke seg å ta en kopp kaffe en dag ute. Men derimot i USA kjempe vanlig at man blir kjent med nye sånn på den måten.  Har hendt at jeg får øyekontakt og et smil iblant fra de på avstand men ingenting mere. Og så tenker man ingen av oss tør å ta steget... hva tenker dere om denne måten? Ville dere syns det var hyggelig om en jente kom bort til dere og sjekker dere opp hvis dere var/er politi?... syns vi nordmenn kan være litt tilbakeholdne på dette. Helst ingen negative kommentarer her....

SELVSAGT sjekker man ikke opp en politimann på jobb. Herregud. De får ikke betalt for å stå på gata og tørrprate med desperate kvinnfolk. 

Anonymkode: c1922...f0d

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er helt enig i at det er bedre å møte menn i virkeligheten fordi de man chatter med kan virkelig være hvem som helst, og i virkeligheten så merker man veldig raskt om det er din type person eller ikke, mens på internet så kan man pynte alt for mye på sannheten. Og jeg tenker det samme om meg selv, selv om jeg får komplimenter der, så er det ikke sikkert de synes jeg er attraktiv i virkeligheten og da er man like langt. Jeg har aldri vært fan av nettdating, og alle forhold jeg har hatt har kommet fra folk jeg møtte i virkeligheten på en naturlig måte.

Men med det sagt så tror jeg ikke man skal gå å sjekke opp folk som er på jobb, og spesielt ikke politifolk, leger og sånne ting 😅 tror du at du hadde likt dem om du tilfeldigvis møtte dem på byen og de ikke hadde på seg uniform? 😋 utesteder er i hvert fall en safe sjekkearena, der er det forventa og folk er mer klar og har tid til det. 

Anonymkode: 05b24...e8c

• Hjerte 1
Skrevet

Da sletter du tinder. Finner deg en hobby der du naturlig treffer ulike mennesker. Vær imøtekommende, snakk med folk, og viss du merker at du har god kjemi med en fyr, så er det lov å invitere på en fjelltur eller prøve et nytt eller velkjent spisested. Dropp det med å sjekke opp politimenn på jobb, det er bare helt cringe og jeg lover deg at det ikke kommer til å funke. 

• Nyttig 2
Skrevet

Du kan like gjerne bli utnyttet for sex av en politimann som av en ingeniør. Finn deg en mann du liker, uavhengig av yrket. Det kan du gjøre offline ved å øke din sosiale kontaktflate, være i møtekommende og proaktiv. Arenaer: trening, på byen, quiz, løpeklubb f.eks..

Anonymkode: 7abf8...06d

• Liker 2
Skrevet

Du kan ikke sjekke opp politimenn på jobb, det går bare ikke. De er opptatt med jobben.

Men ellers så er det jo akseptert for en kvinne å gjøre fremstøt mot menn i hverdagen, egentlig i en hvilken som helst setting. Du risikerer ikke noen anklager om #villebarepratelitt

Anonymkode: 47082...408

• Nyttig 1
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Byen ja, pga alkoholen. Her kommer de hemningene våre. En må ha alkohol for å tørre å sjekke opp folk på byen i 2022.  Edru er du en fremmed. Mens i fylla, ja da kan du fint ligge med den fremmede. Du finner jo "ons" på youngstorget kl 2 på natta, en random fyr eller i køen på utested. Fortsatt ukjent. Men det er sosialt akseptert i fylla. 
man reiser ikke lengre rnnn til Kroatia eller Slovenia. 

Ja men poenget mitt er at kvinner må oppsøke de arenaer de har bestemt at menn skal gå lov til å sjekke opp damer. Å ønske en endring skjer ikke dessverre. Damer selv har skapt denne situasjonen og derfor syns jeg hele denne tråden er patetisk. You get what you f*ckind deserve.

• Liker 1
Skrevet

Å sjekke noen som er på jobb er ikke nødvendigvis det enkleste eller lureste, men om en ønsker å sjekke på "gamlemåten" vil jeg oppfordre kvinner til å ta initiativ. Ettersom digitale plattformer har tatt større plass parallelt med at det å ta kontakt på en hyggelig måte i enkelte kampanjer fremstilles som trakassering er nok terskelen for menn på dette området betraktelig høyere. Samtidig betyr det at om du er en av de svært få kvinnene som tar initiativ på dette området har du antagelig gode muligheter og få konkurrenter (på disse arenaene). 

Skrevet (endret)

Hei. Fyr her.

Det å bli sjekka opp helt tilfeldig i dagliglivet, det tror jeg faktisk er mye å håpe på. Nå er jeg meg, og ikke alle andre menn, så nå kan jeg bare snakke for meg selv da. Men det å sjekke opp damer i det daglige, på butikken eller gata og slikt, det kommer jeg mest sansynelig ikke til å gjøre. Jeg må værtfall ha noen saftige hint før jeg gjør noe slikt. Og jeg skal være helt ærlig å si at det er mye pga. at det har vært en del snakk om uønska oppmerksomhet og meetoo og slikt de siste åra. (pluss at jeg er en beskjeden type og blabla da, lol..) Ikke misforstå, det her er ikke fordi jeg har problemer med meetoo og mener det er en uting som må vekk. (Jeg har aldrig krenka noen og føler meg ikke truffet av meetoo). Men jeg tror nok helt ærlig at mange mannfolk har blitt klar over at dere damer sliter med med mye uønska oppmerksomhet, og tenker at de ikke skal plage dere. Og derfor ikke prøver seg i dagliglivet slik som det. Har jo hørt mange som synes det er irriterende å bli sjekka opp på butikken. Jeg tenker værtfall slik, og kunne vært litt mer åpen for å prøve meg på noen slik i dagliglivet før i tida, da jeg ikke visste bedre. 

Poenget er at vi lever nå, og ikke for 20 år siden. Ting har forandra seg fra gamle dager. Jeg tror du er helt nødt å ta litt insj selv, og værtfall legge igjen noen gode hint. Tror det funker heller dårlig å vente på å bli sjekka opp helt uten videre. Jeg ser jo og i blant søte jenter i butikken, og kjenner meg faktisk litt igjen det der du skriver om blikkontakt og smil, men at det ikke blir noe mer. Gidder liksom ikke å gå bort til noen og være plagsom. Jeg tenker jo at det er slik som kan oppstå med "alle" slags folk bare av høffelighet, kunne like gjerne møtt blikket og smilt til en gammel mann. Det trenger ikke bety noe spes alltid. 

Jeg syns det hadde vært hyggelig om ei jente kom bort til meg for en gang skyld. Som mann så skjer det jo så og si aldri, så det hadde værtfall ikke vært plagsomt. Det hadde faktisk ikke vært plagsomt selv om jeg var opptatt eller uinteressert heller. Ja til damer som tar insj, sier nå jeg!

Hm, men når sant skal sies, så er vel ikke det beste å ta kontakt med en politimann som er på jobb og driver på  med sitt da..

Endret av Blue Balloon
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.8.2022 den 21.19):

De fleste er nok livredde for å få en "Nei", det er liksom det store nederlaget som kan drepe all lyst og håp.

Jeg synes det er positivt.. for de som sier nei, ser jo at jeg ikke passer inn.. da slipper jeg å bli lurt av falsk kjærlighet😉 Enveiskjærlighet fungerer også dårlig, det burde jo alle forstå. Det at enkelte ikke finner lykken tror jeg kommer av, at de ikke er så flink til å lese kroppsspråk. Jeg merker ganske så fort hvis noen blir glad i meg, og fortsettelsen er avhengig av prate-kjemien. Og de fleste misoppfatter hverandres intensjoner, eller at det ikke blir nevnt med et ord. Da vil nok også mange føle seg seksuelt utnyttet, goostet og forlatt. Lurt av en svindler med falsk kjærlighet? ..Da er det bedre å få et ærlig "Nei" mange ganger..

Det jeg opplever, er at hvis jeg sier er singel og ikke dater, får jeg mest oppmerksomhet? Er det noen som kjenner seg igjen? kan du ikke bruke det trikset da TS? jeg får litt panikk selv, når kvinner dater panisk🤭

Skrevet

Ressurssterk og politi/brannvesen/forsvar i samme setning 😅

Menn gidder ikke lenger sjekke damer etter alle hashtaggene, så det er damer som må ta initiativ i dag.

Anonymkode: 727cc...27a

Skrevet

Bruk happn da! Da får du opp de som har vært i nærheten av deg og du kan se om de faktisk er singel. En kjekk politimann som smiler til deg er ikke nødvendigvis det. 

Anonymkode: 6594b...82a

Skrevet
Bamseklemmer skrev (16 timer siden):

De fleste er nok livredde for å få en "Nei", det er liksom det store nederlaget som kan drepe all lyst og håp.

Jeg synes det er positivt.. for de som sier nei, ser jo at jeg ikke passer inn.. da slipper jeg å bli lurt av falsk kjærlighet😉 Enveiskjærlighet fungerer også dårlig, det burde jo alle forstå. Det at enkelte ikke finner lykken tror jeg kommer av, at de ikke er så flink til å lese kroppsspråk. Jeg merker ganske så fort hvis noen blir glad i meg, og fortsettelsen er avhengig av prate-kjemien. Og de fleste misoppfatter hverandres intensjoner, eller at det ikke blir nevnt med et ord. Da vil nok også mange føle seg seksuelt utnyttet, goostet og forlatt. Lurt av en svindler med falsk kjærlighet? ..Da er det bedre å få et ærlig "Nei" mange ganger..

Det jeg opplever, er at hvis jeg sier er singel og ikke dater, får jeg mest oppmerksomhet? Er det noen som kjenner seg igjen? kan du ikke bruke det trikset da TS? jeg får litt panikk selv, når kvinner dater panisk🤭

Ja jeg også, som singel føler meg fri, på en måte. At jeg fritt kan flørte med hvem jeg vil uten å tenke på at jeg har type.☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...