Gå til innhold

Vi liker hverandre, men han er mye eldre og syns det er vanskelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjent hverandre i mange år nå.
Vært gjennom småbarnsperioden med hver våre ekser, vi er etablerte, vi har levd et liv begge to.

Og nå er jeg VELDIG betatt, og han liker meg også.
Har vært på et par turer sammen og har det utrolig hyggelig når vi er alene.

Men han plages veldig med at han er så mye eldre.
Han har fått noen sleivete kommentarer fra bekjente, og mye handler om at jeg er så ung og vakker, og da en slags latterliggjøring av han som skjules bak «åh hvor fant du henne - du er jammen heldig som kan dra så unge damer».

Dette er helt ferskt og i startfasen. Men jeg er så betatt og glad i denne mannen, og tanken på at han skal velge bort dette fordi andre legger seg oppi hva vi gjør, gjør veldig vondt…

Forståelig nok blir det veldig sårt for han, og på noen dager merker jeg at han plages med at det virker som at andre har noen meninger om han, som om han gjør noe galt ved å være med meg…

Er det helt dødfødt? Er det gitt at for stor aldersforskjell bare er dysfunksjonelt?
Er veldig redd for at han vil kutte meg ut fordi det blir for ubehagelig for han med hva hele bygda og bekjente påpeker og mener…

Anonymkode: 8fd22...3d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har kjent hverandre i mange år nå.
Vært gjennom småbarnsperioden med hver våre ekser, vi er etablerte, vi har levd et liv begge to.

Og nå er jeg VELDIG betatt, og han liker meg også.
Har vært på et par turer sammen og har det utrolig hyggelig når vi er alene.

Men han plages veldig med at han er så mye eldre.
Han har fått noen sleivete kommentarer fra bekjente, og mye handler om at jeg er så ung og vakker, og da en slags latterliggjøring av han som skjules bak «åh hvor fant du henne - du er jammen heldig som kan dra så unge damer».

Dette er helt ferskt og i startfasen. Men jeg er så betatt og glad i denne mannen, og tanken på at han skal velge bort dette fordi andre legger seg oppi hva vi gjør, gjør veldig vondt…

Forståelig nok blir det veldig sårt for han, og på noen dager merker jeg at han plages med at det virker som at andre har noen meninger om han, som om han gjør noe galt ved å være med meg…

Er det helt dødfødt? Er det gitt at for stor aldersforskjell bare er dysfunksjonelt?
Er veldig redd for at han vil kutte meg ut fordi det blir for ubehagelig for han med hva hele bygda og bekjente påpeker og mener…

Hvor stor er aldersforskjellen? 

Anonymkode: 855d3...bba

• Liker 1
Skrevet

Du tenker ikke at cirka alder på dere er med på å forme de svarene du kan få ? 

Anonymkode: 4ef00...c9a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvor stor er aldersforskjellen? 

Den er stor. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du tenker ikke at cirka alder på dere er med på å forme de svarene du kan få ? 

Anonymkode: 4ef00...c9a

Her inne? Well, det er jo en del av problemstillingen vi møter der ute.
Men det er ikke sånn at jeg er 20 og han er 50…
Jeg er over 30 og etablert, har store barn.
Det er ingen rart ved situasjonen, annet enn kun alderen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Men det er vel klart at det er vanskelig for oss å svare når vi ikke vet hvor gamle dere er. Hvis du er 35 og han 50, er det en ting, hvis du er 35 og han 65, noe annet. 

Jo eldre han er, jo større er sjansen for at du ganske raskt vil bli til mer pleier enn samlivspartner. Er du forberedt på det? Og hvis han har voksne barn, vil nok de også være svært skeptiske, så, ja ...

Men det er jo deres liv, ingen andre kan bestemme hva dere skal gjøre.

Skrevet

Fornuftig av ham. Jeg trakk fort proppen ut av en tiltrekning hvor det er 20 år mellom oss. Det er som å kjøpe et hus man vet vil brenne ned, og derfor ikke får forsikret. Store aldersforskjeller varer ikke i lengden, så da vil det bli brudd, og brudd er vonde. 

Anonymkode: 37f18...539

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å prøve det ut, og ta de eventuelle utfordringene som det kommer. Kanskje dere finner ut at aldersforskjellen ble for stor, men når du sier at dere har vært gjennom småbarnsperioden, så er det ikke noen biologisk klokke å ta hensyn til. 

Jeg har selv avsluttet et forhold med stor aldersforskjell (da jeg var 32 og han 54) fordi jeg hørte for mye på venninner og omgangskrets om at aldersforskjellen ble for stor. Jeg tenker på han ofte, og føler jeg på en måte har latt den store kjærligheten gå pga frykt og eventualiteter. 

Anonymkode: 82f62...c9c

• Liker 1
Skrevet

Sånn er det nok bare, folk stusser. Og at mange synes han er heldig som har en mye yngre dame. Og ja, kanskje lurer på hva du ser i han. Men om de kjenner han godt og vet at han er fantastisk, så burde de vel ikke bli så overrasket. 

Anonymkode: eaee6...5bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Og hvorfor vil du ikke skrive hvor stor aldersforskjellen er? 

Ok, du er over 30. Er han over 50? 60? 70? 80? 

Du må da skjønne at vi kan ikke svare når vi ikke vet hva du mener med "stor aldersforskjell"? 

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...