AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #1 Skrevet 27. august 2022 Da jeg var ca 5 år hadde jeg mange «episoder» der jeg bare gråt og helt utrøstelig. Jeg kan huske at jeg var så redd og det gjorde vondt på innsiden og jeg ville at noen skulle ta bort smerten. Om natten kunne jeg våkne med panikk etter livlige mareritt der jeg ikke fikk puste, jeg kan fortsatt huske den følelsen. Mine foreldre ble lei av dette og min «oppførsel» og en dag kjeftet min far på meg og gav grei beskjed om at jeg hadde «faen meg» ingenting å grine for. Dette resulterte i at jeg ble skamfull og ikke turte vise eller si til noen hvor redd jeg var. Jeg har slitt med angst i alle år, men klart å få en god utdanning og jobb - ingen må vite om dette. Hver natt våkner jeg med panikkangst og jeg bruker mye energi på å eksistere på jobb, jeg slapper aldri av. Jeg har lyst til å få hjelp for angsten, men er redd for å gå i terapi fordi jeg er redd for å ikke bli trodd. Er det noen som har erfaring med det å ha hatt angst helt siden barndommen? Hvordan fikk du hjelp? Anonymkode: fba91...37c 2
klarinetta Skrevet 27. august 2022 #2 Skrevet 27. august 2022 Åh, så vondt å høre at du hadde slike opplevelser som barn 🤍 Ingen seriøse terapeuter vil tvile på din historie. Om du har lyst til å vite hva panikkangst egentlig er, fins det masse gode videoer på youtube. Bare kunnskap kan hjelpe mye. Panikken er din aller ivrigste livvakt, det er det motsatte av et "angrep" på deg. Du får servert et adrenalinrush for å gi deg superkrefter til å rømme eller slåss mot en fiende. Men det føles jo så jævlig at vi tror dette er en sykdom. Det er det ikke ❤ Du skal nok få hjelp til å komme deg videre!
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #3 Skrevet 27. august 2022 Du er kanskje redd for ikke bli trodd, fordi du ble avvist av foreldrene dine? Å åpne seg i terapi krever tillit og kjemi. Med dårlige erfaringer kan det hende du synes det blir vanskelig å åpne deg. Da tar dere det bare forsiktig skritt for skritt. Jeg har gått i terapi flere ganger men det var ikke før siste psykolog jeg var, at jeg klarte å åpne opp om hendelser i oppvekst som gav meg frykt og gjentatte mareritt. Det var en skam, fordi vi ikke snakket om hendelsene hjemme. Såpass forstår barn. Jeg håper du tar motet til deg og går til en terapeut. Det er modig og det kan være tøft men det er bra på sikt. Anonymkode: c71a1...138
klarinetta Skrevet 27. august 2022 #4 Skrevet 27. august 2022 (endret) Han her er generelt veldig fin Endret 27. august 2022 av klarinetta
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #5 Skrevet 27. august 2022 Jeg har en sånn tåpelig tanke om at jeg må holde fasaden slik at jeg ikke fremstår som svak eller ubrukelig. Godt mulig at det kommer fra oppveksten, min familie snakket aldri om følelser eller vanskelige ting….. Anonymkode: fba91...37c
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #6 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har en sånn tåpelig tanke om at jeg må holde fasaden slik at jeg ikke fremstår som svak eller ubrukelig. Godt mulig at det kommer fra oppveksten, min familie snakket aldri om følelser eller vanskelige ting….. Anonymkode: fba91...37c Sånn har jeg det og. Utrolig slitsomt og ødeleggende 😕 Anonymkode: a47b6...083
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå