Gå til innhold

Rosenrot

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Er veldig mye trøtt, slapp og sliten og vurderer derfor å begynne på rosenrot. Jeg går på multivitaminer, jern og omega 3 fra før av.

Det jeg da lurer på er hvor jeg får tak i rosenrot. Er det noen forskjell på å kjøpe det på f.eks bunnpris i forhold til helsekost? Har sjekket på Rema, men de har iallfall ikke.

Annen ting jeg lurer på er om jeg bør ta jern. Har hørt at for mye jern ikke er bra for kroppen, men tenker slik at siden jeg har vært blodfattig siden jeg var liten og jeg har arvet det fra begge foreldrene mine er jeg det fortsatt og trenger jerntilskudd. Legen min mente at jeg trenger jern, men jeg vil gjerne høre deres meninger også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville stolt på legen og tatt jerntilskudd. Det er en kjent sak at jernmangel gir symptomer som tretthet og slapphet. Har ikke funnet en eneste pålitelig vitenskaplig studie på at Rosenrot har noen effekt (om noen har en link vil jeg gjerne se den).

Skrevet

Ikke ta jern uten at du har fått bekreftet via blodprøve at du mangler jern. Grunnen til at jeg sier det er at pga måten du ordlegger deg på KAN det kan virke som om legen din kun har tatt utgangspunkt i familiehistorien din, uten å undersøkt DEG. Men når han sier du er blodfattig så får jeg nå håpe dette ikke er tilfelle.

Rosenrot, det er en grei en på Lifebutikkene, svart pakke med drage på, tror den er på tilbud nå, men jeg er ikke sikker. Kanskje virker det på deg, kanskje ikke, vanskelig å si uten at du har prøvd.

Skrevet

Min personlige mening er vel egentlig at rosenrot bare er noe tull som noen tjener penger på.

Når det gjelder jern så sies det jo at kvinner i fruktbar alder ofte mangler det. Om man istedet for jerntilskudd burde endre kosthold er en sak, men det selges jo jerntilskudd overalt - uten resept. Hva er farlig med det?

Skrevet
Min personlige mening er vel egentlig at rosenrot bare er noe tull som noen tjener penger på.

:Nikke:

Samme mener jeg.

Hør på legen din og hva svarene av blodprøvene viser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...