AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #1 Skrevet 27. august 2022 Bryllupsdagen er helt klart brudeparets dag, men betyr ikke gjestenes trivsel også noe? Har vært i et bryllup nylig hvor vi ankom en holme, alle skulle ha med egen mat og alt skulle deles felles. Når vi ankom var absolutt ingenting klargjort. Det var ikke velkomst, ikke blomster på bordene, bordene var ikke vasket engang. Det var fugledritt på alle stolene. Brudeparet var ikke ferdig kledd engang, men gikk rundt å surret med venner og fisket. Vi gjestene måtte hive oss i sving, sette mat på bordene, tenne grill, grille maten og rydde. Vi måtte også passe barna til brudeparet som var over alle hauer og leker langs vannet. Brudeparet var sosiale med de de ønsker å være sosiale med, f eks ta med champis å sette seg på et fjell med venner. Er dette innafor når man er brudepar? Det er jo deres dag, men... Anonymkode: 3d37f...f31 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 27. august 2022 Hadde satt meg i båten og rodd hjem. Nei, dette er ikke vanlig og ikke innafor. Anonymkode: 15b73...7b3 46 6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #3 Skrevet 27. august 2022 Det vil jeg si er utaskjærs om en kan kalle det det, med tanke på at dere var på en holme. Går ut ifra at gjestene møtte opp i finstasen? Anonymkode: dfd74...d22 6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #4 Skrevet 27. august 2022 Høres ut som mitt drømmebryllup. Bare kos og hygge med venner og slekt, og ingen stivpyntede formaliteter. Anonymkode: b3134...c4d 3 1
Snabeltann Skrevet 27. august 2022 #5 Skrevet 27. august 2022 Jeg synes det høres befriende deilig ut! Godt å ha noe å gjøre også, gørrkjedelig i bryllup. Brudeparet høres ut som lite stressa folk som jeg nok hadde likt! 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #7 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det vil jeg si er utaskjærs om en kan kalle det det, med tanke på at dere var på en holme. Går ut ifra at gjestene møtte opp i finstasen? Anonymkode: dfd74...d22 Var litt mer casual. Ja var langt til havs. Anonymkode: 3d37f...f31 1
Mamasitas Skrevet 27. august 2022 #8 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Høres ut som mitt drømmebryllup. Bare kos og hygge med venner og slekt, og ingen stivpyntede formaliteter. Anonymkode: b3134...c4d Joda men man bør vel kanskje opplyse om det på forhånd.. 20 6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #9 Skrevet 27. august 2022 Mamasitas skrev (16 minutter siden): Joda men man bør vel kanskje opplyse om det på forhånd.. Når vi ankom, så skjønte ikke folk hvor bryllupet skulle være. Det var ingenting klargjort som minnet om et bryllup der, og folk trodde bryllupet måtte være på et annet sted på holmen. Fikk helt vondt av brudgommen som sto der å måtte ta imot gjestene. Anonymkode: 3d37f...f31 1
Gjest ti10 Skrevet 27. august 2022 #10 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Når vi ankom, så skjønte ikke folk hvor bryllupet skulle være. Det var ingenting klargjort som minnet om et bryllup der, og folk trodde bryllupet måtte være på et annet sted på holmen. Fikk helt vondt av brudgommen som sto der å måtte ta imot gjestene. Anonymkode: 3d37f...f31 Brudgommen var vel delansvarlig for dette, så hvorfor fikk du vondt av ham?
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #11 Skrevet 27. august 2022 ti10 skrev (17 minutter siden): Brudgommen var vel delansvarlig for dette, så hvorfor fikk du vondt av ham? Fordi det var så lite organisert, men selvsagt var de sammen om å ønske det sånn. Anonymkode: 3d37f...f31
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #12 Skrevet 27. august 2022 Det er innafor dersom man på forhånd får beskjed om at det kun skal være en uformell sammenkomst på et skjær. Anonymkode: 7ed04...c12 8
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #13 Skrevet 27. august 2022 Det rareste her var at de ikke var sammen med alle gjester. Her tar folk med seg mat og sikkert gaver og så sniker bruden og brudgommen i vei med et par gjester. Jeg hadde tatt gaven/maten og dratt. og så burde de jo ha annonsert på forhånd hvordan bryllupet skulle være. At det ikke er pyntet og sånt hadde jeg ikke brydd meg om. Anonymkode: 7643e...961 10
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #14 Skrevet 27. august 2022 Snabeltann skrev (55 minutter siden): Jeg synes det høres befriende deilig ut! Godt å ha noe å gjøre også, gørrkjedelig i bryllup. Brudeparet høres ut som lite stressa folk som jeg nok hadde likt! Da synes jeg brudeparet kunne vært vennlige å sendt en melding om at inviterte gjerne kan møte en times tid tidligere, slik at de kan gjøre i stand….. Anonymkode: 0164e...f25 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #15 Skrevet 27. august 2022 En kjenner vel paret såpass godt på forhånd at en kunne forutse noe sånt? Folk uten folkeskikk eller peiling på regler ang det å invitere til bryllup hadde jeg ikke tatt på alvor Anonymkode: 65604...86a 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #16 Skrevet 27. august 2022 At det er brudeparets dag betyr at det er brudeparet man feirer den dagen, at man ikke skal gjøre noe for å stjele oppmerksomheten fra brudeparet. (Som å reise seg opp midt under bryllupsmiddagen og si, 'Hey, det er faktisk Jettes bursdag i dag, la oss alle sammen synge Happy Birthday for henne', for å ta et grotesk eksempel). Det betyr ikke at brudeparet bare kan drite i alle gjengse sosiale normer og gjøre hva faen de enn vil. Hvis brudeparet velger å invitere 120 mann til konvensjonell bryllupsfest, så må de faktisk påta seg vertsrollen for en konvensjonell bryllupsfest. Hvis de velger en alternativ feiring, så må de informere gjestene om hva presis den alternative feiringen innebærerr . Anonymkode: 6d3be...c79 14
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #17 Skrevet 27. august 2022 Hvis de ikke engang vil være med gjestene sine , så burde de muligens ha droppa hele greia egentlig. Mulig de bare er late... Anonymkode: 09de0...4d8 5 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #18 Skrevet 27. august 2022 Visste dere ikke at bryllupsfesten skulle være på en "holme"? Anonymkode: b3134...c4d
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #19 Skrevet 27. august 2022 Det høres veldig kjipt ut. Så man kommer i et bryllup som gjest, og ender opp som rydde- og vaskehjelp, kokk og barnevakt. I tillegg måtte dere ta med egen mat. Håper dere ikke måtte ta med gave i tillegg. Anonymkode: eb3af...7c0 9 1
Istinde Skrevet 27. august 2022 #20 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det høres veldig kjipt ut. Så man kommer i et bryllup som gjest, og ender opp som rydde- og vaskehjelp, kokk og barnevakt. I tillegg måtte dere ta med egen mat. Håper dere ikke måtte ta med gave i tillegg. Anonymkode: eb3af...7c0 Jeg har surna og dratt hjem! 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå