Gå til innhold

Er det egoistisk å ta en kjæresteferie i året?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to barn (begge er våre, ingen stebarn). Vi har de siste par årene unnet oss en langweekend i året bare oss voksne. Barna mener dette er blodig urettferdig. «Vi vil også til Barcelona/Paris»! 

Vi tar de med på vanlig familieferie om sommeren, men har et ønske om en helg uten ungene. Er vi egoistiske? 

Anonymkode: f78c7...068

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke egoistisk!

Anonymkode: 5b087...210

• Liker 10
Skrevet

Nei, ikke egoistiske. Rams opp alt dere spanderer på dem i løpet av et år, du, så kanskje de unner dere dette.

Anonymkode: 7d53d...4f2

• Liker 5
Skrevet

Ikke egoistisk.  Men samtidig forstår jeg barna. 

Anonymkode: d0e2d...f46

Skrevet

Om barna er så store at de reagerer og vil være med så ja

Anonymkode: 525f0...6c5

• Liker 2
Skrevet

Nei, det er ikke. Jeg synes det er viktig i et forhold at en gjør noe sammen uten at barna er med.  En helg i året er ikke ofte. 

Anonymkode: c76c7...79f

• Liker 7
Skrevet

Jeg synes ikke det nei, alt for mange foreldre lever "for" barna.

Men kanskje dere også kan ta med barna på noen sånne turer etterhvert, det høres ut som de har lyst!

• Liker 3
Skrevet

Det er en god investering i forholdet. Det gagner barna i neste omgang. Hold på den tradisjonen! 

Anonymkode: bf725...23f

• Liker 7
Skrevet

Jeg syns ikke det er egoistisk. Samtidig… våre barn er 12 og 8, og de hadde blitt så skuffet hvis vi hadde reist på ferie uten dem… tror ikke jeg hadde hatt samvittighet til det. Men kunne gjerne tenkt meg en tur med mannen ja! 

Anonymkode: 21adf...57c

Skrevet
fru Alving skrev (7 minutter siden):

Men kanskje dere også kan ta med barna på noen sånne turer etterhvert, det høres ut som de har lyst!

Vi gjør det, vi var i Italia med de en uke i sommer. Vi drar ikke til utlandet med de hvert år, men innimellom, og så får de mange andre hyggelige ferieminner her hjemme i Norge. 

ts

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg syns ikke det er egoistisk. Samtidig… våre barn er 12 og 8, og de hadde blitt så skuffet hvis vi hadde reist på ferie uten dem… tror ikke jeg hadde hatt samvittighet til det. Men kunne gjerne tenkt meg en tur med mannen ja! 

Anonymkode: 21adf...57c

Hvorfor ikke? Vi drar på familieferier, en tur hit med bare ett an barna og én forelder og så bytter vi litt på. Er det sånn at når man har barn så MÅ alle ferier være med hele gjengen? 

ts

• Liker 3
Skrevet
fru Alving skrev (10 minutter siden):

Å hva er galt med å velge å ikke reise uten barna ? Herregud man må ikke reise uten barn for å ha et godt forhold , det er flest hverdager !

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ikke? Vi drar på familieferier, en tur hit med bare ett an barna og én forelder og så bytter vi litt på. Er det sånn at når man har barn så MÅ alle ferier være med hele gjengen? 

ts

Hvorfor opprettet du tråden? Virker jo som du har bestemt deg uansett

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi gjør det, vi var i Italia med de en uke i sommer. Vi drar ikke til utlandet med de hvert år, men innimellom, og så får de mange andre hyggelige ferieminner her hjemme i Norge. 

ts

Drar dere til utlandet hvert år alene?I såfall skjønner jeg barna reagerer 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Drar dere til utlandet hvert år alene?I såfall skjønner jeg barna reagerer 

Ja, vi har gjort det nå. Én helg i året er vi bare oss voksne sammen. 

ts

• Hjerte 1
Skrevet

Ja, vi har gjort det nå. Én helg i året er vi bare oss voksne sammen. 

ts

Hvorfor drar dere ikke til utlandet hvert år med barna da?

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor drar dere ikke til utlandet hvert år med barna da?

Det er jo mye dyrere, og når vi gjør det drar vi jo i minst en uke, ikke bare en liten helg. Men vi drar innimellom også bare en av oss foreldrene og ett av barna på weekendtur til utlandet, men det er ikke noe fast. 

Skrevet

Hvis dere tar med ungene utenlands hvert år ser jeg null problem med at dere tar en helg alene. Hvis ungene får være med utenlands nå og da, så blir det noe annet. Ikke at ikke en norgesferie kan være like så bra, det er bare noe med det å reise til andre land. Ville opprettholdt balansen hvertfall 😊

Og se positivt på det, de vil jo faktisk være med dere på tur 😊

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Å hva er galt med å velge å ikke reise uten barna ? Herregud man må ikke reise uten barn for å ha et godt forhold , det er flest hverdager !

Ingenting, men om foreldrene ønsker å reise på en voksentur eller en guttetur/jentetur eller helt alene for den saks skyld så må det være greit.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...