Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye bruker dere på husholdning? Da tenker jeg på alt som det ikke er regninger på, altså ikke strøm, lån, mobil, kulturskole o.l. 

Har sett på sifo, men synes det ser så mye ut? 

Det er selvfølgelig store variasjoner her, antall barn og slikt, men alle svar mottas m takk:)

Anonymkode: da5e6...88d

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Jeg fører regnskap med alle regninger lagt inn fra tidligere år og overfører til sparing slik at jeg har igjen ca. kr. 10 000,- til forbruk i måneden.

Alene uten barn.

Skrevet

Vi har budsjett på 11 000 kr til husholdningen hver mnd. Det er mat, drikke, diverse såper/rengjøringsmiddel, dopapir, annet hverdagsbruk. Men merker nå når prisene har økt så er dette litt trangt. Er to voksne og to barn. 

var det disse tingene du lurte på?

Anonymkode: 73236...851

• Nyttig 1
Skrevet

Vi prøver å bruke 8000 på en mnd...to voksne to barn...men sefølglig innimellom det går over

• Liker 2
Skrevet

6000-6500 i mnd er 2 voksne 🙂

• Liker 1
Skrevet

Alene med 2barn (10år og 2år)

Setter over 6000kr på Matkortet hver mnd, brukes til mat,hygiene, rengjøring osv. Det holder somregel bortsett fra til jul, påske og ferier, da setter jeg over 8000kr ca. 

bruker kanskje 600kr (maks) i mnd på godt til helgene som jeg betaler med brukskontoen min😊 

• Liker 2
Skrevet
Håpefull2020 skrev (9 timer siden):

Alene med 2barn (10år og 2år)

Setter over 6000kr på Matkortet hver mnd, brukes til mat,hygiene, rengjøring osv. Det holder somregel bortsett fra til jul, påske og ferier, da setter jeg over 8000kr ca. 

bruker kanskje 600kr (maks) i mnd på godt til helgene som jeg betaler med brukskontoen min😊 

Så lurt med matkort. Jeg har egne kontoer for regninger og sparing, og kort til brukskontoen, men eget kort til husholdning gjør det jo enda mer oversiktlig.

Skrevet

Vi er 2 voksne og 3 barn, to av de er tenåringer. Bruker minst 14.000 i måneden på matbutikker. Mer om sommeren og jul. Dette inkluderer alt av dagligvarer pluss noe øl. Jeg fører regnskap over alt vi bruker. 

Anonymkode: 3b316...9d0

Skrevet

Bruker dessverre 10000 pga røyk, snus, cider. Er voksen, 1 småbarn og 1baby + deltidsboendevoksen  Dette inkluderer også take away og billige restaurabønter. Det er aaaltfor mye! Bruker ca 4000kr mer enn før prisene gikk opp og før jeg begynte å snuse og røyke igjen.

Anonymkode: 5d282...6a6

Skrevet

2 voksne og 2 barn. Vi har er husholdningsbudsjett på 11.000,- pr mnd. 

Anonymkode: b3336...f2e

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvor mye bruker dere på husholdning? Da tenker jeg på alt som det ikke er regninger på, altså ikke strøm, lån, mobil, kulturskole o.l. 

Har sett på sifo, men synes det ser så mye ut? 

Det er selvfølgelig store variasjoner her, antall barn og slikt, men alle svar mottas m takk:)

Anonymkode: da5e6...88d

https://www.oslomet.no/om/sifo/referansebudsjettet

Skrevet

Vi er to voksne pg ett barn.

Bruker lett mellom 10-12.500 på matbutikken. Også før prisøkning.

Nå handler jeg mye First Price (alt fra såpe til kjøtt/kylling/endel pålegg osv), sjekker alltid kilopris og velger billigste, samt baker brød selv med billig oppskrift. Da ender det på 10.000 kr. 

Anonymkode: 2b9d2...358

Skrevet
Hildamaria skrev (På 28.8.2022 den 7.59):

Så lurt med matkort. Jeg har egne kontoer for regninger og sparing, og kort til brukskontoen, men eget kort til husholdning gjør det jo enda mer oversiktlig.

Det funker veldig bra for meg, bruker mindre penger når jeg må sjekke hvor mye jeg har på matkonto kontra det å ha alle pengene på 1konto:)

Slik er mine kontoer fordelt:

brukskonto (kort), Matkonto (kort), Uforutsettkonto, regningskonto, sparing nybil, klær og utstyr barn, egen hussparing + 2stk bsu.

jeg må ha det slik for å ha bedre oversikt samt at jeg blir litt konkurrent med meg selv om å ikke bruke mer enn det som er satt av hver mnd til det og det, funker godt😊 

Skrevet

SIFO-budsjettet er bare tull og fanterier. Overdriver på alle mulige måter. 

Etter at faste regninger er betalt så bruker jeg ca. 9000 i mnd i gjennomsnitt gjennom året (noen ganger 6000 og andre ganger 11000) på alt fra mat, snus, klær, drivstoff, bilvedlikehold, personlig pleie, lege og medisin, hobbyer, elektronikk, sosialiseringer, interiør og møbler, eksteriør, reise, hund osv osv. 

Brukte 11000 denne måneden, men det var fordi jeg kjøpte 4 nye utelys og 20l maling til huset. 

Er enslig.

Fører for øvrig strengt regnskap og budsjett gjennom hele året, så har full oversikt og kontroll. 

Anonymkode: c67db...e9d

Skrevet

Jeg har fram til nå satt av 16000 i måneden til forbruk inkludert mat og streamingtjenester. Alene, 1 voksent barn som jeg av og til setter over litt penger til. Alt er dyrt, jeg har bikket 50 og trenger dyre linser, hudpleie jevnlig, frisør hver 5. uke, mye med tennene har kommet på så der går det en del til tannlege, vond rygg og nakke, så fysio, kiropraktor, trening etc må jeg benytte meg av og i det hele tatt. Gammelt hus har jeg også. Jeg svir lett av de 16000 og mer til. 

Anonymkode: 3f3b1...802

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...