AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #1 Skrevet 27. august 2022 Niesen min skulle vært på helgetur denne helgen sammen med en venninne. Jeg reiste bort for å være hos søsteren min så vi kunne ta igjen litt tid sammen. Mens jenta pakker og gjør seg klar så kommer hun plutselig inn til oss med tårer i øynene og sier at det ikke blir noen tur likevel. Venninnen hadde tatt kontakt og sagt at hun tar med seg en annen venninne i stede. Jenter i alderen 11 år. Moren til venninnen skulle kjøre de, hun har ikke ringt. Søsteren min prøvde å ringe, men fikk ikke svar. Niesen min hadde gledet seg veldig, dette har vært planlagt i flere uker og hun er helt utrøstelig og gråter bare. Jeg kjenner egentlig jeg er forbanna, søsteren min sier at det er ikke noe nytt, at det har vært lignende før, men at hun ikke trodde det skulle skje nå. I følge henne er det visst datteren i huset som bestemmer der borte. Hadde dere sagt noe? Prøver å oppfordre søsteren min til å si fra, men hun er lei seg hun også, og tenker det ikke er vits. Har kjøpt inn masse digg og snacks og skal i allefall gjøre en skikkelig jentekveld for henne i dag og håper det kan trøste litt. Anonymkode: 99da5...f63 3 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #2 Skrevet 27. august 2022 Jeg hadde definitivt sendt en melding og sagt at Sofie ble både skuffet og lei seg, og at jeg synes det er dårlig gjort å avlyse på så kort varsel. Virker som om både niesen og søsteren din strever med å sette grenser for seg selv og si i fra når folk oppfører seg dårlig. Du kan gå frem som et godt eksempel her Anonymkode: 35cb9...f7a 4 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #3 Skrevet 27. august 2022 Jeg hadde definitivt sagt ifra. Min stedatter var slik. Akkurat det samme skjedde flere ganger. Mor sa aldri noe, stedatter bestemte og gjorde som hun ville, mor lot henne styre på. Da vi satt grenser for henne ble det et helvete hver gang. Flere ganger la hun planer med sine venner, men ombestemte seg og tok med andre venner i stedenfor, både på kino, turer, overnatting, osv. det var helt vilt, mor så ikke problemet, for datteren fikk selvfølgelig bestemme hvem hun ville være sammen med. Det endte selvfølgelig med at hun til slutt sto venneløs igjen. Hun er eldre nå og har lært, nå er hun en god venn, men fremdeles 100% sjef hjemme hos mor. Anonymkode: 7f69d...959
Gjest Athena Catalina Skrevet 27. august 2022 #4 Skrevet 27. august 2022 Det syns jeg var råttent gjort, hadde skrevet en melding, helt klart.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #5 Skrevet 27. august 2022 Selvfølgelig hadde jeg sagt i fra. Når hun ikke svarer på telefonen, hadde jeg sendt melding. Også hadde jeg troppet opp på trappen når de hadde kommet hjem igjen. Dette er overhodet ikke greit. Anonymkode: 55f2a...bbb
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #6 Skrevet 27. august 2022 Hadde gitt beskjed og sagt rett ut hva jeg mente om det. Utrolig dårlig gjort. Håper dere får en fin kveld🥰 Anonymkode: 948a4...89e
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #7 Skrevet 27. august 2022 Fy, så råttent gjort! Jeg tenker at som tante er det ikke din plass å si fra, selv om jeg som mor hadde gjort det. Det du (og mor) kan gjøre nå, er å lære jenta å skjerme seg mot slike opplevelser fra denne 'venninnen'. Rett og slett si 'nei takk, du ombestemmer deg bare likevel så jeg gidder ikke' til slike invitasjoner fra henne. Enkelte mennesker oppfører seg dårlig, og da er det helt innafor å trekke seg unna dem. Anonymkode: 4df21...501 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #8 Skrevet 27. august 2022 Jeg hadde helt klart sendt en melding til moren og spurt hvorfor det ble forandring i planene, og at det hadde vært greit om det ble gitt beskjed fra den voksne. Anonymkode: cd054...631 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #9 Skrevet 27. august 2022 Søsteren min fikk en tekstmelding fra moren om at hun hadde sett at hun hadde ringt, beklaget at det ble sånn men at datteren virkelig hadde ønsket å ta med en annen venninne. Søsteren min svarte at datteren hadde gledet seg veldig og at det hadde vært bedre om moren hadde ringt og sagt fra til henne, det kom det ikke svar på. Ts Anonymkode: 99da5...f63 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #10 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Søsteren min fikk en tekstmelding fra moren om at hun hadde sett at hun hadde ringt, beklaget at det ble sånn men at datteren virkelig hadde ønsket å ta med en annen venninne. Søsteren min svarte at datteren hadde gledet seg veldig og at det hadde vært bedre om moren hadde ringt og sagt fra til henne, det kom det ikke svar på. Ts Anonymkode: 99da5...f63 Dårlig håndtert av denne moren. Stakkars jente... Anonymkode: cd054...631 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #11 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Søsteren min fikk en tekstmelding fra moren om at hun hadde sett at hun hadde ringt, beklaget at det ble sånn men at datteren virkelig hadde ønsket å ta med en annen venninne. Søsteren min svarte at datteren hadde gledet seg veldig og at det hadde vært bedre om moren hadde ringt og sagt fra til henne, det kom det ikke svar på. Ts Anonymkode: 99da5...f63 Hjelpes for en tafatt mor Anonymkode: 44f60...eb3 6
fru Alving Skrevet 27. august 2022 #12 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Søsteren min fikk en tekstmelding fra moren om at hun hadde sett at hun hadde ringt, beklaget at det ble sånn men at datteren virkelig hadde ønsket å ta med en annen venninne. Søsteren min svarte at datteren hadde gledet seg veldig og at det hadde vært bedre om moren hadde ringt og sagt fra til henne, det kom det ikke svar på. Ts Anonymkode: 99da5...f63 Synes søsteren din skalsi tydelig fra til denne mammaen. Hva om din søster hadde legt egne planer i helgen, ut og spise eller besøke noen siden datteren skulle bort? 1
Hannah80 Skrevet 27. august 2022 #13 Skrevet 27. august 2022 Fikk faktisk vondt i magen av å lese dette. Stakkars jente, så utrolig sårt og vondt det må ha ha vært for henne. Helt utrolig at moren til denne venninnen godtok dette. Det hadde aldri sønnen min fått triumfet gjennom. Makan!! 8
Loboto Skrevet 27. august 2022 #14 Skrevet 27. august 2022 Jeg ville gitt beskjed til moren at :når slikt skjer må jeg som mor beskytte min datter mot gjentakende avvisninger og brudd på avtaler. Dette er ikke noe jeg vil lære min datter at er greit. Derfor får ikke A lov å bli med B på noen aktiviteter eller utflukter mer dersom de krever planlegging og ikke skjer på sparket. B må gjerne bli med oss, jeg ønsker ikke at de ikke skal være venner, men slikt som dette skal ikke få skje igjen. Mvh moren til B. 5
Ginny Skrevet 27. august 2022 #15 Skrevet 27. august 2022 Som mamma hadde jeg sagt ganske tydelig fra. Men hovedfokuset mitt hadde ligget på ungen, og tatt noen runder på hvordan noen mennesker dessverre er. Og jeg hadde ikke sagt ja til flere avtaler med denne andre jenta. 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #16 Skrevet 27. august 2022 Da hadde jeg svart til denne tafatte moren at "Barnet mitt ble utrolig lei seg og skuffet. Dette har skjedd flere ganger før. Det trengs en voksenperson til å bryte inn i den type oppførsel, og det beste for barnet mitt, er at hun ikke får treffe dere igjen. Ønsker ikke videre kontakt" Stakkars jente! 💔💔💔 Anonymkode: 35793...69e 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #17 Skrevet 27. august 2022 fru Alving skrev (2 timer siden): Synes søsteren din skalsi tydelig fra til denne mammaen. Hva om din søster hadde legt egne planer i helgen, ut og spise eller besøke noen siden datteren skulle bort? Akkurat det er vel det minste problemet her. Anonymkode: 03833...c0a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå