Gå til innhold

Min seksualitet er i konflikt med mine verdier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt tenningsmønster går mot mine verdier. 

Jeg er for monogami men har fantasier som bryter alt jeg har trodd på. 

Hva kan jeg gjøre, føler meg helt forvirret? Noen som har opplevd det samme?

Anonymkode: cb79a...e18

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvis du opplever det som en vanskelig indre konflikt, bør du oppsøke en psykiater. Det viktigste er dog at du ikke handler i strid med dine verdier.

Anonymkode: cec3c...6ed

• Liker 3
Gjest Kruttlapp
Skrevet (endret)

...

Endret av Kruttlapp
Skrevet

Ja jeg opplever også konflikt mellom verdier. Jeg ønsker å være i et langvarig forhold, men jeg klarer ikke å ha sex med en person lenger enn to år.

Anonymkode: 03c67...2b2

• Nyttig 1
Skrevet

Har lest litt om "ethical non-monogamy", kanskje det er verdt å kikke på?

Jeg tenker at... monogami passer ikke for alle. Men det går an å være ikke-monogam på en etisk forsvarlig måte. Først og fremst, ved å ikke være utro, ikke late som om man er monogam men ikke klarer å være det. Og selvfølgelig ikke ligge med noen som bedrar sin partner.

Anonymkode: 1ac35...82f

• Liker 3
Skrevet

Jeg har det omvendt.. jeg lever livet mitt i konflikt med mine verdier. Jeg vil gjerne ha to menn.. jeg har to menn, den ene vet ikke om den andre men den andre vet og er okei med det. Vi kunne levd sammen vi tre om han som ikke vet hadde vært mere åpen. Jeg lurer ofte på når jeg skal få være «fri» og ikke en «utro bitch».. for er vel det jeg er.. ingen sier at noe er lett … blir vel vær tur til å feire en slags pride.. kanskje i år 2299🤷🏼‍♀️

Anonymkode: bd28b...3cf

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

skift verdier. Problem løst 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
32 minutter siden, Maleficenta said:

skift verdier. Problem løst 

🤣🤣🤣

Anonymkode: 0299f...0ec

• Liker 1
Skrevet

Vent nå litt. 

Skiller du her på dine verdier og på forventninger til deg som du streber å være lojal mot?

Hvis du er homofil/lesbisk og du er oppvokst strengt religiøst, så strider kanskje ønsket om en likekjønnet partner mot din oppdragelse. Men det er ikke det samme som dine verdier

Dersom du ønsker at folk skal ha det generelt godt, så har du blitt fortalt at dine verdier kommer fra samme kilde (gud) som angivelig skal ha en motforestilling mot den livsstilen. Altså du har blitt instruert at det er en kobling mellom din homofile handling og dine verdier, men det betyr ikke at det er samme ting.

Hvis så er tilfelle, så har du noen harde valg å gjøre. Men hvis du velger å stå frem, så mener jeg at du ikke nødvendigvis på noen måte har handlet mot dine verdier. Dine handlinger skadet ingen og hvis du beholder din gudstro, så tror jeg du også skjønner at denne "siden" av gud er menneskeskapt av smålige mennesker. Og at Gud ser din kjærlighet for det den der.

Eller mener du at du tiltrekkes f.eks små barn? Da synes jeg det er veldig bra at du tar det opp. Da har du det ikke lett. Hvis jeg våknet en morgen og verden hadde blitt slik at kvinner tok skade av sex og seksuell oppmerksomhet, så hadde ikke jeg kunne "bare hoppe over til å bli tiltrukket av menn". Men det finnes hjelp. Oppsøk den. Å praktisere pedofili skader barn.  
Da er absolutt din seksualitet i konflikt med dine verdier.

• Hjerte 1
Skrevet
MuffinStud skrev (10 timer siden):

Vent nå litt. 

Skiller du her på dine verdier og på forventninger til deg som du streber å være lojal mot?

Hvis du er homofil/lesbisk og du er oppvokst strengt religiøst, så strider kanskje ønsket om en likekjønnet partner mot din oppdragelse. Men det er ikke det samme som dine verdier

Dersom du ønsker at folk skal ha det generelt godt, så har du blitt fortalt at dine verdier kommer fra samme kilde (gud) som angivelig skal ha en motforestilling mot den livsstilen. Altså du har blitt instruert at det er en kobling mellom din homofile handling og dine verdier, men det betyr ikke at det er samme ting.

Hvis så er tilfelle, så har du noen harde valg å gjøre. Men hvis du velger å stå frem, så mener jeg at du ikke nødvendigvis på noen måte har handlet mot dine verdier. Dine handlinger skadet ingen og hvis du beholder din gudstro, så tror jeg du også skjønner at denne "siden" av gud er menneskeskapt av smålige mennesker. Og at Gud ser din kjærlighet for det den der.

Eller mener du at du tiltrekkes f.eks små barn? Da synes jeg det er veldig bra at du tar det opp. Da har du det ikke lett. Hvis jeg våknet en morgen og verden hadde blitt slik at kvinner tok skade av sex og seksuell oppmerksomhet, så hadde ikke jeg kunne "bare hoppe over til å bli tiltrukket av menn". Men det finnes hjelp. Oppsøk den. Å praktisere pedofili skader barn.  
Da er absolutt din seksualitet i konflikt med dine verdier.

Jeg behersker ikke at du tolker at innlegget mitt har noe med pedofili å gjøre. Så den diskusjonen skal vi legge død.

Jeg er ikke religiøs men er litt der at man skal kun begjære den man elsker ikke noen andre. Monogami er veldig viktig for meg  men når jeg onanerer fantaserer jeg at andre damer har seg med mannen min og eller gruppesex og liknende. Jeg blir helt kvalm av tanken etterpå men de fantasiene er det eneste som gjør noe for meg og jeg blir oppgidd og føler selvhat.

Ts.

• Liker 2
Skrevet

Å si at ens seksualitet er i strid med ens verdier er så vagt og favner bredt. 

Pedofili er ikke er en karakteristikk av deg. Det er bare nok en vinkling som passer overens med innlegget.  Det var ikke meningen å verken fornærme eller fornedre deg. Men jeg mener at en pedofil kan også møtes med forståelse og at vedkommende kan både ha disse lystene og samtidig være like rasjonelt enig med oss andre at det er galt.

Men nå kom det jo litt avklaringer, så da er det jo lettere å snakke om deg istedet. 

Jeg ville kanskje sagt at du har en sterk indre konflikt om dine egne fantasier. Ikke helt sikker på om verdiene dine er ensidig part saken. Så kanskje derfor jeg sporet av.

Beklager.

Det er en del personer her som har hatt samme fantasi som du har. Som oftest er det mannen som drømmer om at kvinnen har fremmed(e) elsker(e) og at mannen selv er tilsidesatt. Erfaringene er spredt, som man kan forvente. Men vi har hatt en folk her inne som valgte å realisere, men hvor initiativtageren ikke taklet det etterpå. Spesielt husker jeg en kvinne som valgte å gjøre dette for å glede mannen, men han ble sur og var (svært) sårende i månedsvis etterpå. Men etter et år, så begynte han å mase om å gjenta det. Da var det helt uaktuelt for henne, men han ville ikke gi seg. 

Det er noen som velger å utforske fantasien med leketøy. Dette er ikke for å ta steg på veien til å realisere det, men for å kjenne på om man finner noe som spiller på tenningsmønsteret og som er "godt nok" for å få det gode uten det vonde.

Hva hvis for eksempel din mann brukte en fleshlight eller rett og slett onanerte i en stilling, for eksempel knestående, hvor det er lett for deg å enten visualisere en annen kvinne eller se hans bevegelser fra en tredje persons perspektiv mens han gjør maskuline sex bevegelser. Du kan stryke han og komme tettere på hans perspektiv på en måte som ikke er tilgjengelig for deg når det er deg han har samleie med. Og du kan utforske det videre med "dirty talk" eller å drive han på med dask på skinka som om han er en avls-okse eller noe. 

Det er mange fantasier som involverer tredjeperson. Nå ser det ikke ut til at du er i nærheten av å hanke inn noen, men fantasier slår fort feil når en fantasifigur skal bli en fysisk fremmed person. Og så finner man ut at fantasien kanskje ikke var så lik som de to i utgangspunktet trodde.

Og så har man selvfølgelig også de som tar inn tredjeperson og begge to synes at dette var flott og må gjøres igjen og de levde lykkelig alle sine dager osv osv.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg har det omvendt.. jeg lever livet mitt i konflikt med mine verdier. Jeg vil gjerne ha to menn.. jeg har to menn, den ene vet ikke om den andre men den andre vet og er okei med det. Vi kunne levd sammen vi tre om han som ikke vet hadde vært mere åpen. Jeg lurer ofte på når jeg skal få være «fri» og ikke en «utro bitch».. for er vel det jeg er.. ingen sier at noe er lett … blir vel vær tur til å feire en slags pride.. kanskje i år 2299🤷🏼‍♀️

Anonymkode: bd28b...3cf

Du har åpenbart ingen verdier. Og den forstyrrelsen du lider av,  finnes det dessverre ingen kur mot.

Anonymkode: cec3c...6ed

• Liker 2
Skrevet
MuffinStud skrev (9 timer siden):

Hva hvis for eksempel din mann brukte en fleshlight eller rett og slett onanerte i en stilling, for eksempel knestående, hvor det er lett for deg å enten visualisere en annen kvinne eller se hans bevegelser fra en tredje persons perspektiv mens han gjør maskuline sex bevegelser.

Men det er jo nesten det motsatte av det hun fantaserer om.

Det hun fantaserer om er en mann som er så attraktiv at han har mange villige damer rundt seg, og så seksuell at han ikke kan motstå.

Ikke en uattraktiv mann (som må nøye seg med fleshlight). 

Anonymkode: cf134...d35

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg behersker ikke at du tolker at innlegget mitt har noe med pedofili å gjøre. Så den diskusjonen skal vi legge død.

Jeg er ikke religiøs men er litt der at man skal kun begjære den man elsker ikke noen andre. Monogami er veldig viktig for meg  men når jeg onanerer fantaserer jeg at andre damer har seg med mannen min og eller gruppesex og liknende. Jeg blir helt kvalm av tanken etterpå men de fantasiene er det eneste som gjør noe for meg og jeg blir oppgidd og føler selvhat.

Ts.

Fantasiene er ikke noe problem. Det er bare fantasier. Skammen etterpå kan du kutte ut.

Brannfakkel: Man MÅ ikke leve ut alt man fantaserer om.

• Liker 1
Skrevet
Isambard skrev (1 minutt siden):

Fantasiene er ikke noe problem. Det er bare fantasier. Skammen etterpå kan du kutte ut.

Brannfakkel: Man MÅ ikke leve ut alt man fantaserer om.

Nettopp. De aller fleste har nok fantasier som egner seg best i nettopp fantasiene.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.8.2022 den 7.42):

Ts.

Ikke tenk sånn, jeg og nabodama har sex nesten hver dag så snart partnerene våre er ute av huset, det var tungt i begynnelsen, men vi aksepterer at dette er oss

Anonymkode: 5e667...a8f

Skrevet

Nå har jeg grublet på spørsmålet ditt noen dager, men føler ikke jeg ble klokere av det.

Monogami er viktig for meg også. Det er noe med å bygge opp, ta vare på og ikke risikere det man har. Det betyr mye for meg.

Men hva ville jeg gjort hvis fantasiene mine bryter med det? Jeg vet ikke. Jeg vet bare at jeg måtte ha gjort noe. Det enkle svaret er jo å enten akseptere fantasiene som nettopp fantasier, endre mine verdier eller kvitte meg med fantasiene. Personlig hadde jeg nok slitt mest med å akseptere fantasiene og å endre verdiene mine, men ville jeg klart å kvitte meg med fantasiene? Jeg kan forestille meg at jeg ville gått inn for å samle på gode, heftige minner med partneren og hver gang fantasiene kommer, bytter jeg dem ut med noe vi har gjort sammen i håp om at det etter hvert blir en vane. Jeg har veldig god erfaring med å "omprogrammere" hjernen på andre områder så jeg tror jeg ville prøvd det. Men jeg aner ikke om det ville fungert...

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.8.2022 den 19.02):

Jeg har det samme, men lever etter mine verdier. Det går helt fint. Man må akseptere ting i livet. Man kan ikke bre gjøre som man har lyst til

Anonymkode: 78e29...59f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke tenk sånn, jeg og nabodama har sex nesten hver dag så snart partnerene våre er ute av huset, det var tungt i begynnelsen, men vi aksepterer at dette er oss

Anonymkode: 5e667...a8f

Kos deg med den fantasien, du. 🙂

Skrevet

Øh, altså, mine seksuelle fantasier er dypt i strid med mine verdier også! 

Det tror jeg gjelder de fleste av oss?

Men det er da ikke noe problem - det er jo bare fantasier?!

Det er ingen da grunn til å begynne med voldtekt, gangbang og gruppesex fordi om det er mange som fantaserer om det?

Jeg skjønner ikke helt hva som er problemet. Er det at du skammer deg over fantasiene dine? Eller at du har lyst til å sette dem ut i livet, og at det å leve dem ut ville være i strid med dine verdier?

Anonymkode: 97f22...ec0

• Liker 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...