AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #1 Skrevet 27. august 2022 Denne fikk jeg og mannen min slengt i trynet idag når vi møtte noen felles bekjente vi ikke har møtt på en stund. Visse ting trenger vi ikke å spørre om, eller? Jeg sa noe sånt som "Barn er ikke noe for oss, vi liker å være fri og ha god økonomi" Så spurte jeg om de fikk råd til det huset de ønsket seg så fælt. Da fikk de plutselig dårlig tid å måtte gå. Søt hevn, det var godt! Hvorfor takler ikke de med barn at enkelte IKKE vil ha barn? Kunne ramset opp flere grunner, men jeg er glad i den lille familien jeg har. Og friheten. Til å nyte livet. Bare så trist med de som tenker at barn er alt. Ikke alle vil ha det a4-livet. Anonymkode: 538af...756 10 6 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #2 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Denne fikk jeg og mannen min slengt i trynet idag når vi møtte noen felles bekjente vi ikke har møtt på en stund. Visse ting trenger vi ikke å spørre om, eller? Jeg sa noe sånt som "Barn er ikke noe for oss, vi liker å være fri og ha god økonomi" Så spurte jeg om de fikk råd til det huset de ønsket seg så fælt. Da fikk de plutselig dårlig tid å måtte gå. Søt hevn, det var godt! Hvorfor takler ikke de med barn at enkelte IKKE vil ha barn? Kunne ramset opp flere grunner, men jeg er glad i den lille familien jeg har. Og friheten. Til å nyte livet. Bare så trist med de som tenker at barn er alt. Ikke alle vil ha det a4-livet. Anonymkode: 538af...756 Så da føltes det bedre å trykke de andre ned? Like god da! Skjønner det er dumt at folk spør. Det føles så naturlig og vanlig at alle skal ha barn. Men ikke alle vil det. Og alle må respektere hverandre for det de vil. Vi er alle forskjellige! Men å trykke hverandre ned er absolutt ikke veien å gå! Si det som det er , kanskje de ikke visste det? Anonymkode: 4fcf5...12f 30 1 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #3 Skrevet 27. august 2022 Syns man skal være litt forsiktig med å spørre folk om barneplaner. For alt du vet sliter paret med å få barn og har gått gjennom x antall mislykkede forsøk som nesten har kostet dem forholdet og store summer. Eller de bare vil ikke ha barn, noe som også er helt greit. Andre igjen kan nettop ha gått gjennom en spontanabort, eller de har fått beskjed om at de aldri vil kunne bære frem barn. Barneplaner er en privat ting. Anonymkode: 05b3c...d53 12 3 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #4 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Syns man skal være litt forsiktig med å spørre folk om barneplaner. For alt du vet sliter paret med å få barn og har gått gjennom x antall mislykkede forsøk som nesten har kostet dem forholdet og store summer. Eller de bare vil ikke ha barn, noe som også er helt greit. Andre igjen kan nettop ha gått gjennom en spontanabort, eller de har fått beskjed om at de aldri vil kunne bære frem barn. Barneplaner er en privat ting. Anonymkode: 05b3c...d53 Og andre igjen vil ikke ha barn. Men er helt enig. Anonymkode: 538af...756
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #5 Skrevet 27. august 2022 Det maset slutter når du fyller 40.. hørte dette i 20 årene..30 årene. Å herregud at det går an mas! Anonymkode: 11282...1a5 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #6 Skrevet 27. august 2022 Om du er frivillig barnløs skjønner jeg ikke hvorfor du ikke bare sier det? Anonymkode: ce2e0...915 16
Drizzt Skrevet 27. august 2022 #7 Skrevet 27. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Denne fikk jeg og mannen min slengt i trynet idag når vi møtte noen felles bekjente vi ikke har møtt på en stund. Visse ting trenger vi ikke å spørre om, eller? Jeg sa noe sånt som "Barn er ikke noe for oss, vi liker å være fri og ha god økonomi" Så spurte jeg om de fikk råd til det huset de ønsket seg så fælt. Da fikk de plutselig dårlig tid å måtte gå. Søt hevn, det var godt! Hvorfor takler ikke de med barn at enkelte IKKE vil ha barn? Kunne ramset opp flere grunner, men jeg er glad i den lille familien jeg har. Og friheten. Til å nyte livet. Bare så trist med de som tenker at barn er alt. Ikke alle vil ha det a4-livet. Anonymkode: 538af...756 Da svarer du: ''Det er ikke alle som ønsker seg barn og det er ganske frekt å stille så personlige spørsmål.'' Så spør de ALDRI noen andre igjen. Enkelte trenger oppdragelse. P.S. Å være frivillig barnløs er noe jeg skjønner noen velger for seg, men noe jeg aldri kan forstå i tidsperspektiv. En dag blir man gammel og alene. Med barn og kanskje barnebarn er man sannsynligvis mindre alene. Jeg har vært på besøk i sykehjem som frivillig og satt og strikket med noen ensomme eldre damer. De hadde ingen barn, ingen barnebarn, ingen å besøke dem. De var så ensomme de siste 30 årene av sine liv. De angret veldig. Frivillig barnløse alle sammen. Skulle nyte livet. Nytelsen tok brått slutt da de nærmet seg 50 og skjønte at de kommer til å være alene resten av livet. Jeg elsker min me-time, men jeg kunne aldri valgt for meg å være frivillig barnløs. Endret 27. august 2022 av Drizzt 11 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #8 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Og andre igjen vil ikke ha barn. Men er helt enig. Anonymkode: 538af...756 Ja jeg skrev det også Anonymkode: 05b3c...d53
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #9 Skrevet 27. august 2022 Har til dags dato aldri spurt noen om når de skal få barn. Her har det vært vanlig at en plutselig får vite at noen er gravid, og en da følger en opp med gratulasjoner Anonymkode: c3c91...469 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #10 Skrevet 27. august 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Det maset slutter når du fyller 40.. hørte dette i 20 årene..30 årene. Å herregud at det går an mas! Anonymkode: 11282...1a5 Ikke min erfaring. Og etter 50 begynner spørsmålene om man ikke angrer. 😅 1 hour ago, AnonymBruker said: Om du er frivillig barnløs skjønner jeg ikke hvorfor du ikke bare sier det? Anonymkode: ce2e0...915 Det gjør jeg, men svaret blir oftest ikke godkjent. Alle regner med du angrer etter en stund. Anonymkode: 12880...450 8
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #11 Skrevet 27. august 2022 De eneste som spør om jeg har eller skal ha barn er foreldre. Altså de har barn selv og trenger noe å snakke om. 🤣 Anonymkode: c50ef...e5e
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #12 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke min erfaring. Og etter 50 begynner spørsmålene om man ikke angrer. 😅 Det gjør jeg, men svaret blir oftest ikke godkjent. Alle regner med du angrer etter en stund. Anonymkode: 12880...450 Når folk kommer med dette "du kommer til å angre" bullshitet,så ber jeg dem om å dra til helvete. Anonymkode: 18486...50b 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #13 Skrevet 27. august 2022 Du var jo enda frekkere da, TS. Anonymkode: 82ec8...1f7 14 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #14 Skrevet 27. august 2022 Jeg var ufrivillig barnløs i mange år, dette var det verste spørsmålet noen kunne stille meg. Anonymkode: 1a4ef...04d 1 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #15 Skrevet 27. august 2022 Selv om man ikke trenger å svare som TS; så bør man på en eller annen måte prøve å stoppe spørsmålene. Noe som "oj, det var et privat spørsmål, hva mener dere med NÅR? Vi skal aldri ha barn". Men er ikke alltid det holder heller. For selv om det kanskje blir godtatt der og da, så tror de jo man forandrer mening igjen til neste gang de spør. Anonymkode: 12880...450 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #16 Skrevet 27. august 2022 Jeg personlig syns spørsmålet er ok, så lenge den som stiller det godtar svaret. Å skulle begynne å overbevise en som ikke vil ha barn om at det er et dårlig valg, syns jeg derimot er frekt. Og så er "hva tenker dere om barn?" bedre enn "når kommer barna da?". Jeg har barn nå, men var ufrivillig barnløs i mange år, og det var overraskende mange som spurte om dette. En periode sa jeg ikke som sant var "prøver, men får det ikke til", men noe mer vagt som "vi får se" eller "det er ikke sikkert vi skal ha barn", og folk ga seg ikke. Det beste er vel egentlig å si tydelig "det syns jeg er privat", i stedet for å prøve å hinte til at en ikke vil snakke om det. Men utover det så tenker jeg barn er et stort tema i folks liv, og meg har det sånn generelt ikke plaget meg at folk spurte. På samme måte syns jeg det er helt ok om folk spør om vi fikk kjøpt drømmehuset vårt og (nei, vi hadde ikke råd pga. endring i arbeidssituasjon). Men en bør spørre uten å kreve svar og med åpent sinn og oppriktig interesse. Jeg ble sur da folk sa til meg at jeg var heldig som ikke hadde barn, for det innebar mye slit (barn var alt jeg drømte om på den tida). Og jeg skjønner virkelig at folk kan bli veldig lei av å høre at å ha barn ville vært meningsfullt og fantastisk for dem, så den frivillige barnløsheten de har bestemt deg for, bør de revurdere. Anonymkode: 530f7...479 1
AnonymBruker 42 Skrevet 27. august 2022 #17 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Denne fikk jeg og mannen min slengt i trynet idag når vi møtte noen felles bekjente vi ikke har møtt på en stund. Visse ting trenger vi ikke å spørre om, eller? Jeg sa noe sånt som "Barn er ikke noe for oss, vi liker å være fri og ha god økonomi" Så spurte jeg om de fikk råd til det huset de ønsket seg så fælt. Da fikk de plutselig dårlig tid å måtte gå. Søt hevn, det var godt! Hvorfor takler ikke de med barn at enkelte IKKE vil ha barn? Kunne ramset opp flere grunner, men jeg er glad i den lille familien jeg har. Og friheten. Til å nyte livet. Bare så trist med de som tenker at barn er alt. Ikke alle vil ha det a4-livet. Anonymkode: 538af...756 Hærregud! Store-storm i vannglass eller? Det er da enkleste tingen i verden å svare på som frivillig barneløs. Trenger du virkelig å bli oppskjørtet av et så uskyldig spm.? 15
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #18 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Denne fikk jeg og mannen min slengt i trynet idag når vi møtte noen felles bekjente vi ikke har møtt på en stund. Visse ting trenger vi ikke å spørre om, eller? Jeg sa noe sånt som "Barn er ikke noe for oss, vi liker å være fri og ha god økonomi" Så spurte jeg om de fikk råd til det huset de ønsket seg så fælt. Da fikk de plutselig dårlig tid å måtte gå. Søt hevn, det var godt! Hvorfor takler ikke de med barn at enkelte IKKE vil ha barn? Kunne ramset opp flere grunner, men jeg er glad i den lille familien jeg har. Og friheten. Til å nyte livet. Bare så trist med de som tenker at barn er alt. Ikke alle vil ha det a4-livet. Anonymkode: 538af...756 Så lenge dere ikke er ufrivillig barnløse så burde ikke dette spørsmålet plage dere. Dere har jo bestemt dere og det er vel noe dere står for? Bare forklar hva dere har tenkt. Anonymkode: b0bdd...24c 7
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #19 Skrevet 27. august 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Så lenge dere ikke er ufrivillig barnløse så burde ikke dette spørsmålet plage dere. Dere har jo bestemt dere og det er vel noe dere står for? Bare forklar hva dere har tenkt. Anonymkode: b0bdd...24c Man blir lei av å forklare sånt om og om igjen, og stadig bli mistrodd. Dessuten er det jo strengt tatt noe personlig som ingen har noe med. Anonymkode: 12880...450 7 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #20 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så lenge dere ikke er ufrivillig barnløse så burde ikke dette spørsmålet plage dere. Dere har jo bestemt dere og det er vel noe dere står for? Bare forklar hva dere har tenkt. Anonymkode: b0bdd...24c Det er sykt irriterende å måtte svare for seg flere ganger. Samme teite spørsmålet flere ganger. Anonymkode: 91ab2...f5d 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå