Gå til innhold

Stopp sharenting.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og scroller gjennom mine soMe.  

Det er helg og fy fader så mye jeg vet om ANDRE SINE barn. Hvor de er, hva de gjør, hva de synes om det de gjør, hvem de er sammen med, hvilke klær og badetøy de har på....hva de spiser, hvem de får klem og kos av. 

Jeg snakker om mine voksne venner og bekjente og fjernt bekjente sine barn.  Noen er ganske perifere, type gikk sammen på barneskolen og aldri møtt de siden. 

Men jeg vet alt om barna deres. Noen deler helseinformasjon, uvennskap, konflikter med venner... Hjelp. 

Ja, jeg kan avvfølge, men dette dreier seg ikke om det. 

Hvorfor deler folk så SYKT mye om barna sine i åpne og tilgjengelige some kanaler? 

Ser noen av de som deler mye har 2-3 tusen følgere ....vet dere hvor mange det da er som ser alt om ungene dine?!

Anonymkode: 729a0...c5e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å si det direkte til de det gjelder? Jeg driver ikke med «sharenting» og det gjør nok ikke mange andre her heller, så ditt budskap her endrer ikke så mye.

Anonymkode: aa24a...6ee

• Liker 1
Skrevet

Har ei venninne/bekjent som har både en og to "kanaler" på Facebook kun som er dedikert datteren som er knapt to år.

Hun har selvfølgelig delt oss "tittere" inn i den ene eller andre "kanalen" alt etter hvor nær venn timer med moren, men får likevel inntil ti bilder/videoer daglig av datteren og alt hun gjør og hvor de er.

Hun deler ikke så mye bilder/videoer der datteren gråter eller trassig men for det meste solskinnsdager men likevel...

Anonymkode: 5f3f5...df0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har ei venninne/bekjent som har både en og to "kanaler" på Facebook kun som er dedikert datteren som er knapt to år.

Hun har selvfølgelig delt oss "tittere" inn i den ene eller andre "kanalen" alt etter hvor nær venn timer med moren, men får likevel inntil ti bilder/videoer daglig av datteren og alt hun gjør og hvor de er.

Hun deler ikke så mye bilder/videoer der datteren gråter eller trassig men for det meste solskinnsdager men likevel...

Anonymkode: 5f3f5...df0

Det der er sjukt og man er delaktig i galskapen om man er med i gruppen.

Anonymkode: aa24a...6ee

Skrevet

Helt utrolig at folk har så elendig nettvett i 2022. Jeg trodde virkelig bedre om den unge foreldregenerasjonen i dag. Selv jeg, som er i besteforeldregenerasjonen, har bedre nettvett enn disse oppmerksomhetssyke foreldrene. #stopsharenting

Anonymkode: 57d6e...94a

Skrevet

Folk har så store kunnskapshull når det kommer til bruk av internett og barn at man kan bli helt matt. Kjenner ei som deler alt mulig av sine barn. Helseoppdateringer (ene har vært mye på sykehus), bilder av ungene klint inn med mat og det som er (gjerne med hashtagger av typen #møkketebarnergladebarn osv). Jeg er venn med hu på face, men følger henne ikke, for jeg orker ikke alle de oppdateringene. Er noen foreldre så blottet for sunn fornuft at de ikke klarer å se hvor lite interessant dette er for hele verden? Å hvor skadelig det kan være for barna senere når ALLE vet at du gikk gjennom en operasjon for å få ned en testikkel når du var liten? Altså herlighet. De foreldrene trenger en seriøs wake up call. 

Anonymkode: 75221...1d3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Sitter og scroller gjennom mine soMe.  

Det er helg og fy fader så mye jeg vet om ANDRE SINE barn. Hvor de er, hva de gjør, hva de synes om det de gjør, hvem de er sammen med, hvilke klær og badetøy de har på....hva de spiser, hvem de får klem og kos av. 

Jeg snakker om mine voksne venner og bekjente og fjernt bekjente sine barn.  Noen er ganske perifere, type gikk sammen på barneskolen og aldri møtt de siden. 

Men jeg vet alt om barna deres. Noen deler helseinformasjon, uvennskap, konflikter med venner... Hjelp. 

Ja, jeg kan avvfølge, men dette dreier seg ikke om det. 

Hvorfor deler folk så SYKT mye om barna sine i åpne og tilgjengelige some kanaler? 

Ser noen av de som deler mye har 2-3 tusen følgere ....vet dere hvor mange det da er som ser alt om ungene dine?!

Anonymkode: 729a0...c5e

Deler aldri noe om barna mine. Ikke om meg selv heller. Har kun SOME pga skolegruppene og treningsgruppene!

Har barn med diagnoser og kunne aldri utlevert de på samme måte som andre gjør, selv om det er i egne grupper for dette. Noen kjenner noen som kjenner noen og så går snakket..!

Anonymkode: 3be23...a46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...