Gå til innhold

Dere som er ekstroverte og lever med en introvert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan løser dere det😅 Her ønsker mannen sjelden å møte folk, og viser sjelden intitiativ til å finne på noe med andre. 

Jeg er helt motsatt, og synes livet blir litt kjedelig og fargeløst uten å treffe andre vennepar osv. 

Jeg løser det delvis med å treffe venninner, men jeg kjenner ikke mange i byen vi flytta til for ikke så lenge siden. 

Jeg synes også at mannen ofte er litt tafatt og av og til litt kjedelig. Han snakker så lite at jeg ikke føler jeg får dekket dette behovet😳🫢

Noen med lignende problemstilling? Hvordan løser dere det? 

Anonymkode: 8bdf2...a1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er to introverte, men vi står likevel veldig langt fra hverandre i ønsker for å være sosial. Jeg liker folk og at ting skjer, han vil helst være aleine eller oss to etter jobb. Han treffer venner men veldig sporadisk. Parvenner har vi ikke. Jeg har løst det ved å bli veldig sosial uten ham. Jeg synes ikke han er kjedelig, da. Skulle bare ønske vi hadde en liten håndfull felles venner. 

Anonymkode: 865d7...ddb

Skrevet

Det er veldig sjelden så ekstreme forskjeller som du beskriver.

Vi har løst det med å forsøke å finne jobb/arbeidsplass som passer til personlighetene våre. Den mest ekstroverte har bevisst søkt seg til stillinger med mer personkontakt og møter, den mest introverte forsøker å finne stillinger med mer konsentrert arbeid og mindre forstyrrelser. På den måten har vi begge delvis fått dekket behovene våre i løpet av dagen og blir mer «like» på fritiden.

Anonymkode: fef06...954

• Liker 1
Skrevet

Det er helt supert det! Han roer meg ned der det trengs, og jeg drar han litt ut av skallet når det trengs.

Perfekt match ❤️

Anonymkode: 9553a...7d6

Skrevet

Det første man bør gjøre er å akseptere at man er forskjellig og ikke ilegge mannens personlighet dårlige egenskaper. Ord som tafatt og kjedelig for eksempel er med på å gi en negativ følelse, og påvirke kommunikasjonen :)

Jeg er ekstremt utadvendt og sosial med en mann som er stikk motsatt, og som blir sliten og om presset, syk, av å være for mye i sosialt lag. Dette har jeg løst fint med å ofte treffe venner, og når han har lyst å være med så er det bare kjekt. I tillegg inviterer jeg gjerne bare et vennepar eller en venn over for da er det roligere og han syntes det også er kjekt. Besøket er også kortere.

Jeg elsker at han er den han er, en stødig og god mann som er omsorgsfull og kjærlig og som har mange andre gode egenskaper jeg setter pris på :) At han ikke trives så mye på besøk har jeg akseptert. Det er ikke alltid lett men det beste er å snakke sammen om det. 

Anonymkode: 4375c...b59

• Hjerte 1
Skrevet

Har en samboer som i tillegg til å være introvert, også er i overgangsalder med sin humørsvingninger. 

Smiler, lever livet som normalt, tar imot kjeft - men lever et dobbeltliv med to elskerinner. 

Anonymkode: c390f...691

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...