AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #1 Skrevet 27. august 2022 Han spiser jo mye mer enn meg. Likevel mener han at vi skal dele 50/50. Han er også glad i øl og kjøper flere øl i helgen, alltid. Jeg er fagarbeider i barnehage, men går nå på AAP, så har ikke mye utbetalt. Han er elektriker og kan tjene rundt 800.000 eller mer et godt år. Han er ikke så åpen om økonomien sin. Jeg skjønner huset og at vi betaler 50/50 der, men jeg mener han kunne hjulpet meg ved å betale inn ekstra på strøm, bensin og matvarer. Dette har blitt så ille at jeg i det hele tatt lurer på om han elsker meg lenger. Begynner nesten å føle avsky for han. Syns også han ved å gjøre dette er en dårlig rollemodell for våre barn. Hva er mest rettferdig her? Anonymkode: 3d2e6...896 3 4
Hmmmmmm Skrevet 27. august 2022 #2 Skrevet 27. august 2022 Du må bare sette ned foten. Si det ikke funker. At dere må komme til en annen avtale 16 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #3 Skrevet 27. august 2022 Hvorfor skal han betale mer bare fordi han tjener mer? Er det kjæreste du har eller sugardaddy? Hva ville du gjort om han hadde hatt like lav inntekt som deg? Latt være å bli sammen med han? Anonymkode: 0b536...5cf 10 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #4 Skrevet 27. august 2022 Gift eller samboer? Er dere gift, er det faktisk DERES penger. Er dere samboere, er du avhengig av at han vil inngå en avtale. Jeg synes ikke det er urimelig, men det er veldig ulikt hvordan par løser dette. Anonymkode: f060a...ef7 4
Populært innlegg MizzVic Skrevet 27. august 2022 Populært innlegg #5 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor skal han betale mer bare fordi han tjener mer? Er det kjæreste du har eller sugardaddy? Hva ville du gjort om han hadde hatt like lav inntekt som deg? Latt være å bli sammen med han? Anonymkode: 0b536...5cf Hvorfor skal hun sponse hans mat og øl? Er det sugarmama han har? Kan han ikke kjøpe sin egen øl? 68 2 19
Brunello Skrevet 27. august 2022 #6 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gift eller samboer? Er dere gift, er det faktisk DERES penger. Er dere samboere, er du avhengig av at han vil inngå en avtale. Jeg synes ikke det er urimelig, men det er veldig ulikt hvordan par løser dette. Anonymkode: f060a...ef7 Det er helt feil. 7 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #7 Skrevet 27. august 2022 Syns vel en skal hjelpe hverandre som et team når en bor sammen. Anonymkode: 9ed37...dae 23 3 9
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #8 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor skal han betale mer bare fordi han tjener mer? Er det kjæreste du har eller sugardaddy? Hva ville du gjort om han hadde hatt like lav inntekt som deg? Latt være å bli sammen med han? Anonymkode: 0b536...5cf Fordi i et forhold er man rause med hverandre og hvis man ikke vil være med å betale så begge har det bra så må man gå ned i forbruket sitt. Dersom mannen mener at de skal dele 50/50 på maten så må han slutte å kjøpe øl og spise mindre mat. TS, dette her er virkelig ikke bra. Du må bare si ifra at dette har du ikke råd til, han må betale mer. Og sier han at du er lykkejeger eller blir sur så sier du at du ikke har råd til å bo sammen med han så du må finne deg et billigere sted å bo. Og så flytter du fra han! Om dere fortsatt skal være kjærester kan dere jo snakke om, men å bo sammen er ikke aktuelt da han har et dyrere kosthold og livsstil enn du har råd til. Anonymkode: cf8df...fef 26 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #9 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han spiser jo mye mer enn meg. Likevel mener han at vi skal dele 50/50. Han er også glad i øl og kjøper flere øl i helgen, alltid. Jeg er fagarbeider i barnehage, men går nå på AAP, så har ikke mye utbetalt. Han er elektriker og kan tjene rundt 800.000 eller mer et godt år. Han er ikke så åpen om økonomien sin. Jeg skjønner huset og at vi betaler 50/50 der, men jeg mener han kunne hjulpet meg ved å betale inn ekstra på strøm, bensin og matvarer. Dette har blitt så ille at jeg i det hele tatt lurer på om han elsker meg lenger. Begynner nesten å føle avsky for han. Syns også han ved å gjøre dette er en dårlig rollemodell for våre barn. Hva er mest rettferdig her? Anonymkode: 3d2e6...896 Hadde nok lurt på det samme, og jeg skjønner godt at du begynner å føle avsky for han og at han er en dårlig rollemodell for barna dere. Jeg er helt enig med deg. Jeg håper du enten får han til å forstå eller at du finner et billigere sted å bo slik at du slipper å stresse med at økonomien er stram fordi partneren din bruker opp dine penger på øl og mat. Anonymkode: cf8df...fef 3 1
Liis Skrevet 27. august 2022 #10 Skrevet 27. august 2022 Jeg er i samme situasjon økonomisk. Jeg har uførepensjon og min samboer tjener godt. Vi har gjort det slik at vi har opprettet en felleskonto, der trekkes alt av utgifter til bolig (lån, strøm, tv/Internett osv.) + at det følger med et bankkort som vi bruker til å handle dagligvarer og andre felles-ting. Han betaler inn 20-30.000 i mnd og jeg betaler inn 6-10.000 i mnd. Og det er jo slik det burde være. Hvis jeg ønsker å kjøpe noe til megselv bruker jeg eget bankkort og han bruker sitt, når han ønsker noe ekstra. 14 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #11 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Fordi i et forhold er man rause med hverandre og hvis man ikke vil være med å betale så begge har det bra så må man gå ned i forbruket sitt. Dersom mannen mener at de skal dele 50/50 på maten så må han slutte å kjøpe øl og spise mindre mat. TS, dette her er virkelig ikke bra. Du må bare si ifra at dette har du ikke råd til, han må betale mer. Og sier han at du er lykkejeger eller blir sur så sier du at du ikke har råd til å bo sammen med han så du må finne deg et billigere sted å bo. Og så flytter du fra han! Om dere fortsatt skal være kjærester kan dere jo snakke om, men å bo sammen er ikke aktuelt da han har et dyrere kosthold og livsstil enn du har råd til. Anonymkode: cf8df...fef Det er faktisk så at jeg vurderer dette. Da viser jeg også mine barn at man som kvinne/menneske/kjæreste ikke kan og skal finne seg i alt. Har gått på AAP i 2 år og nå som spesielt alt blir dyrere er det vanskelig når jeg ikke får støtte fra min kjæreste på dette. Jeg er faktisk på gråten nå som jeg skriver dette. Kjenner jeg også blir sint, så kommer til å ta en alvorsprat med han i kveld, så får jeg se om han koser seg like mye med ølet da! Anonymkode: 3d2e6...896 4 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #12 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er faktisk så at jeg vurderer dette. Da viser jeg også mine barn at man som kvinne/menneske/kjæreste ikke kan og skal finne seg i alt. Har gått på AAP i 2 år og nå som spesielt alt blir dyrere er det vanskelig når jeg ikke får støtte fra min kjæreste på dette. Jeg er faktisk på gråten nå som jeg skriver dette. Kjenner jeg også blir sint, så kommer til å ta en alvorsprat med han i kveld, så får jeg se om han koser seg like mye med ølet da! Anonymkode: 3d2e6...896 Bra! Heier på deg og håper dere kommer til en enighet. Vet ikke hvordan dere har det ellers, om det beste for barna er at dere foreldre holder sammen eller om forholdet ellers er dårlig slik at barna har bedre med foreldre hver for seg som har det bra. Anonymkode: cf8df...fef
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #13 Skrevet 27. august 2022 Da må dere leve etter en standard som funker for din lønn. Tviler på at han vil det. Gnien mann Anonymkode: 3a7c2...815 14 5
Gjest fransine Skrevet 27. august 2022 #14 Skrevet 27. august 2022 Da jeg var gift så delte vi utgifter etter delingsprosent hvordan vi tjente, dvs 55 / 45. Nå når vi er samboere (samme mann) så betaler jeg husleie til han siden det er han sitt hus. Husleien er lav, ca halvparten av det jeg betalte der jeg bodde før. Vi kjøper stort sett hver vår mat, og han betaler alltid sin egen øl... Han spanderer gjerne litt ekstra på meg utenom også... Så TS den ordningen / avtalen din suger. Du må få han til å forstå urettferdigheten i dette...
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #15 Skrevet 27. august 2022 Jeg synes dette er så merkelig. Når dere har flere barn sammen og eier bolig sammen, spiller det ingen rolle hvem som tjener hva. Dere er en familie, og utgifter og inntekter er felles. Dere må sammen bli enige om budsjett og pengebruk, hvor mye som skal gå til mat, klær, fornøyelser, hobbyer, sparing og andre variable utgifter. At den ene skal ha god tåd og den andre dårlig råd virker helt sykt på meg. Nå har jeg (kvinne) vært den som har tjent mest i mine parforhold, og det ville ikke falt meg inn at jeg skulle ha råd til masse som samboeren ikke hadde. Anonymkode: c7d61...d2a 23 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #16 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes dette er så merkelig. Når dere har flere barn sammen og eier bolig sammen, spiller det ingen rolle hvem som tjener hva. Dere er en familie, og utgifter og inntekter er felles. Dere må sammen bli enige om budsjett og pengebruk, hvor mye som skal gå til mat, klær, fornøyelser, hobbyer, sparing og andre variable utgifter. At den ene skal ha god tåd og den andre dårlig råd virker helt sykt på meg. Nå har jeg (kvinne) vært den som har tjent mest i mine parforhold, og det ville ikke falt meg inn at jeg skulle ha råd til masse som samboeren ikke hadde. Anonymkode: c7d61...d2a ikke alle som tenker slik på å dele og hjelpe hverandre. Anonymkode: 9ed37...dae
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #17 Skrevet 27. august 2022 Dette er det dere kvinner ville ha. Likestilling. Slutt å syt. Anonymkode: 9f093...1ed 3 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #18 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er det dere kvinner ville ha. Likestilling. Slutt å syt. Anonymkode: 9f093...1ed Hvor er likestillingen i dette? Mannfolk som ikke tar vare på familien sin er lavmål. Anonymkode: 72529...514 15 6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #19 Skrevet 27. august 2022 Ingenting annet enn 50/50 er rettferdig. Man kan godt bli enige om at den ene betaler mer enn den andre om den ene av partene ikke har evnet å komme seg i en økonomisk god situasjon. Men det er ingenting rettferdig i det, og overhodet ikke noe man bør forvente. Istedet for å fokusere på hvor mye man skal betale bruk heller tid og energi på å komme i en bedre økonomisk posisjon. Det er faktisk ganske lett å bli nogenlunde velstående i Norge. Anonymkode: 91b3a...2c3 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #20 Skrevet 27. august 2022 Hva slags feminin mann er dette? Skaff deg en ordentlig, maskulin mann som vil ta vare på familien hans. Anonymkode: d1f6b...bde 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå