Anonym-bruker Skrevet 27. august 2022 #1 Skrevet 27. august 2022 Har et sår på nesa, hatt det lenge. Har ikke endret hverken form, størrelse eller farge. Noen som vet? Så redd for kreft.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #2 Skrevet 27. august 2022 Den der bør du få sjekket . Anonymkode: 000a4...609 1
FunnyBoy123 Skrevet 27. august 2022 #3 Skrevet 27. august 2022 Den der så ikke helt god ut. Få den sjekket
Anonym-bruker Skrevet 27. august 2022 Forfatter #4 Skrevet 27. august 2022 FunnyBoy123 skrev (Akkurat nå): Den der så ikke helt god ut. Få den sjekket Selv om den ikke har endret seg? 1
n_97 Skrevet 27. august 2022 #5 Skrevet 27. august 2022 Få den sjekket. OM det skulle være kreft, jo tidligere behandling jo bedre.
FunnyBoy123 Skrevet 27. august 2022 #6 Skrevet 27. august 2022 (endret) 5 minutter siden, Anonym-bruker said: Selv om den ikke har endret seg? Hvor lenge har du hatt dette såret? Få den sjekket neste uke iallfall. Ingenting å lure på! Er jo selvfølgelig ikke sikkert at det er kreft, men typiske kjennetegn for hudkreft er at enkelte sår ikke helbredes, eller noe som ikke går vekk/endrer seg over lang tid. Sannsynligvis er det ikke kreft, men få den sjekket hos en hudlege/spesialist! Endret 27. august 2022 av FunnyBoy123 1
Melonas Skrevet 27. august 2022 #7 Skrevet 27. august 2022 Ingen her kan si om det er kreft eller ikke. Det beste for deg å gjøre nå, er å bestille en time hos legen og få det sjekket. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #8 Skrevet 27. august 2022 Jeg har/har hatt lignende. Fikk 100 slike på kroppen fra skuldrene og opp (20 stk i ansiktet alene). Tok 4-6 måneder før alle var borte. Ett år senere kom det 50 nye. 4 måneder senere har jeg fortsatt sår. Legen har ikke sjekket det en gang og sier det er symptomer på covid-vaksinen (tok de to første). Har ventet på time til hudlege i 6 måneder nå, så har ikke en gang fått sjekket eller utredet noe. Har spurt de om det på legevakten de gangene jeg har vært der, av andre årsaker, men de henviser bare til dermatolog. Finner bare ingen som er ledige. Du burde absolutt ta en tur til legen for å få det sjekket ja. Anonymkode: 85cd1...d5d 1
Million Skrevet 27. august 2022 #9 Skrevet 27. august 2022 Ikke for å alarmere deg men den hadde jeg sjekket, ja. Nesen er et typisk sted man blir solbrent ofte eller lett, så der kan senvirkninger etter solskader i form av hudkreft gjerne først vise seg. Få det fjernet og sjekket, gjerne hos en hudlege. Ikke gå til fastlegen, de avviser jo folk over en lav sko. 1
Gjest Chroma Skrevet 27. august 2022 #10 Skrevet 27. august 2022 Alt som endrer seg og ikke går vekk bør man sjekke Som oftest er det ikke kreft, men greit å være på den sikre siden.
Anonym-bruker Skrevet 27. august 2022 Forfatter #11 Skrevet 27. august 2022 Ts her. Skal få den sjekket. For ca 1 år siden tok jeg både CT, MR og pet scan. Pga utredning for noe annet. Om det var kreft med spredning, ville de ikke sett det på noen av de prøvene? Tok også en del blodprøver, ikke noe avvik på noe. Hatt såret i noen måneder kanskje. Det har kommet skorpe på, men har en uvane med å pirke på det.
Anonym-bruker Skrevet 27. august 2022 Forfatter #12 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har/har hatt lignende. Fikk 100 slike på kroppen fra skuldrene og opp (20 stk i ansiktet alene). Tok 4-6 måneder før alle var borte. Ett år senere kom det 50 nye. 4 måneder senere har jeg fortsatt sår. Legen har ikke sjekket det en gang og sier det er symptomer på covid-vaksinen (tok de to første). Har ventet på time til hudlege i 6 måneder nå, så har ikke en gang fått sjekket eller utredet noe. Har spurt de om det på legevakten de gangene jeg har vært der, av andre årsaker, men de henviser bare til dermatolog. Finner bare ingen som er ledige. Du burde absolutt ta en tur til legen for å få det sjekket ja. Anonymkode: 85cd1...d5d Så din lege mistenkte ikke kreft?
Million Skrevet 27. august 2022 #13 Skrevet 27. august 2022 (endret) Anonym-bruker skrev (22 minutter siden): Ts her. Skal få den sjekket. For ca 1 år siden tok jeg både CT, MR og pet scan. Pga utredning for noe annet. Om det var kreft med spredning, ville de ikke sett det på noen av de prøvene? Tok også en del blodprøver, ikke noe avvik på noe. Hatt såret i noen måneder kanskje. Det har kommet skorpe på, men har en uvane med å pirke på det. Selvfølgelig kan det være noe helt annet - det MÅ ikke være noe farlig. Kanskje et virus eller et sår som ikke helt vil gro. Hva som helst. Det finnes drøssevis av små og store hudproblemer vi mennesker kan få. Har du sett noen videoer på YouTube av f.eks Dr Pimple Popper? Hun er hudlege, og folk kommer inn med UTROLIG mye rare hudlidelser av alle slag. Alt fra betente, enorme kviser og byller til rare hudutslett, klumper, vorter, sår, utvekster.... ja alt mulig! Og de aller, aller fleste av dem lar seg kurere og fikse, og er IKKE kreft eller noe farlig. Sånn er det sikkert med din neseflekk også. Men få det sjekket! Bedre å sjekke det hos hudlege, som kan sine saker! Bor du i by eller på bygda? Endret 27. august 2022 av Million stavefeil rettet 1
Anonym-bruker Skrevet 27. august 2022 Forfatter #14 Skrevet 27. august 2022 Million skrev (4 minutter siden): Selvfølgelig kan det være noe helt annet - det MÅ ikke være noe farlig. Kanskje et virus eller et sår som ikke helt vil gro. Hva som helst. Det finnes drøssevis av små og store hudproblemer vi mennesker kan få. Har du sett noen videoer på YouTube av f.eks Dr Pimple Popper? Hun er hudlege, og folk kommer inn med UTROLIG mye rare hudlidelser av alle slag. Alt fra betente, enorme kviser og byller til rare hudutslett, klumper, vorter, sår, utvekster.... ja alt mulig! Og de aller, aller fleste av dem lar seg kurere og fikse, og er IKKE kreft eller noe farlig. Sånn er det sikkert med din neseflekk også. Men få det sjekket! Bedre å sjekke det hos hudlege, som kan sine saker! Bor du i by eller på bygda? Håper det ikke er noe alvorlig. Ville ikke det sannsynligvis vist seg på alle undersøkelsene jeg tok i fjor? Bor i en by.
Million Skrevet 27. august 2022 #15 Skrevet 27. august 2022 Anonym-bruker skrev (3 minutter siden): Håper det ikke er noe alvorlig. Ville ikke det sannsynligvis vist seg på alle undersøkelsene jeg tok i fjor? Bor i en by. Det kan dessverre ikke noen her svare på. De undersøkte deg vel ikke for mulig kreft heller, da de tok undersøkelsene i fjor? De så vel etter helt andre ting. Den lille prikken du har på nesen er jo ikke spesielt lett å se, sikkert. Få deg en hudlege-time, så blir du beroliget sikkert 😊
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #16 Skrevet 27. august 2022 Mye kan skje på et år, få den sjekket. Skal selv å sjekke et sår/kvise/arr som kommer og går nå på nesetippen. Fastlegen henviste til hudspesialist med en gang, så ikke noe å lure på. Lykke til😊 Anonymkode: 562b0...fa3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #17 Skrevet 27. august 2022 Anonym-bruker skrev (6 minutter siden): Håper det ikke er noe alvorlig. Ville ikke det sannsynligvis vist seg på alle undersøkelsene jeg tok i fjor? Bor i en by. Gå til legen Anonymkode: 989c1...d9b
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #18 Skrevet 27. august 2022 Jeg ville absolutt ha sjekket det! Det positive med hudkreft (gjelder ikke føflekkreft!) er at det vanligvis ikke kan spre seg til andre organer, så det er en veldig snill krefttype i forhold til de fleste andre krefttyper. Problemet er at den kan spre seg videre i huden og ødelegge store områder med hud. Jo lenger du lar det gå, jo styggere arr får du, i tillegg til at det kreves mer behandling hos plastisk kirurg osv. Anonymkode: 1de67...1bb
Anonym-bruker Skrevet 27. august 2022 Forfatter #19 Skrevet 27. august 2022 Million skrev (30 minutter siden): Det kan dessverre ikke noen her svare på. De undersøkte deg vel ikke for mulig kreft heller, da de tok undersøkelsene i fjor? De så vel etter helt andre ting. Den lille prikken du har på nesen er jo ikke spesielt lett å se, sikkert. Få deg en hudlege-time, så blir du beroliget sikkert 😊 Nei det gjorde de ikke. Men tenkte på evt spredning. Det ville de vel sett med alle prøvene de tok.
Million Skrevet 27. august 2022 #20 Skrevet 27. august 2022 Anonym-bruker skrev (7 minutter siden): Nei det gjorde de ikke. Men tenkte på evt spredning. Det ville de vel sett med alle prøvene de tok. Nei, dette blir å krisemaksimere den lille flekken. Ta det med ro Få det undersøkt, og ta det derfra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå