Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går opplevde jeg at det ringte på døren min, fra inne i oppgangen. Altså ikke ute på gaten ved calling-anlegget. Jeg tenkte at det er vel en av naboene som vil noe, og lukket opp.

Der står det en søt ung dame, som begynner å spørre hva jeg har i strømregninger. Da hun hører hva det er, spør hun om jeg har glemt "å melde meg på strømavtalen vi har her i borettslaget". ID-kortet hennes lå feil vei så jeg kunne ikke se hvor hun kom fra, men jeg begynte  å få mistanker om at dette var noe salgsgreier. Men at hun løy og sa at det forelå en avtale.... det vet jeg at det ikke gjør, ganske sikkert, for jeg hørte aldri noe om det i løpet av året jeg var styremedlem i borettslaget. 

Men jeg lot henne prate litt, spurte om hun jobbet for Norges Energi (som hun pratet om) og omsider kom hun til saken; hvis jeg tegnet abonnement her og nå, så ville jeg få den supre avtaleprisen. Da skjønte jeg at dette var lureri. Jeg kjøper aldri noe på døren. Så jeg sa at jeg heller ville sjekke avtalen og lese litt om den på nettet først. Nei, det gikk ikke. Bare hvis jeg tegnet avtale der og da, stående i døren. Da sa jeg at ok, da ringer jeg heller Norges Energi da, kundeservice, og spør om denne avtalen hvis jeg vil bytte strømleverandør. Da hun svarte at det heller ikke gikk, fordi de på en eller annen måte hos kundeservice ikke ville kjenne til avtalen (!) så ble jeg litt irritert over det åpenbare svindelforsøket.

Jeg avsluttet det hele med å si beklager, men jeg kjøper aldri noe på døren. Da får det heller være, og så beholder jeg det strømabonnementet jeg har!

Lukket døra. For et sleipt svindelforsøk. Hun sa også at hun hadde overtalt naboene over meg til å bytte. Stakkarene vet vel ikke bedre, de leier og vet ikke hva slags avtaler borettslaget har og ikke har. Vedder på at de får en måned eller tre med lav strømpris, og så spretter den i været. 

Er det ingen grenser for hva dørselgere kan få seg til å si? Har du blitt forsøkt lurt? Har noen klart å lure deg en gang, så du aldri går med på dørsalg igjen?

PS! Jeg sendte melding til et styremedlem etterpå og spurte om vi faktisk hadde en slik strømavtale i borettslaget (siden det er 8 mnd siden jeg sluttet i styret), og han svarte at det bare var bløff og lureri.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det dukket opp noen fra NTE her med profft ID-kort for kredibilitet, iPad med informasjon og hele pakka. Vedkommende informerte meg om at jeg havnet på feil strømavtale, selv om det var tydelig informert på kontrakt hvilken jeg fikk når jeg flyttet hit og som jeg senere har byttet. Det ble sagt at jeg måtte tegne avtalen for å få alle fordelene de hadde i mitt distrikt, og at jeg var registrert i en helt annen landsdel nå hvis jeg ikke byttet til dem. Det var altså negativt for meg å forbli på den strømavtalen jeg hadde. iPaden skulle være en form på bevis at jeg lå på en kontrakt med feil strømleverandør.

H*n virket faktisk lite klar over hva h*n selv gjorde, og personen så ut som en student som hadde fått dørselger-sommerjobb. Jeg så vedkommende forsøke hos flere andre og ringe sjefen sin for hjelp, da det må ha gått meget dårlig dette salget og så ga h*n opp og dro. Det er flere her som er elektrikere i overkant interesserte i strøm, og det er altså folket de prøvde å lure med dette her... ?

Kjøper nok aldri noe hos NTE.

Endret av Gjest5656
Skrevet

Her må det jo være innafor å ringe politiet

Anonymkode: 0f27d...016

• Liker 1
Skrevet

De er verre enn jehovas vitner, og skyr ingenting….. jobber nok for provisjon, så de må ha salg😬

Anonymkode: 709cb...01c

Skrevet

Jeg har ikke hatt strømselgere på døren den siste tiden, men jeg har hatt andre selgere.
Flere av dem har vært så pågående, og kommet med så mange løgner (svindelforsøk), at jeg har sendt e-post til arbeidsgiveren deres med beskrivelse av oppførsel og hva de har sagt, med klar beskjed om at de ikke skal vise seg hos meg flere ganger.

Uten unntak har jeg fått en beklagelse.
Alle sa at de hadde leid inn selgere gjennom diverse konsulentfirma, og var ikke klar over hvordan salget foregår.

Anonymkode: 37c13...fe5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

De er verre enn jehovas vitner, og skyr ingenting….. jobber nok for provisjon, så de må ha salg😬

Helt klart.

Den eneste måte å få bukt med idiotien på er at vi - alle nordmenn - kollektivt lar være å kjøpe noe som helst på døra, over telefonen eller gnålete stands utenfor butikken/kjøpesenteret. Da vil det opphøre helt av seg selv.

Jeg gjør mitt for den saken.

• Liker 2
Skrevet

Hadde du bare valgt én annerledes bokstav i overskriften din, så kunne vi hatt en riktig morsom tråd!

Anonymkode: 081ad...4e6

Skrevet

En strømselger sa til meg at de var leverandør til 37 fylkeskommuner. Jeg spurte han hvor mange fylker han trodde vi hadde...

Skrevet

Vært borti akkurat det samme med Internett. "Men naboene dine sa ja, nå blir du den eneste med treig linje!". Som om det skulle bety noe for meg og mitt bruk.

Jeg nekter å kjøpe noe jeg ikke kan lese om, og har smelt igjen døren flere ganger på akkurat samme teknikk som ts beskriver. Bare svindel, når du ikke får lest vilkårene bør du vite noe er galt.

Anonymkode: 4f4d4...6e8

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde du bare valgt én annerledes bokstav i overskriften din, så kunne vi hatt en riktig morsom tråd!

Anonymkode: 081ad...4e6

Ja 😄 Det burde kanskje stått "frekke dørselgere AV strøm", ikke "for" (eller får...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...