AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #21 Del Skrevet 29. august 2022 Høres ut som om du bruker for høy varme, og rører for lite (og evt har en dårlig panne). Jeg rører mye mens det koker opp, og i det det koker opp, skrur jeg ned tempen til det bare såvidt er en liten boble i ny og ne. Foretrekker panner med godt slipp-belegg. Jeg lager også som oftest grøt i mikroen om jeg bare skal lage en porsjon. Det er jo dritenkelt, ingen røring, mindre oppvask siden jeg kan spse rett fra bollen Anonymkode: 17c1b...733 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 30. august 2022 #22 Del Skrevet 30. august 2022 Husk å røre i kjelen mens grøten småkoker, da skal du unngå å svi grøten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 30. august 2022 #23 Del Skrevet 30. august 2022 Bruk kjele med teflonbelegg (evt. jerngryte), ikke stålkjele. Stålkjeler duger bare til å koke ting i vann (pasta, poteter osv.). Ha på svak varme og rør ofte. Da blir det ikke brent. Et visst lag i bunnen kjelen blir det ofte, man må skrape litt for å få det vekk. Men det skal ikke bli brent. Vil tro du har brukt feil type kjele og/eller hatt på for høy varme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå