Gå til innhold

Mødre som er i sin egen lille ego boble

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trener på et treningssenter der det er åpen hall på lørdager og søndager. Damegarderoben ligger vegg i vegg med den åpne hallen med dør i mellom, og noen mødre sitter i garderoben og kikker inn i salen og følger med på barna sine gjennom den åpne døren.

Når døren er åpen kan alle i saken se oss som kler av oss i garderoben.

Forrige helg var det en dame som satt å tekstet på telefonen mens hun kikket inn i salen, og jeg sa at døren måtte være igjen da jeg ikke liker å blotte meg.

Hun sa at hun syntes det var greit å at døren var åpen så hun kunne følge med på datteren på 4 år.

Det var bedre for henne å sitte i garderoben enn i salen, men jeg lukket døren til salen.

I dag var jeg på trening og døren fra damegarderoben og inn i salen var på vidt gap igjen!

En mor satt i garderoben og ammet, men hun sa at hun måtte se hvordan gikk med barna hennes der inne.

Jeg spurte om hun kunne amme derfor inne, men pga mye bråk ville ikke babyen fokusere på brystet og det skjønner jeg, men da får hun pinadø ha med seg noen som kan holde barna hennes under oppsikt mens hun ammer.

Hvor blåst går det an å være?

Jeg har selv barn som nå er tenåringer, men jeg hadde aldri tenkt at døren inn til en damegarderobe skal være på vidt gap, bare fordi at jeg skal kunne se mitt barn.

Jeg synes mange småbarnsmødre er veldig ego og er i sin egen boble!

Anonymkode: 74256...e65

• Liker 8
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke de oppfører seg sånn fordi de er mødre, men fordi at de er selvopptatte. Egoistiske. 

Anonymkode: c0b24...a4d

• Liker 12
Skrevet

Hadde aldri falt meg inn å gjøre noe sånt. Nei noen tenker veldig snevert.

Anonymkode: dd536...27b

• Liker 5
Skrevet

Virker jo som at dette er kutyme i denne hallen, at det er slik brukere av den stort sett trives med å ha det.

Er da sært å komme å kreve noe annet. Er jo bare å skifte/dusje hjemme i stedet. Eller velge et mer voksent senter, som Sats. 

Er forresten barnløs selv. Men ser at det er enklere for meg å tilpasse meg, enn slitne småbarnsmødre. 

Anonymkode: e7d3f...1ee

• Liker 2
Skrevet

De er jo faktisk mødre som passer på barna sine. Finnes ikke egoistisk det. Du får legge seg til en vane om å skifte før og etter. Evt finnes det sikkert et toalett du kan skifte på.

Anonymkode: 9c06e...bd7

• Liker 2
Skrevet

Hadde bare gått å lukket døra. Å hadde de reagert så hadde jeg sagt at «dette er en garderobe hvor folk vil skifte uten å blotte seg for omverdenen, gå ut hvis det ikke passer deg» 

Anonymkode: 2b703...9d9

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Virker jo som at dette er kutyme i denne hallen, at det er slik brukere av den stort sett trives med å ha det.

Er da sært å komme å kreve noe annet. Er jo bare å skifte/dusje hjemme i stedet. Eller velge et mer voksent senter, som Sats. 

Er forresten barnløs selv. Men ser at det er enklere for meg å tilpasse meg, enn slitne småbarnsmødre. 

Skal jeg skifte/ dusje hjemme fordi mødre skal kunne sitte inne i garderoben og se inn i salen på sitt eget barn?

Det får da være grenser!

Min sønn gikk også mye på åpen hall, men jeg var inne i salen sammen med han og selv om det bråkte mye, så puttet jeg inn ørepropper for å skjerme hodet mitt. Hadde aldri falt meg inn å være så selvsentrert.

Ts

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er på din side, men ta det opp med de ansatte. Da finner du fort ut hvem som får rett. Hvis de ansatte støtter at døra skal stå oppe, så er jo det noe du må ta til etterretning i dine vurderinger fremover.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De er jo faktisk mødre som passer på barna sine. Finnes ikke egoistisk det. Du får legge seg til en vane om å skifte før og etter. Evt finnes det sikkert et toalett du kan skifte på.

Hvorfor kan de ikke være inne i salen sammen med barna sine da?

Det er ikke noe regel i på treningssenteret at foreldre kan sitte i garderoben og kikke inn i salen med åpen dør.

Ts

• Liker 5
Skrevet

mødrene sitter sikkert på do og må se til krapylene sine og. tviler ikke.

Anonymkode: dd536...27b

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde bare gått å lukket døra. Å hadde de reagert så hadde jeg sagt at «dette er en garderobe hvor folk vil skifte uten å blotte seg for omverdenen, gå ut hvis det ikke passer deg» 

Anonymkode: 2b703...9d9

Jeg lukker døren hver eneste gang, men døren blir revet opp av barn som løper frem og tilbake fordi de ikke gidder å gå 10 meter ekstra og bruke den vanlige inngangen.

I dag var det en gjeng med jenter på 10-11 år som løp fram og tilbake, men da fortalte jeg at de må lukke døren for folk skifter klær og dusjer. Da begynte de å lukke døren med en gang, så det er ikke barna som er problemet men disse mødrene som skal sitte der fordi det er mer behagelig for de enn å være i i salen sammen med barna sine.

Det er bare én dame jeg har sett som ammer så det er ikke det de gjør der inne, men de tekster og slapper av.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hadde aldri falt meg inn å være så selvsentrert.

Ts

Mitt poeng var vel egentlig hvem som er selvsentrert.

mammaen som trenger å amme babyen i ro, samtidig som hun har kontroll på tre-åringen

eller den som ikke klarer å utsette dusjen til man er hjemme

• Liker 1
Skrevet

Det er mange småbarnsmødre som er veldig i sin egen boble ja. Alt dreier seg om barn, deres barn og de nære ting.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mitt poeng var vel egentlig hvem som er selvsentrert.

mammaen som trenger å amme babyen i ro, samtidig som hun har kontroll på tre-åringen

eller den som ikke klarer å utsette dusjen til man er hjemme

Det er åpenbart den som tar seg mest tilrette uten å tenke på andre som er selvsentrert. En garderobe er til for å kunne skifte og dusje. Hvis du ikke er i stand til å passe på baby og 3-åringen ,som du selv har valgt å få, i offentlige rom så får du faktisk holde de hjemme eller få med deg en ekstra hjelper. Det må man tenke på FØR man går ut av huset, verden sirkler ikke rundt deg bare fordi du skaffet deg barn. Du kan ikke gjøre om garderoben til «mamma-rom» fordi det passer deg der og da. Ærlig talt..

Anonymkode: 41790...3f2

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hallo, egosentriske mamma! 😄

Anonymkode: d3e0a...cfd

• Liker 7
Skrevet

Jeg tenker at dette er mer en sak for treningssenteret enn for mødrene til disse barna. Høres jo ut som en veldig merkelig og lite hensiktsmessig utforming av garderobeforholdene for damene, og ville sendt en formell forespørsel til ledelsen på treningsenteret om å finne en annen løsning.

Anonymkode: 67cef...62e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er åpenbart den som tar seg mest tilrette uten å tenke på andre som er selvsentrert. En garderobe er til for å kunne skifte og dusje. Hvis du ikke er i stand til å passe på baby og 3-åringen ,som du selv har valgt å få, i offentlige rom så får du faktisk holde de hjemme eller få med deg en ekstra hjelper. Det må man tenke på FØR man går ut av huset, verden sirkler ikke rundt deg bare fordi du skaffet deg barn. Du kan ikke gjøre om garderoben til «mamma-rom» fordi det passer deg der og da. Ærlig talt..

Anonymkode: 41790...3f2

Ikke en mor.

Men TS beskriver at døren stort sett er åpen på dagtid lørdag og søndag. Fordi det da er familier som bruker hallen. 

Har som sagt ikke barn selv. Men forstår at de er mindre fleksible enn meg. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skal jeg skifte/ dusje hjemme fordi mødre skal kunne sitte inne i garderoben og se inn i salen på sitt eget barn?

Det får da være grenser!

Min sønn gikk også mye på åpen hall, men jeg var inne i salen sammen med han og selv om det bråkte mye, så puttet jeg inn ørepropper for å skjerme hodet mitt. Hadde aldri falt meg inn å være så selvsentrert.

Ts

Ja, hvorfor ikke?

Jeg skjønner dem godt, selv om jeg er over 40 selv.

Anonymkode: 92bf7...346

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker at dette er mer en sak for treningssenteret enn for mødrene til disse barna. Høres jo ut som en veldig merkelig og lite hensiktsmessig utforming av garderobeforholdene for damene, og ville sendt en formell forespørsel til ledelsen på treningsenteret om å finne en annen løsning.

Anonymkode: 67cef...62e

Ts her.

Det er en vanlig inngang til gymsalen fra entréen på senteret, men den gidder ikke ungene å bruke for å komme inn i garderoben på do.

Det er også stoler å sitte på for de som skal se på aktivitetene inni gymsalen, så ingen trenger å sitte i damegarderoben å se inn i gymsalen med åpen dør.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, hvorfor ikke?

Jeg skjønner dem godt, selv om jeg er over 40 selv.

Anonymkode: 92bf7...346

Garderoben er for de som trener på senteret og dusjer/bytter klær, ikke for mødre som sitter på mobilen med åpen dør inn i gymsalen der poden herjer rundt!

Flere og flere dusjer på senteret nå pga de høye strømprisene, og det må folk få lov til uten å blotte seg for 50 unger og foreldre i naborommet.

Ts

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...