AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #81 Del Skrevet 29. august 2022 Hun kunne sett en verre film. Den hadde fått 15 år i dag. Ro litt ned… Du har nå en anledning til å ta en prat med din datter om hva som skjer mår hun griner seg til ting hjemme hos andre. I stede for å gå i strupen på mora (din datter har garantert servert henne noe tull om at hun får lov), så tar du en samtale med henne om hvorfor hun ikke får lov til alt. Anonymkode: 1474b...e81 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #82 Del Skrevet 29. august 2022 Jeg så mye skummelt når jeg var liten fordi jeg ville være kul og bli akseptert av foreldrene mine. Sliter fremdeles som voksen. Skrekken sitter skikkelig i, selv om jeg har unngått alt slikt i 20 år. Anonymkode: 06928...0dd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #83 Del Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (På 29.8.2022 den 6.45): Jeg elsket grøssere i den alderen er fortsatt ikke blitt nervevrak. Så fremt de skjønner det ikke er sant og bare en film slik jeg ble fortalt hadde jeg ikke brydd meg. Kommer an på ungen er det porselens dukker som ikke tåler noe eller er det de som tåler litt mer. Må kjenne barna da litt selvfølgelig. Og ekstra spennende var det nå å se en film over tillatt aldersgrense 😂😂😂. Var enklere før slik sett. Idag er alt farlig Anonymkode: 5ba88...207 Jeg så The Grudge på kino som 20-åring og ble så skremt at jeg fortsatt sliter med den filmen i dag. Jeg sov faktisk ikke på ti netter og måtte ha med meg samboeren på badet en uke etterpå fordi jeg var så redd. Og jeg klarer fint å skille fantasi og virkelighet. Man vet aldri hvordan man reagerer på ulik input. TS: Jeg ville sendt en mld til venninnens mor og sagt at jenta ble skikkelig skremt av filmen, og at det hadde vært fint om hun kan dobbeltsjekke med deg at din datter får lov til å se filmer med høyere aldersgrense heretter. Ikke noe sinnamelding, bare en hyggelig forespørsel to mødre imellom. Anonymkode: ee934...688 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #84 Del Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg så The Grudge på kino som 20-åring og ble så skremt at jeg fortsatt sliter med den filmen i dag. Jeg sov faktisk ikke på ti netter og måtte ha med meg samboeren på badet en uke etterpå fordi jeg var så redd. Og jeg klarer fint å skille fantasi og virkelighet. Man vet aldri hvordan man reagerer på ulik input. TS: Jeg ville sendt en mld til venninnens mor og sagt at jenta ble skikkelig skremt av filmen, og at det hadde vært fint om hun kan dobbeltsjekke med deg at din datter får lov til å se filmer med høyere aldersgrense heretter. Ikke noe sinnamelding, bare en hyggelig forespørsel to mødre imellom. Anonymkode: ee934...688 *to netter, ikke ti 😅 Anonymkode: ee934...688 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #85 Del Skrevet 1. september 2022 Folk lever som dere er i 1900 tallet.. Dere er godt klar over at dem ser sikkert værre ting på tik tok? YouTube osv? Uavhenging hvor hardt dere prøver, så vil dem alltid finne noe skummelt eller ting dem ikke burde se uanset hvor dem er. Anonymkode: 2cae3...8a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #86 Del Skrevet 1. september 2022 On 8/27/2022 at 4:50 PM, AnonymBruker said: Assa, hun er 11 år😂 hun er et barn. Vi snakker ikke om en 14 åring her..herregud, har dere ikke barn? Anonymkode: 47f1a...a7f Jeg har barn, og man kan ikke kontrollere alt dem ser eller gjør hos andre. Dem kommer til å se skumle ting uansett hva vi sier til dem. Selvfølgelig prøver jeg å unngå at dem ser, men uavhenging så finner dem en måte uansett. man burde fortelle barn at ting som er filmet, er skuespill og ikke er ekte. Det hjelper på. Anonymkode: 2cae3...8a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #87 Del Skrevet 2. september 2022 TS, du er i din fulle rett til å kontakte denne moren og gi henne klar og tydelig beskjed om at dette var et overtramp. Om ungene maser, så kunne hun jo i det minste spurt deg. Og hadde du sagt "nei", så kunne hun brukt deg som "syndebukk". "Nei, XXX får ikke lov til å se denne filmen av moren sin, så den kan vi ikke se." Så fikk du heller forklare datteren din hvorfor i etterkant. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor det er så mange her inne som mener at det er greit å bryte aldersgrenser for andres barn, uten å ha spurt foreldrene først. En ting er hva foreldre vurderer som greit for egne barn. Men aldersgrensene er der for en grunn, og det kan være en god veiledning for å avgjøre om man skal la barna se det eller ikke. (Jeg tror mange av oss har glemt hvor skumle vi syntes enkelte filmer var, da vi var barn, og dermed lar barna se skumlere ting enn de egentlig bør.) Samme med spill, egentlig. Det kan være greit å vite litt om et spill barnet er for ungt for, før man tillater at de spiller det. Evt. spille sammen med dem. Anonymkode: caeb4...f5c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #88 Del Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): TS, du er i din fulle rett til å kontakte denne moren og gi henne klar og tydelig beskjed om at dette var et overtramp. Om ungene maser, så kunne hun jo i det minste spurt deg. Og hadde du sagt "nei", så kunne hun brukt deg som "syndebukk". "Nei, XXX får ikke lov til å se denne filmen av moren sin, så den kan vi ikke se." Så fikk du heller forklare datteren din hvorfor i etterkant. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor det er så mange her inne som mener at det er greit å bryte aldersgrenser for andres barn, uten å ha spurt foreldrene først. En ting er hva foreldre vurderer som greit for egne barn. Men aldersgrensene er der for en grunn, og det kan være en god veiledning for å avgjøre om man skal la barna se det eller ikke. (Jeg tror mange av oss har glemt hvor skumle vi syntes enkelte filmer var, da vi var barn, og dermed lar barna se skumlere ting enn de egentlig bør.) Samme med spill, egentlig. Det kan være greit å vite litt om et spill barnet er for ungt for, før man tillater at de spiller det. Evt. spille sammen med dem. Anonymkode: caeb4...f5c Den eneste i denne evig lange diskusjonen som har tatt fullstendig av som faktisk forstår meg som mamma.🤦♀️ Takk! Og jeg er enig i alt du skriver i denne kommentaren. Anonymkode: 47f1a...a7f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #89 Del Skrevet 12. september 2022 IT fra 1990?! Jeesus for noen snøflak dere er i familien deres. Jeg kunne kanskje skjønt om det gjaldt The witches og Jaws. Men det skjer nesten ingenting i den gamle miniserien. Hold henne unna IT 2017-versjonen så hun ikke blir traumatisert for livet. Anonymkode: c5172...ef0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avstand Skrevet 14. september 2022 #90 Del Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (På 27.8.2022 den 14.59): IT filmen fra 1990. De har vært veldig opphengt i skrekk og skrekkfilmer i det siste, men jeg har sagt at det er ikke aktuelt å se skrekkfilmer. Moren lot seg overtale og hun er allerede redd for å være alene på badet. Det er mange herrens år siden jeg så den filmen selv, men jeg vet jeg var langt over 12 år før jeg først så den. Jeg synes dette er veldig ugreit og har tenkt å ta det opp med moren. Problemet er bare at hun er langt over 40 og jeg er 29 og hun har alltid hatt en slags ''jeg vet bedre enn deg'' holdning ovenfor meg når vi har pratet sammen, men vi må jo kunne prate sammen når ungene våre er så nære venninner. Hva synes dere? Anonymkode: 47f1a...a7f Du er den hysteriske kjedelige moren. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #91 Del Skrevet 27. september 2022 Jeg var 6 år da jeg så den 😂 Aldri hatt mareritt eller no sånt. Hun hadde blitt redd for å gå på badet om hun så den nå, eller 10 år senere. Så slapp av. Anonymkode: 28315...e1c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #92 Del Skrevet 30. september 2022 Om aldersgrensen er 18, 15 eller 11år har vel ikke egentlig så mye å si. Noen barn tåler mye andre tåler ikke å se filmer laget for sin alder en gang. Jeg har aldri måtte ha noen begrensning på filmer med min sønn, han har heller aldri vært interessert i å se noe han trodde kom til å gjøre han redd heller så det har begrenset seg selv. Jeg er selv veldig glad i alt som har med skrekkfilmer å gjøre og har hatt en stor samling filmer hjemme, hadde han villet se noen av di hadde han gjort det, men det har aldri vært noen ekstra spenning for han i og med at det aldri har vært ulovlig. Det har hendt han har satt seg ned for å se noe, men senere skrudd av fordi han har forstått at dette ikke er for han. Aldri vært plaget med mareritt eller vært redd som følger av fiksjon. Men, det er mitt barn. Som sagt alle barn er ikke like, og en ting som alltid har vært strengt forbudt for han er å vise filmer til andre sine barn uten foreldrenes samtykke. Jeg har alltid spurt om lov fra foreldre om vi skal se en film som ikke helt åpenbart er en barnefilm. Jeg ville kanskje prøvd å forklare neste gang dere møtes at, at din datter ikke tålte så godt den filmen som ble vist sist, og at du hadde satt pris på at det ikke ble vist flere skrekkfilmer når hun er på besøk. Anonymkode: 4b84b...cab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #93 Del Skrevet 30. september 2022 Nei en skrekkfilm tror jeg ikke at jeg hadde giddet å lage noe styr ut av. Min eldste datter er 16 nå, og hun så skrekkfilmer da hun var 11 .. Noen ble hun skikkelig redd av, men sånn er det, det visste hun på forhånd og likevel så valgte hun å se på det 😁 Jeg tror ikke at jeg hadde satt på it akkurat for venninnegjengen når de var 11, men «alle» venninner er sånn, de bonder over skrekkfilmer .. I mange år har det vært sånn her også, alltid skrekkfilm og popcorn. Jeg spør om de kan se på noe romantisk komedie eller noe sånt, helst Disney 😂😂 Men nope .. Uansett - jeg er enig i at man er litt liten når man er 11, men det får nesten være en lærepenge for ungen din. Du kan jo heller, neste gang det er snakk om overnatting, nevne at ungen din ikke turte å gå på do alene sist så kanskje de kan se noe annet enn skrekkfilm. Bare sånn i forbifarta med et smil. Jeg hadde iallefall ikke gjort noen stor greie ut av det Anonymkode: 6227e...4a0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #94 Del Skrevet 30. september 2022 Bare vent til de begynner å rote rundt på nettet, der vil de finne mye verre ting, garantert. Anonymkode: c3e64...915 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #95 Del Skrevet 30. september 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Bare vent til de begynner å rote rundt på nettet, der vil de finne mye verre ting, garantert. Anonymkode: c3e64...915 😳 Sant. Sider jeg har politianmeldt uten at det var noe å gjøre med Anonymkode: c5172...ef0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #96 Del Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 27.8.2022 den 13.59): IT filmen fra 1990. De har vært veldig opphengt i skrekk og skrekkfilmer i det siste, men jeg har sagt at det er ikke aktuelt å se skrekkfilmer. Moren lot seg overtale og hun er allerede redd for å være alene på badet. Det er mange herrens år siden jeg så den filmen selv, men jeg vet jeg var langt over 12 år før jeg først så den. Jeg synes dette er veldig ugreit og har tenkt å ta det opp med moren. Problemet er bare at hun er langt over 40 og jeg er 29 og hun har alltid hatt en slags ''jeg vet bedre enn deg'' holdning ovenfor meg når vi har pratet sammen, men vi må jo kunne prate sammen når ungene våre er så nære venninner. Hva synes dere? Anonymkode: 47f1a...a7f den er den dårligste it filmen, mine på 11 og 9 har sett alle. synes du overragerer noe voldsomt. så store barn skjønner at det ikke er ekte Anonymkode: e63ae...9ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #97 Del Skrevet 1. oktober 2022 Bare vent til hun får seg tik tok. Da er det folk som blåser av seg huet, klipp fra de verste skrekkfilmer i historien, sex og skremselspropaganda i monitor 24/7. Anonymkode: 89064...70c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #98 Del Skrevet 1. oktober 2022 Jeg begynte se alle type skrekkfilmer da jeg var rundt 10-11, sammen med kusina mi som er to år eldre. Har alltid elsket sjangeren og er fortsatt en stor skrekkfan nå som 30-åring. Tenker du får forklare jenta di at det ikke er ekte, det er ikke så vanskelig å forstå for en 11-åring. Vis gjerne behind the scenes feks, så hun kan se hvordan effektene og sminken fungerer. Anonymkode: a37f9...b94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå