Gå til innhold

Hull i ørene på en baby

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håper virkelig dette er troll, for så idiot kan man faktisk ikke være. Jeg håper INGEN salonger utfører dette i Norge, det burde vært forbudt!

Anonymkode: dc5c8...fec

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts...tro meg dette er ikke spørmål å spørre her inne...da ber du om bråk 🤣🤣🤣 håper du finner et sted:)

Anonymkode: 816e5...7d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ts...tro meg dette er ikke spørmål å spørre her inne...da ber du om bråk 🤣🤣🤣 håper du finner et sted:)

Hvorfor håper du det? Kom med ett fornuftig argument for hvorfor en baby skal ha hull i ørene. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Håper virkelig dette er troll, for så idiot kan man faktisk ikke være. Jeg håper INGEN salonger utfører dette i Norge, det burde vært forbudt!

Mange salonger som utfører dette i Norge, og det er mye mer vanligere enn du tror at babyer/småbarn har hull i ørene.

Anonymkode: 7407b...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er folk virkelig så lite reflekterte at de stikker hull i ørene på babyene sine i 2022? 

Anonymkode: 454ad...44b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Mange salonger som utfører dette i Norge, og det er mye mer vanligere enn du tror at babyer/småbarn har hull i ørene.

Anonymkode: 7407b...e51

Fortsatt idioti, og fortsatt barnemishandling. Folk er jo helt tomme i topplokket.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hull i ørene er bare til pynt. For å sammenligne, jeg har mye tatoveringer og syntes det er skikkelig fint, er det da greit å tatovere babyen min TS? Hun kan jo bare ta laser senere hvis hun ikke vil ha den, blir jo bare ett arr

Anonymkode: 5a489...342

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja for det er jo dumt å reagere på sånt 🙄

Anonymkode: db198...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Babyen din er ikke et objektivt som skal være fin å se på. Hun er et subjekt, som etterhvert får sine meninger - og tar sine egne valg. Men det glemmer dere mødre, som bare tenker på dere selv. 

At foreldre selv ikke klarer å forstå at dette er omsorgssvikt er helt uforståelig. Hadde min foreldre gjort det på meg som spedbarn, ville jeg kuttet kontakt tvert ved første mulighet som voksen. 

Anonymkode: ae231...e0f

Himmel og hav, mine foreldre gjorde dette mot meg og jeg overlevde da. Det er snakk om et bittelite hull i øreflippen, ikke tattovering opp hele armen. Vil jeg ikke bruke de lar jeg de være og verken jeg eller noen andre merker at de er der. KG-hysteriet på full guffe 😂 tok to til senere som 13-åring, vondt gjør det heller ikke, litt varmt i to sekunder. 

Anonymkode: 8b15d...325

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Himmel og hav, mine foreldre gjorde dette mot meg og jeg overlevde da. Det er snakk om et bittelite hull i øreflippen, ikke tattovering opp hele armen. Vil jeg ikke bruke de lar jeg de være og verken jeg eller noen andre merker at de er der. KG-hysteriet på full guffe 😂 tok to til senere som 13-åring, vondt gjør det heller ikke, litt varmt i to sekunder. 

Ser fortsatt ikke et argument på hvorfor man skal ta hull i ørene på en baby?

Anonymkode: 948c0...80a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Men hvorfor?? Hvorfor lage hull i en baby for å pynte den?? Jeg syns det er trist og fullstendig unødvendig. Hvorfor risikere infeksjon og andre ting? Jeg fatter det bare ikke.

Anonymkode: d547f...b0f

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omskjære litt også da..når du først er i farta

Anonymkode: 3cc51...9c8

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men hvorfor?? Hvorfor lage hull i en baby for å pynte den?? Jeg syns det er trist og fullstendig unødvendig. Hvorfor risikere infeksjon og andre ting? Jeg fatter det bare ikke.

I guess, samme grunnen til at man døper babyer som ikke kan samtykke til religionen de blir satt i? kultur? Sier ikke at JEG kommer til å gjøre det med mine barn, men jeg skjønner heller ikke hvorfor folk blir helt hysteriske av det. Som sagt det har skjedd med meg, aldri noe jeg har tenkt på engang. Vondt gjør det knapt, vet ikke om noen av dere har hull i ørene, men det er bare hud og fett i øreflippen, så veldig lite man kjenner. Når jeg var liten likte jeg å velge ut mine fine øredobber når vi skulle på ting. Å sammenligne det med omskjæring, tattoveringer og andre ting er så sykt useriøst😂

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette hørtes ikke lurt ut sånt kan gjøre vondt og ikke noe en bør utsette en baby for :( 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wrightandrong

Synes du skal la det bli med tanken. Barnet har overhodet ingen mulighet til å medvirke her, og du tar eventuelt et ganske alvorlig valg på hennes vegne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

I guess, samme grunnen til at man døper babyer som ikke kan samtykke til religionen de blir satt i? kultur? Sier ikke at JEG kommer til å gjøre det med mine barn, men jeg skjønner heller ikke hvorfor folk blir helt hysteriske av det. Som sagt det har skjedd med meg, aldri noe jeg har tenkt på engang. Vondt gjør det knapt, vet ikke om noen av dere har hull i ørene, men det er bare hud og fett i øreflippen, så veldig lite man kjenner. Når jeg var liten likte jeg å velge ut mine fine øredobber når vi skulle på ting. Å sammenligne det med omskjæring, tattoveringer og andre ting er så sykt useriøst😂

Du sammenligner hull i kroppen med vann på hodet? Altså en permanent endring på kroppen.

Hvorfor ikke svare på hvorfor det er så viktig å pynte opp babyen sin?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, nedsettende innhold og innlegg av bruker som utgir seg for å være flere personer. 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du sammenligner hull i kroppen med vann på hodet? Altså en permanent endring på kroppen.

Hvorfor ikke svare på hvorfor det er så viktig å pynte opp babyen sin?

Igjen JEG kan ikke svare på hvorfor andre syntes det er viktig, for JEG har ikke gjort det. Mine foreldre gjorde dette fordi min far er fra en annen kultur og der gjør de det. 

Det hullet du griner over er så lite at ingen legger merke til de, med mindre det blir brukt. Folk har ormhull på nesen større og mer merkbart enn er hull i øret. Og ja jeg sammenligner det med vann på hodet,

1. fordi det er så ubetydelig det hullet er

2. fordi det å bli indoktrinert i en religion er permanent endring i hodet på noen. Mye værre å tvinge noen inn i en ubevist trosretning enn å sette et bittelite hull som man kan velge å ikke bruke som voksen. 

Igjen, ta det fra en tidligere baby med hull i ørene. I don’t care. Livet mitt er helt likt med hull eller uten hull i ørene. Kan noen komme med en gruppe med mennesker med hull i ørene som syntes det var et like grovt overtramp som dere her fremstiller det som? Jeg kjenner mange på min fars side med hull i ørene også, som ingen har et problem med at de ble satt når de var for små til å huske det. Dere oppfører dere som om 1000-vis har kommet frem og fortalt hvor traumatiserende det var å vokse opp med hull i ørene eller noe. Helt hysterisk, det er rett og slett latterlig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nå er jeg i mot å døpe babyer også da, av grunnene du selv beskriver. Men det er også noe annet enn å faktisk mutilere barnet for "skjønnhetens skyld". 

Anonymkode: 7c645...5f2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Omskjære litt også da..når du først er i farta

Anonymkode: 3cc51...9c8

Eller pierce klitorisen og brystvortene til babyen👍🏼

Anonymkode: f12af...213

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...