AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #1 Del Skrevet 27. august 2022 Hei. Jeg lurer på hvor i Oslo dem tar hull i ørene på baby? Har en datter som er 3mnd,som jeg tenker å ta hull i ørene på. Ønsker å få gjort det på en ordentlig måte. Vet det er mange som er imot dette og kaller det barnemishandling med det er det så absolutt ikke. Selv fikk jeg hull i ørene da jeg var 8uker gammel,ettersom det er vanlig der jeg kommer fra i Sverige. Jeg ser noen skriver på forumer at de selv gikk til noen for å få hull i ørene på babyen sin. Dermed lurer jeg på hvor i Oslo det går ann. Jeg ser det er aldersgrenser,noe jeg ikke visste om,men det må da være noen det går ann å gå til? Håper noen kan svare meg og gi meg noen tips. Anonymkode: 8cbf9...afa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #2 Del Skrevet 27. august 2022 Hvorfor skal ikke datteren din få bestemme over egen kropp? Hvis hun ikke ønsker hull i ørene når hun er eldre vil hun ha arr i øreflippene. Anonymkode: f1093...823 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #3 Del Skrevet 27. august 2022 Er det noen seriøse folk som vil utføre dette da? Anonymkode: 9af37...e25 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #4 Del Skrevet 27. august 2022 Er du fra rosengård? Fordi der jeg er fra er det ikke vanlig og lage hull i andre sine kropper uten samtykke. Det er vanligere med hull i ørene på spedbarn i kulturer der det også er vanlig å omskjære de. Så foreslår at du oppsøker disse miljøer? Anonymkode: da6c9...7c2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #5 Del Skrevet 27. august 2022 Nei, sånt gjør man ikke. Man tar ikke nåler, kniver eller andre, skarpe gjenstander og kutter inn i kjøttet til forsvarsløse babyer, kun fordi man selv mener det er riktig. Anonymkode: 96849...6a9 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #6 Del Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Jeg lurer på hvor i Oslo dem tar hull i ørene på baby? Har en datter som er 3mnd,som jeg tenker å ta hull i ørene på. Ønsker å få gjort det på en ordentlig måte. Vet det er mange som er imot dette og kaller det barnemishandling med det er det så absolutt ikke. Selv fikk jeg hull i ørene da jeg var 8uker gammel,ettersom det er vanlig der jeg kommer fra i Sverige. Jeg ser noen skriver på forumer at de selv gikk til noen for å få hull i ørene på babyen sin. Dermed lurer jeg på hvor i Oslo det går ann. Jeg ser det er aldersgrenser,noe jeg ikke visste om,men det må da være noen det går ann å gå til? Håper noen kan svare meg og gi meg noen tips. Anonymkode: 8cbf9...afa Hei Dattera mi var også 3 mnd gammel da vi valgte å ta hull på henne og kusina hennes. Vi gikk til OK klinikken på Majorstuen😊 var super fornøyd. Anbefales 🙂 Anonymkode: 7001e...834 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymous 91 Skrevet 27. august 2022 #7 Del Skrevet 27. august 2022 Synes IKKE det er ok å ta hull i ørene til en forsvarsløs liten baby. Vent heller å la barnet bestemme når det blir større 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #8 Del Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Jeg lurer på hvor i Oslo dem tar hull i ørene på baby? Har en datter som er 3mnd,som jeg tenker å ta hull i ørene på. Ønsker å få gjort det på en ordentlig måte. Vet det er mange som er imot dette og kaller det barnemishandling med det er det så absolutt ikke. Selv fikk jeg hull i ørene da jeg var 8uker gammel,ettersom det er vanlig der jeg kommer fra i Sverige. Jeg ser noen skriver på forumer at de selv gikk til noen for å få hull i ørene på babyen sin. Dermed lurer jeg på hvor i Oslo det går ann. Jeg ser det er aldersgrenser,noe jeg ikke visste om,men det må da være noen det går ann å gå til? Håper noen kan svare meg og gi meg noen tips. Anonymkode: 8cbf9...afa Ta en titt på YouTube videoer av barn som får hull i ørene. De hyler og gråter alle sammen, så jo det er barnemishandling. Anonymkode: 138de...670 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #9 Del Skrevet 27. august 2022 Da kan du jo pierce de andre kroppsdelen hennes også, så slipper hun dette senere Anonymkode: 48308...557 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #10 Del Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hei Dattera mi var også 3 mnd gammel da vi valgte å ta hull på henne og kusina hennes. Vi gikk til OK klinikken på Majorstuen😊 var super fornøyd. Anbefales 🙂 Anonymkode: 7001e...834 På tide det kommer et forbud mot denne barnemishandlingen. Fatter ikke at barnevernet ikke blander seg i dette. Jeg hadde glatt meldt dere. Anonymkode: 48308...557 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heln Skrevet 27. august 2022 #11 Del Skrevet 27. august 2022 Et kjapt googlesøk så får du jo svaret. Du vil egentlig bare ha en diskusjon om temaet 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hottentått Skrevet 27. august 2022 #12 Del Skrevet 27. august 2022 (endret) Tror og håper ikke det er så mange seriøse steder som gjør dette. De fleste har 5 eller 6 års grense, nettopp fordi det er en menneskerett å bestemme over sin egen kropp. Endret 27. august 2022 av Hottentått Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #13 Del Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei. Jeg lurer på hvor i Oslo dem tar hull i ørene på baby? Har en datter som er 3mnd,som jeg tenker å ta hull i ørene på. Ønsker å få gjort det på en ordentlig måte. Vet det er mange som er imot dette og kaller det barnemishandling med det er det så absolutt ikke. Selv fikk jeg hull i ørene da jeg var 8uker gammel,ettersom det er vanlig der jeg kommer fra i Sverige. Jeg ser noen skriver på forumer at de selv gikk til noen for å få hull i ørene på babyen sin. Dermed lurer jeg på hvor i Oslo det går ann. Jeg ser det er aldersgrenser,noe jeg ikke visste om,men det må da være noen det går ann å gå til? Håper noen kan svare meg og gi meg noen tips. Anonymkode: 8cbf9...afa Det er mange frisørsalonger i Oslo som tar hull i ørene på små babyer, mange av de er kjempeflinke! Så nylig ei på rundt 6 mnd som fikk hull i ørene hos en frisør på Storosenteret Anonymkode: 7407b...e51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #14 Del Skrevet 27. august 2022 Babyen din er ikke et objektivt som skal være fin å se på. Hun er et subjekt, som etterhvert får sine meninger - og tar sine egne valg. Men det glemmer dere mødre, som bare tenker på dere selv. At foreldre selv ikke klarer å forstå at dette er omsorgssvikt er helt uforståelig. Hadde min foreldre gjort det på meg som spedbarn, ville jeg kuttet kontakt tvert ved første mulighet som voksen. Anonymkode: ae231...e0f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #15 Del Skrevet 27. august 2022 Er ikke babyen din fin nok som hun er? Hvorfor lage unødvendige hull i kroppen hennes? Du gjør dette utelukkende for din egen del og babyen har ikke behov eller nytte av det. Anonymkode: d547f...b0f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #16 Del Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er mange frisørsalonger i Oslo som tar hull i ørene på små babyer, mange av de er kjempeflinke! Så nylig ei på rundt 6 mnd som fikk hull i ørene hos en frisør på Storosenteret Anonymkode: 7407b...e51 Dette er jo enda verre enn å gå på et studio! Det er en grunn til at de fleste, seriøse, stedene har aldersgrense. Anonymkode: d547f...b0f 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 27. august 2022 #17 Del Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei. Jeg lurer på hvor i Oslo dem tar hull i ørene på baby? Har en datter som er 3mnd,som jeg tenker å ta hull i ørene på. Ønsker å få gjort det på en ordentlig måte. Vet det er mange som er imot dette og kaller det barnemishandling med det er det så absolutt ikke. Selv fikk jeg hull i ørene da jeg var 8uker gammel,ettersom det er vanlig der jeg kommer fra i Sverige. Jeg ser noen skriver på forumer at de selv gikk til noen for å få hull i ørene på babyen sin. Dermed lurer jeg på hvor i Oslo det går ann. Jeg ser det er aldersgrenser,noe jeg ikke visste om,men det må da være noen det går ann å gå til? Håper noen kan svare meg og gi meg noen tips. Anonymkode: 8cbf9...afa Jo, det er barnemishandling. Man påfører babyen smerte og lager hull i huden, helt unødvendig. Det er ikke en medisinsk prosedyre, som en vaksine, men et KOSMETISK inngrep. Burde vært straffbart. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #18 Del Skrevet 27. august 2022 Selvfølgelig er det barnemishandling. Gjør du det i tillegg hos frisør med en forbanna pistol, så er det verre enn å slå ungen omtrent. Anonymkode: 2297c...50b 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #19 Del Skrevet 27. august 2022 Ingen seriøse studioer vil gjøre dette mot en baby. Anonymkode: 7c645...5f2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 27. august 2022 #20 Del Skrevet 27. august 2022 (endret) Det er infeksjonsfare med hull i ørene. Kjenner til noen som fikk alvorlig livstruende infeksjon i kroppen, og det kunne stamme fra hull i ørene. Ville aldri latt en baby få hull i ørene. Mener at de må kunne vite hva de vil før de får det. Endret 27. august 2022 av Eloise12345 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå