Gå til innhold

Smaker svisker som plommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja vet at svisker er tørket plommer, men aldri smakt på de men lurer på å kjøpe. Smaker de som vanlige plommer eller?

Anonymkode: 9f324...926

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Nei.

Rosiner er tørkede druer - de smaker ikke som druer.

Skrevet

Hvordan smaker svisker da

Skrevet

Søtt, med ett hint av syrlighet. 

Anonymkode: b1e95...c20

• Nyttig 1
Skrevet

Svisker smaker veldig søtt i forhold til plommer. Plommer er mye friskere og mer syrlig. 

Gjest Athena Catalina
Skrevet

Nei, langt i fra. Plommer er noe av det beste jeg vet, men svisker skyr jeg som pesten. 

Skrevet

Du klarer vel å kjøpe en pose og smake. Herregud for noen tråder i dette forumet.

Anonymkode: f7a90...3e0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du klarer vel å kjøpe en pose og smake. Herregud for noen tråder i dette forumet.

Gale å spørre andre om erfaringer her inne skjønner jeg. 

Gjest Ramona1970
Skrevet

Svisker smaker helt annerledes. Lag sviskekompott og smak på det. Faktisk utrolig godt.

Skrevet

Nei, blir akkurat som rosiner ikke smaker som druer. Personlig elsker jeg svisker😁

Anonymkode: 1b2dc...911

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Helt enig 🙈 

(Du skulle sett trådene på Byggebolig.no, er det ikke bare til å smelle opp huset liksom.)

Anonymkode: 4502a...724

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja vet at svisker er tørket plommer, men aldri smakt på de men lurer på å kjøpe. Smaker de som vanlige plommer eller?

De smaker søtt men ganske annerledes fra ferske plommer 😊 kjøp en pose, eller sviskekompott og prøv 😊

Det er bra fir magen i alle fall 😆

Skrevet

Selvfølgelig smaker det annerledes. Som mange har påpekt, smaker rosiner annerledes enn druer. Og soltørkede tomater smaker også veldig forskjellig fra friske tomater. Så det sier seg helt selv.

Men det er jo bare å kjøpe en pose og prøve. Hvis du ikke liker det, kan du bare gi den bort til noen du kjenner.

Skrevet

Lage sviskemarmelade og ha det i gjærbakst. Mmmmmmm godt

Anonymkode: fdd64...701

Skrevet

Jeg klarer ikke svisker men plommer elsker jeg så føler overhodet ikke plommene er mye gjenkjennelige som svisker.

Gjest Adobyen
Skrevet

Det er mye godt som kan lages av svisker.  De smaker annerledes enn plommer på samme måte som tomater og soltørkede tomater, druer og svisker, aprikoser og tørkede aprikoser osv.  De har litt forskjellige anvendelsesområder bare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...