Gå til innhold

Kronisk halsbetennelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått diagnosen kronisk halsbetennelse og mandler som er svært forstørret. Jeg ble henvist for å fjerne mandlene, men så fikk jeg beskjed om at de ikke kunne operere meg pga risiko (har en sykdom som gjør at det ikke lar seg gjøre før om minimum ett år).

Det plager meg veldig i hverdagen. Sover dårlig pga søvnapné (søvnspesialisten sa det kunne være pga mandlene), jeg har gått i mange år med vond hals og i tillegg begrenser det hvor mye luft jeg får. 

Jeg bare lurer på om det finnes noe som kan hjelpe meg å minske disse plagene i hverdagen? Holder på å bli gal.

Anonymkode: 8425c...a9d

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør legen din om det er trygt for deg å ta en vannfaste. Det er mulig det kan hjelpe. Vannfaste er inflammasjonsdempende + halsen din ville jo fått en vil uten så mye mat. Generelt sett er vannfaste trygt for de fleste, men jeg er litt usikker grunnet din andre sykdom, så hør med legen din. Det er også en veldig utfordrende opplevelse første gang man gjøre det, det kan være en ide å gå for kun 24 timer den første gangen, så 48 den neste, så 72. Hvis du vil gå mer en 72 timer så må du supplementere med elektrolytter. Vannfaste er jo ikke noe som høres så veldig fristende ut for de fleste, men det har godt dokumenterte goder. Du må også lese deg godt opp på det, før du prøver(dette gjelder egentlig alt nytt man prøver).

Skrevet

Bytter du tannbørste ofte? :) 

Anonymkode: b5b13...5f1

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bytter du tannbørste ofte? :) 

Anonymkode: b5b13...5f1

Ja, minst en gang i måneden. 

Anonymkode: 8425c...a9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...