Gå til innhold

Uhygieniske vaner hjemme hos folk

klarinetta

Anbefalte innlegg

klarinetta skrev (4 timer siden):

Nei, for all del, jeg er langt ifra feilfri. Så sitter selvsagt i glasshus når man lager slike tråder 😅

Jeg er også langt fra feilfri. Vasker ikke hus jevnlig. Skifter sengetøy minimum hver 14 dag. Håndduker hver uke. Resten av huset, vasker sådær innimellom.  Støvsuger minst hver 3 dje dag da. Pga katter. Samboeren tror han er ekspert på alt. Nå blir han x. Han erklærte en dag at han var mye bedre til å støvsuge enn meg, så jeg lot han ta det ansvaret  sannheten er, jeg har hatt katter før hans tid også  greier fint  støvsuge . Jeg tar støv under og i kroker, han tar på overflaten. Akkurat dette er jeg så ferdig med . Jeg kan også feile  jeg kan rydde og støvsuge hele huset, deretter er jeg tom for energi  så misser på vasking . Sambo vasket gulv . Er ærlig, sambo prøver å bidra . Han er en mann. Ble litt rotete nå , lille pusen kom inn og skulle ha kos . Poenget mitt er uansett, jeg er ikke den perfekte husmor . Kan klage på x sambo så mye jeg vil. Jeg er ikke flink til å vaske hus og hjem . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man lærer jo ikke dette i et kjipt hjem? 🥺

Anonymkode: 686ef...942

Nei, og når hun flytta ut så fikk hun hjelp av kommunen og lære og vaske og sånne ting. Og søkte om hjelp til og vaske og rydde, men fikk avslag da de mente at dette skal hun klare selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarinetta skrev (6 timer siden):

Ja, og kaker som serveres der de skryter av at det er 3-åringen som har putta på all pynten, helt alene. 😂

Altså, min 3-åring får lov. Og henda er garantert rene. Vi vasker dem sammen før vi setter i gang, og vi snakker om det og passer på underveis. Skjer det en glipp er jeg på og henda må vaskes på nytt.

Ikke alle tre-åringer er skitne, uoppdragne drittunger som ikke forstår noen verdens ting. Treåringer kan faktisk være ganske oppvakte.  Tenk der.

Slapp av, jeg kaller ikke ungen min mer evnerik enn andre unger, jeg bare sier at vi er nøye med hygiene når vi lager mat.

Anonymkode: 9d094...01d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke vasker hendene når de kommer inn utenfra. Får helt angst av å være hos venner og familie som går rett inn i kjøkkenskuffen for å hente bestikk etter å ha vært på matbutikken og lignende :S

Ikke legge ned dosetet.

Folk som tar på tallerkener/glass/bestikk der andre skal ha munnen... Da særlig om de ikke vasker seg godt nok først.

Sure kluter i oppvaskkummen. Eller kluter i oppvaskkummen i det hele tatt, eller hengene over kranen så man kommer borti når man bruker vasken...

Når det ikke er såpe på badet, eller sånn ekkel utvannet såpe.

Når barn hjelper til på kjøkkenet uten å vaske seg først, eller hvor de (dette gjelder for øvrig voksne også) tar seg til munnen/ansiktet/mobilen for så å ta på maten igjen...

Anonymkode: 43c5d...773

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Altså, min 3-åring får lov. Og henda er garantert rene. Vi vasker dem sammen før vi setter i gang, og vi snakker om det og passer på underveis. Skjer det en glipp er jeg på og henda må vaskes på nytt.

Ikke alle tre-åringer er skitne, uoppdragne drittunger som ikke forstår noen verdens ting. Treåringer kan faktisk være ganske oppvakte.  Tenk der.

Slapp av, jeg kaller ikke ungen min mer evnerik enn andre unger, jeg bare sier at vi er nøye med hygiene når vi lager mat.

Anonymkode: 9d094...01d

Neida, det var bare en sleivkommentar 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...