Gå til innhold

Uhygieniske vaner hjemme hos folk

klarinetta

Anbefalte innlegg

Maestro skrev (4 minutter siden):

Starten av 20 årene. Og jeg blir så fortvila, da jeg slet med og holde orden da jeg selv var psykisk syk. Men, hun orker og være med venner, gå på skole osv, så hva er det som er så vanskelig med og holde LITT orden hjemme? Hun sliter med og være sliten. Og sier og plukke opp ting, er som og bestige et fjell.

Hun er syk pga omsorgssvikt hjemme i fra. Men hun er og lat altså, det sier hun selv. Så ja nei. 

Men lukter ikke hun også veldig vondt? 

Anonymkode: d4fb4...180

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt du nevner 

+
at man ikke vasker rundt der hunder og katter har maten sin, også at matskålene får stå med inntørka sikkel og fôr🤢

Man kan i det minste har en brikke under som man kan kjøre i oppvaskmaskinen

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som har for mange dyr i forhold til hva de klarer å rengjøre. 

Når man kommer inn og dyrehårene er å se overalt som virvler når man går. 

Når kattedoen har minimalt med sand i kassen og den står opp på vaskemaskinen. Også står kattematen ved siden av kattedoen som ikke har lokk. 

Når det mangler håndkle for å tørke seg på badet.

Når middagsrestene enda står på benken etter tre dager. 

Anonymkode: 9ca2e...2d8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0

Så lenge jeg ikke blir alvorlig syk etter besøk pga hygiene bruker jeg ikke energi på andres vaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger sjeldne merke til de detailjene du nevner. Hvordan vet du at det er samme håndkle og at de ikke har flere i samme stil for eksempel? 

Men å besøke noen og se at vasken er skitten, dusjen flyter over eller at doen ikke ser ut til å ha vært vasket på et århundre og at det generelt lukter skittent, dét legger jeg merke til. Jeg får lyst til å vaske. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kruspersilletaco skrev (6 minutter siden):

Folk som aldri skifter håndkle til å tørke hendene på.. Slik at om du tørker deg med det, lukter hendene vondt.. Har ei slik venninne, og tørker alltid hendene på buksen hos henne.. Hun har hund også, og har sett henne tørke hunden etter tur, og henge håndkleet tilbake.. Grøss 

Æsj.. jeg var hjemme hos ei fin frue på beste vestkant en gang, vi var en del folk på besøk, og alle gikk rundt med sko (det var i anledning barnedåp el.l, husker ikke).

Så sølte hun noe utover gulvet, da tok hun kjøkkenkluten og tørka opp, og dro likegjerne over kjøkkenbenken også før hun hang den opp. Herrrrlig. Får håpe det var fordi hun var litt distrahert av alt som foregikk 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men lukter ikke hun også veldig vondt? 

Det lukter ofte stivt av henne. Hun dusjer ikke, da hun ikke LIKER og dusje. Men vasker seg med klut. Men kjenner ofte at hår skulle hatt seg en vask ja. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarinetta skrev (3 minutter siden):

Æsj.. jeg var hjemme hos ei fin frue på beste vestkant en gang, vi var en del folk på besøk, og alle gikk rundt med sko (det var i anledning barnedåp el.l, husker ikke).

Så sølte hun noe utover gulvet, da tok hun kjøkkenkluten og tørka opp, og dro likegjerne over kjøkkenbenken også før hun hang den opp. Herrrrlig. Får håpe det var fordi hun var litt distrahert av alt som foregikk 😅

Hun har sikkert vaskehjelp til vanlig så hun er ikke vant til å vaske 😄 

Anonymkode: 80fcc...e66

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kruspersilletaco
Yoshi skrev (8 minutter siden):

Legger sjeldne merke til de detailjene du nevner. Hvordan vet du at det er samme håndkle og at de ikke har flere i samme stil for eksempel? 

Men å besøke noen og se at vasken er skitten, dusjen flyter over eller at doen ikke ser ut til å ha vært vasket på et århundre og at det generelt lukter skittent, dét legger jeg merke til. Jeg får lyst til å vaske. 

Kan godt være hun har mange i samme stil, men alle er i så fall skitne og lukter vondt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maestro skrev (5 minutter siden):

Det lukter ofte stivt av henne. Hun dusjer ikke, da hun ikke LIKER og dusje. Men vasker seg med klut. Men kjenner ofte at hår skulle hatt seg en vask ja. 

Hun har vel aldri hatt en mann stakkars... Rart det ikke nytter med hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg har sett selv var ei eldre dame som hadde hund som pisset inne. luktet urin i hele huset. og da jeg såg hun vasket moppene som var full i hundepiss med vanlige klær ble jeg uvel.

Anonymkode: 558e5...021

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun har vel aldri hatt en mann stakkars... Rart det ikke nytter med hjelp. 

Hun er bare 21 da. Og har hatt kjæreste, men de hadde ikke sex. Hun sliter veldig med det. Men kyss, holdt hånd og sånn da. Hehe, var ikke helt slik jeg var da jeg var 21 😂😉 (jeg er 8 år eldre) 

Men jeg har brutt kontakten med henne, hun har en veldig alvorlig diagnose som er kjempe vanskelig og forholde seg til. Så jeg endte med og trekke meg unna, for min psyke og sånn. Jeg feiler jo noe jeg og, men jeg er fungerende så lenge jeg ikke har stress faktor rundt meg 😊 (har bla vært utbrent med en psykisk sykdom som balla på seg. Er den jeg jobber meg utav) ting tar tid 🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kruspersilletaco skrev (3 minutter siden):

Kan godt være hun har mange i samme stil, men alle er i så fall skitne og lukter vondt..

😬

Usj. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vokst opp i vanlig hjem, der det ikke alltid var nyvasket og ryddig, men fikk astma og allergier forde. 

Anonymkode: 558e5...021

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett noe som er ekstremt uhygenisk i min mening utenom når jeg jobbet i hjemmetjenesten under rus/psykisk helse. Men jeg er litt som deg ts, litt fin på det, og det er en god del som får meg til å rynke på nesa.

Sure kluter! Gud så mange som lar kjøkkenkluten henge for lenge. Ovnoverflater og kjøkkenbenker med dagesvis av fett/søl/smuler som ikke er tørket vekk. Kjøkkenvifter og vegg rundt komfyr med slike "fettflekker" det henger seg støv i. Oppvaskkom som vaskes for sjeldent. Overfylte kjøleskap med garantert mugglete grønnsaker. Mye hår etter børsting/barbering på servant. Dolokk som alltid er åpent. Overfylt søppel. Søl som ikke tørkes vekk i søppelskapet.

Muggel på søppelbøtta! Og det var hos meg selv. Søpplebøttene står gjemt litt vekk og plutselig da jeg tenkte det var tid for vask var det kommer muggsporer 🤮 Så er ikke feilfri selv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 100% enig med ts på absolutt alle punkt.
ellers: alle hjem med hund, jo større jo verre. Alle hjem(ja, absolutt alle) med hund lukter forferdelig ekkelt. Det lukter utgått smør.

Flekker på gulv og bord

Småbarn som skal hjelpe til med middager eller bakst. Rett og slett fordi barn er ganske ekle. Det er snørr og spytt overalt, og de tar seg gjerne i munnen og nesa med fingeren.

Generelt de fleste hjem med mange små barn. Det lukter sur tåfis i slike hjem

De som ikke bruker dobørsten etter å ha lagt bremsespor etter seg!!!!!

De som ikke later igjen dolokket før skylling. Altså, alvorlig talt, ts hintet. Det var nede da du ankom badet, da skal det være nede når du forlater det også

Anonymkode: 5a0d1...fc4

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal jeg si?  X sambo ligger over i huset innimellom. Han har ny plass. Men han ligger over her imellom. Han har ikke skiftet sengetøy på 3 mnd. Putevaret er brunt. Skikkelig ufyselig. Ser det da jeg jeg går inn i klesskapet daglig. Selv, har eget soverom, skifter sengetøy hver 14 dag. Dettte hjelper meg i prosessen, hvorfor vil jeg gå. Kjøkkenbørster, legger dem i oppvaskmaskinen. Har 2 i bruk til enhver tid. En kan vaskes, en i bruk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke akkurat overraskende at mange ikke er så hygieniske i sine hjem, er jo bare å lese tråder her inne om hvor ofte folk vasker, skifter sengeklær osv. 

Men på den annen side så gransker jeg ikke oppvaskbørsten eller oppvaskkluten når jeg er på besøk hos noen.

Anonymkode: e3a88...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...