AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #1 Skrevet 27. august 2022 Hei, Jeg har ms og har oppfølging og flink nevrolog/ lege på sykehus, men det går kun i behandling og MR resultat-snakk, og legen er alltid for travel til å gå så mye i dybde. Ikke åpen for tips og slikt hva jeg kan gjøre selv. Mat, trening, stress, helse osv kunne jeg tenkt meg. Har veldig klinisk nevrolog! Jeg spurte hvordan forskning lå an til å kurere MS og legen sa «ikke for å knuse håp, men vi har gått bort fra kurering for det er så mange årsaker til hvorfor folk får ms». Har lest på nett og fra utland og der virker legene så mye mer positive og giret på forskning og bedring og bra ting. Er det noen som vet om god (privat?) nevrolog i Rogalandsområdet som kan snakke mer om mennesket med ms og gi håp og slikt - ikke behandle meg som om at jeg ER ms... TusenTakk! Anonymkode: e1d5c...786
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #2 Skrevet 27. august 2022 Eh.. du ber nevrologen din å sende deg på 14 dagers intensiv opphold på Hakadal ms- senter ASAP. Der er minst 2 forelesninger til dagen med bla a nevropsykolog , ms- sykepleier, fysioterapeut, ergoterapeut, ernæringsfysiolog , alt du kan tenke deg. Du får din egen kontaktperson som vil veilede deg i om sykdommen påvirker deg psykisk/ fysisk/ kognitiv .( Jeg fikk fortgang og rykka ut på førsteplass i psykolog- køen i min kommune da jeg kom hjem fra oppholdet) Følg ms- venner på facbook/ snapchat Anonymkode: 9c075...b10 3
Christina82 Skrevet 29. august 2022 #3 Skrevet 29. august 2022 Ryddet for helseskadelige råd. Christina82, mod
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #4 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (På 27.8.2022 den 16.58): Eh.. du ber nevrologen din å sende deg på 14 dagers intensiv opphold på Hakadal ms- senter ASAP. Der er minst 2 forelesninger til dagen med bla a nevropsykolog , ms- sykepleier, fysioterapeut, ergoterapeut, ernæringsfysiolog , alt du kan tenke deg. Du får din egen kontaktperson som vil veilede deg i om sykdommen påvirker deg psykisk/ fysisk/ kognitiv .( Jeg fikk fortgang og rykka ut på førsteplass i psykolog- køen i min kommune da jeg kom hjem fra oppholdet) Følg ms- venner på facbook/ snapchat Anonymkode: 9c075...b10 Også fastlegen kan henvise til MS-senteret i Hakadal. Så slipper du å vente på neste «audiens» hos nevrologen. Anonymkode: 6d107...6a2
Atania Skrevet 30. august 2022 #5 Skrevet 30. august 2022 Går du ikke på bremsemedisiner TS? Stamcelletransplantasjon kan i noen tilfeller se ut til å stoppe MS, men det er strenge kriterier for å få det utført i Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå