Gå til innhold

Evra P-Plaster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lest en artikkel om Evra P-plaster. Der stod det at det kunne være mange skumle bivirkninger...

Har ikke fått snakket med legen min om dette enda. Noen andre som vet mere enn meg?

Gjest Gjest_shine21_*
Skrevet

jeg må bare si at jeg våknet opp en dag å klødde meg til blods under plasteret, måtte bare rive det av, så ser ut som en stort skrubbsår nå.. og når jeg sa d til legen så ba hun meg slutte på flekken.. og jeg har å hørt at d er farligere en anntatt.... så jeg har gått over til piller igjen.

Gjest GreenSky
Skrevet (endret)

Ja, de kan skape hudirritasjoner.

Ja, det har høyere dødelighet en p-piller.

Nei det er ikke farlig sammenlignet med å:

- Kjøre bil,

- Spise usunt

- Røyke

Endret av GrønnSky
Skrevet

JEg brukte p-plasteret før,og var i grunn fornøyd med det,men jeg fikk aldri somlet meg til å få ny resept etter 3 mnd.

Ei god venninne av meg bruker det enda, og er veldig fornøyd.

Er jo ikke risikofritt å bruke verken p piller eller p plaster egentlig.

bi virkningene varierer fra person til person. noen får mange og alvorlige, og andre merker ingenting til det.

Er skummelt å lese om de som dør av p plasteret og lignende, men det kan jo være andre faktorere bak også. Noen har jo anlegg for å få hjertesykdommer, høyt blodtrykk og lignende pga familiehistorie.

Gjest Gjest_shine21_*
Skrevet
Ja, de kan skape hudirritasjoner.

Ja, det har høyere dødelighet en p-piller.

Nei det er ikke farlig sammenlignet med å: 

- Kjøre bil, 

- Spise usunt

- Røyke

godt jeg ikke gjør noen av de delene heller da!! har ikke lappen, og spiser sundt og røyker ikke, + har slutta på p-plaster så jeg har vel en sjangse til å leve en stund da. :ler:

Gjest Lilleulv
Skrevet

jeg fikk en kul i brystet da jeg begynte på plasteret. den forsvant da jeg slutta med det...

Gjest Gjest_Huldra_*
Skrevet

Jeg har gått på Evra P-plaster siden januar 2004 og har vel vært fornøyd. Hadde en drøy tilvenningstid med endel bivirkninger som hodepine, kvalme, uvelhet og nedsatt libido. Etter en stund gikk det seg til men her for 3 mnd. siden fikk jeg skikkelige bivirkninger igjen; Hodepine, kvalme, uvelhet, brekninger, svimmel, hjertebank, håravfall, null sekslyst... Så nå har jeg sluttet helt med de, takk og lov. Men nå sitter jeg igjen med en uåpna eske med p-plaster (3mnd forbruk) som jeg ikke veit helt hva jeg skal gjøre med...

Skrevet

Har ikke hatt noen bivirkninger i det hele tatt jeg. :) Eller jeg har, men bare positive!

Gjest KATTAstrofe
Skrevet
JEtter en stund gikk det seg til men her for 3 mnd. siden fikk jeg skikkelige bivirkninger igjen; Hodepine, kvalme, uvelhet, brekninger, svimmel, hjertebank, håravfall, null sekslyst...

Samme her, opplevde flere ganger å visne bort på ene sida av kroppen. Blodprøvene viste at jeg var i faresonen for blodpropp. Sluttet på plasteret og ble fulgt opp i et par mnd med blodprøver til de viste normale verdier igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...