AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #1 Skrevet 27. august 2022 Hvordan kjennes det ut? Hvis du kan sammenligne/beskrive. Og hvordan kjennes det ut når baby står i åpningen før den blir født? Anonymkode: 5724a...1aa
Gjest Hottentått Skrevet 27. august 2022 #2 Skrevet 27. august 2022 Riene var som kniver som ble vridd 100 ganger rundt og rundt i magen og ryggen frem til pressriene. Pressriene syns jeg var en lettelse, kroppen jobbet med meg på en helt annen måte. Da hodet til babyen stod ut merket jeg ikke mye til det. Kjentes ut som en bajs som ikke helt ville ut 🤣 er ikke alltid man får den "ring of fire" heller. Min første kom som en kanonkule. Rakk ikke å kjenne på noe akkurat i det hun kom ut.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #3 Skrevet 27. august 2022 Riene føltes som om kroppen prøvde å vrenge seg fra innsiden og ut. Pressriene hadde jeg epidural på, så hadde ikke smerte på samme måte. Men jeg var såååå sliten og utmattet, så var bare sjeleglad det snart var ferdig. Anonymkode: 6004d...d79 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #4 Skrevet 27. august 2022 Riene kjentes ut som om musklene ble vridd og vridd og vridd rundt. Pressriene var helt klart verst. De var helt forferdelige. Jeg ville skrike, men kunne ikke fordi det ikke gikk an å puste. Kroppen min gjorde hele jobben der altså. Jeg hadde aldri trykket frivillig for det var så hinsides vondt. Jeg kjente også at jeg revnet. Hvis du noensinne har vært forstoppet, og må få ut en skikkelig hard bæsj. Så kan det minne om det. Bare mye mye mye verre. Jeg var overrasket over hvor vondt det faktisk var. Anonymkode: 67542...5d8 6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #5 Skrevet 27. august 2022 Som om skjelettet går i oppløsning. Anonymkode: fcb3c...db4 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #6 Skrevet 27. august 2022 Det føles som et knip som bygger seg opp i styrkegrad. Når det når toppen så holder det seg noen sekunder, før det sakte men sikkert slipper. Det er veldig vondt, kan ikke ta feil av det og evt. kynner. Anonymkode: 6584c...a5a 2 1
Gjest Hottentått Skrevet 27. august 2022 #7 Skrevet 27. august 2022 #gladjegikkeerførstegangsgravidnårjegleserdette 😂😂
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #8 Skrevet 27. august 2022 Har prøvd å finne noe å sammenligne med, beste jeg fant var trening. Viss du ser for deg du gjør en skikkelig tung styrkeøvelse og når musklene skriker etter oksygen og gjør skikkelig vondt, så trippler du det. Da har du typen smerte i aktiv fødsel, bare at det kommer å går av seg selv😅 Sånn opplevde jeg det iallfall. Pressriene var helt ok for da fikk jeg iallefall gjøre noe istedenfor å bare ligge der å vente. Syns ikke de var spesielt mye vondere, bare veldig tette. Samme når babyen var på vei ut, det skjedde så gradvis så merker ikke en stor endring akkurat da barnet var komt langt nok ned. Men kjentes lenge ut som ett veldig press innenifra. Revnet minimalt. Anonymkode: 76432...2b6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #9 Skrevet 27. august 2022 Som ekstremt sterke menssmerter. Anonymkode: 283fc...ca8 15 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #10 Skrevet 27. august 2022 Jeg syntes det kjentes ut som sterke menssmerter. Har født to ganger. Det som gjør rier så mye enklere å holde ut enn annen smerte, er jo at det er smerte med mening. Det gir et fint resultat til slutt, og er derfor helt overkommelig synes jeg. Jeg brukte pusteteknikker til å komme meg gjennom riene, fikk litt panikk med nr to når det sto på som verst, og da var det mye verre å håndtere smertene. Mannen min hjalp meg tilbake inn igjen i ro og pusting, og da ble det helt overkommelig igjen. Har hatt sterke menssmerter i etterkant, og det er mye verre synes jeg - for det er meningsløs smerte. Anonymkode: 45d90...4d9 3 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #11 Skrevet 27. august 2022 Som noe brennende rundt magen. Pressrier er som tømmerstokk ut rompa. Anonymkode: 9ccd8...4bb
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #12 Skrevet 27. august 2022 Akkurat når baby står i åpningen: intens svie. Har rivnet med alle 3 da og kjent det godt for å si det sånn. Anonymkode: 9ccd8...4bb 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #13 Skrevet 27. august 2022 Riene ligner sterke mensssmerter, men er sånne bølger hvor det kommer en ri, den når en topp som er mest vondt, og så dabber den av igjen. Så en pause til neste ri starter. Er gradvis vondere etter som det kommer til pressriene. Jeg synes det var overkommelig smerte fordi jeg hadde lystgass. Pressriene synes jeg var vondere og mer slitsomme. Hadde vondt flere steder samtidig, både mage, rygg, skjeden, rompa og ned i beina. Dessuten veldig slitsomt å presse ungen ut. Men det verste av alt var når hodet sto i åpningen for det brant og svidde som et helvete. Heldigvis varte det bare et par minutter før hodet hans ploppet ut. Da var det gudskjelov over! Lettelsen over å få ungen ut er helt fantastisk og det at smerten blir helt borte da kan ikke beskrives med ord! Å få morkaka ut, og bli sydd var som omtrent som å gå til frisøren sammenlignet med selve fødselen. Kjente det nesten ikke. Anonymkode: 8244c...c9c
klarinetta Skrevet 27. august 2022 #14 Skrevet 27. august 2022 På det verste som at kroppen rett og slett blir revet fra hverandre. 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #15 Skrevet 27. august 2022 Det føles som om man revner, at man presser noe som ikke klarer komme ut, det river liksom i bølger. Veldig smertefullt akkurat rundt bekken og selve åpningen etterhvert... Som om du skal bæsje ut en bowlingball... Anonymkode: f6630...641 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #16 Skrevet 27. august 2022 De første riene syntes jeg minnet om menssmerter, i tillegg til typiske mensen-symptomer som humørsvningninger og løs mage. Så gikk smertene gradvis over til å føles som kraftigere elektriske støt i korsryggen. Fødselen/pressfasen minner om å bæsje en hard en bare at det plutselig kommer et levende barn svømmende ut. Jeg syntes det var gøy og koselig å føde. Pust, pust, pust og lev i nuet, dette kan kroppen din. Dempet belysning og rolig stemning på rommet. Det er ikke smerter på samme måte som å skjære seg eller få en stein på foten, det er.. ur-smerter på en måte. Anonymkode: 95b2d...ade
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #17 Skrevet 27. august 2022 Litt som den verste matforgiftningen og magevondten jeg har hatt, men gange 100. Anonymkode: 436e3...079
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #18 Skrevet 27. august 2022 Riene med pause mellom føltes som om noen tok tak nederst i magen og vred rundt, med et ekstra godt tak i lyskene. Da riene var på topp kjentes det også ut som om det brant øverst i magen. Hadde et konstant press på siden nederst i ryggen (ved smilehullene), spesielt på venstre side. Dette presset økte under riene, og mellom riene var det som en begynnende hodepine som ikke er ordentlig vond, men som du bare blir kvalm av, på en måte. Bare i ryggen, da. Kjentes ut som ryggsmertene da jeg hadde bekkenlåsning og prolaps ganget med tjue. Stormriene føltes som om hele kroppen ble vrengt og etset opp fra innsiden. Det var grusomt vondt over absolutt hele kroppen hele tiden. De første pressriene var deilige. Babyen sto høyt, så jeg skulle presse forsiktig/dytte han nedover i bekkenet. Var absolutt vondt, men var veldig godt å ha en oppgave, så jeg tenkte ikke over at det var vondt. Helt ærlig den fineste delen av fødselen for meg. 😀 Anonymkode: b3fc6...2dc
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #19 Skrevet 27. august 2022 Synes ikke det var sammenlignbart med noe annet jeg har opplevd. Det var som en veldig veldig intens verking i magen, smerten var egentlig uholdbar, men man har jo ikke noe valg der og da. Ungen skal jo ut. Selve utdrivelsen og hodet i åpningen var det minst smertefulle for min del, det var som en sterk svie, men ikke særlig vondt sammenlignet med forløpet før det. Anonymkode: ba5ba...080 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #20 Skrevet 27. august 2022 En slags ekstrem magesjausmerte/kolikk blandet med sterke menstruasjons smerter × 50🥵 Anonymkode: d34a1...d3d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå