Gå til innhold

Hvor ville du reist i Asia alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte ta noen dager ferie i Asia siden jeg skal jobbe litt der borte (i midten av november). Har hatt masse stress og vil bare slappe av. Hvor ville dere reist fra Singapore, og ikke mer enn 3 timers flyreise helst? Egentlig ville jeg til Krabi i Thailand men får bare opp knotete flyreiser med mellomlandinger osv, vil helst unngå det. Vil bo fint, spise god mat og slappe av, men kan godt være litt muligheter til å shoppe/dra på båttur og utflukter :) 

Er veldig glad i thaimat så Thailand frister mest, i verste fall får det bli Phuket selv om det virker litt harry. Kanskje noen kan anbefale et fint sted der? Noen steder er kanskje bedre der også? I tillegg har jeg sett på Langkawi i Malaysia, det er kortflytur fra Singapore og ser fint ut det også. Bali er det flere kolleger som anbefaler meg, men etter det jeg har sett ser det litt skittent ut der? 

Hvis noen vet om et fint sted man kan kose seg og slappe av rundt Singapore iafall så hadde det vært supert! For jeg må bestille snart. Har ikke vært i Asia før så jeg er veldig lite kjent, og tror jeg trenger noe som er litt trygt og ikke for avsidesliggende. 

Anonymkode: 77640...917

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Israel.

Anonymkode: f0514...681

• Liker 1
Skrevet

Med de kravene du setter i tillegg til at du aldri har vært i Asia før bør Phuket holde i massevis. 

Phuket krysser av på alle kravene dine, men du er skeptisk fordi du har hørt at det er harry? Åpenbart at du aldri har vært i Asia. 

Hvis man aldri har laget mat før så setter man ikke i gang med fois gras bare fordi man har hørt det er kult. 

Anonymkode: 68a1f...966

• Liker 2
Skrevet

Langkawi er fint. Jeg hadde styrt unna phuket og Bali. Finnes mange fine steder i Thailand men phuket er ikke en av dem. KOh samui er mye bedre. Bali er greit hvis du er gla i å surfe, ellers så er det en tur for spesielt interesserte, syns jeg. 

Anonymkode: 07e8e...dff

• Liker 2
Skrevet

Vietnam 

Anonymkode: dafa4...41f

• Liker 2
Skrevet

Du kan reise til Phuket, og ta båt eller buss videre til Krabi hvis du ikke finner direktefly til Krabi. Evt kan du styre unna de mest turistifiserte stedene på Phuket (Patong, Kata, Karon) og heller dra til Khao Lak f.eks. Det er også lett å komme seg til Phi Phi øyene fra Phuket.

Langkawi er også fint. Kan også kombineres med koh Lipe, som er en øy like utenfor men som tilhører Thailand. Hvis du vurderer storby så er jo Kuala Lumpur fantastisk, og ikke minst kort vei fra Singapore.

• Liker 2
Skrevet

Japan 🤩

veldig spesiell kultur. Masse god lokalmat. Mye fint å se. Men pga teite reiseregler som følge av convid, gidder jeg ikke reise noen steder.

Anonymkode: db20d...0a6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Israel.

Innen 3 timers flygning fra Singapore. Jeg tror ikke det nei.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Linny111
Skrevet

Japan hvis de har åpnet innen den tid. Er så glad i det landet. Var også fantastisk å være alene i Taiwan, men vet ikke hvor trygt det er nå?

Skrevet

Maladivene og Sri Lanka.

Har vært der før og det har vært en drøm!

Anonymkode: ccf3d...8e0

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Med de kravene du setter i tillegg til at du aldri har vært i Asia før bør Phuket holde i massevis. 

Phuket krysser av på alle kravene dine, men du er skeptisk fordi du har hørt at det er harry? Åpenbart at du aldri har vært i Asia. 

Hvis man aldri har laget mat før så setter man ikke i gang med fois gras bare fordi man har hørt det er kult. 

Hvorfor så sint? Jeg spurte bare etter tips, slapp av! En kollega var nylig i Phuket og der var det mange av de ansatte (lokale thai-folk) som snakket svensk på restauranter blant annet. Og et sånt sted frister ikke. Men ser jeg har fått flere konstruktive råd så skal gjøre litt mer research. 

• Liker 1
Skrevet
Pusle skrev (20 timer siden):

Du kan reise til Phuket, og ta båt eller buss videre til Krabi hvis du ikke finner direktefly til Krabi. Evt kan du styre unna de mest turistifiserte stedene på Phuket (Patong, Kata, Karon) og heller dra til Khao Lak f.eks. Det er også lett å komme seg til Phi Phi øyene fra Phuket.

Langkawi er også fint. Kan også kombineres med koh Lipe, som er en øy like utenfor men som tilhører Thailand. Hvis du vurderer storby så er jo Kuala Lumpur fantastisk, og ikke minst kort vei fra Singapore.

Takk for tips! Hvordan er maten i Langkawi, er det ganske likt som i Thailand? 

Skrevet
Kjetil E skrev (19 timer siden):

Innen 3 timers flygning fra Singapore. Jeg tror ikke det nei.

Svarte hvor jeg ville dratt, alene. 

Skrevet

Japan eller Sør-Korea. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Og hvis man ikke engang vet hvordan avanserte matretter skrives så setter man ikke i gang med å rakke ned på andre.

Anonymkode: 8b7f1...d7c

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har vært alene i Thailand, Vietnam, Kambodsja, Malaysia og Kina.

Vietnam anbefales hvis du vil oppleve autentisk kultur, de er også kjent for sine flinke skreddere (få sydd noen fine klær hvis du drar dit). Maten er også svært god og folk veldig hyggelige. En båttur med overnatting i Ha Long Bay er nydelig.

Thailand: Ton Sai Beach/Railey hvis du vil slappe av og nyte strandlivet. Det er ingen biler der, og du våkner isteden til jungelens lyder. Bangkok ville jeg styrt langt unna, samme med Hua Hin (jeg var innom der og hørte knapt nok noen snakke annet enn norsk og svensk).

Kina anbefales i grunn ikke, med mindre du har med deg en som kan kinesisk. Malaysia/Borneo falt ikke helt i smak på grunn av religionen de praktiserer. I Kambodsja blir du overfalt av tiggere hvor enn du snur deg. De kulturelle severighetene er dog verd å få med seg (Angkhor Wat, Killing Fields)

Neste sted på lista for min del blir Filippinene.

Endret av Portia Catonis
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Anbefaler Hoi An i Vietnam. Nydelige avslappende strender,  fantastisk mat og mye å se på.  

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Svarte hvor jeg ville dratt, alene. 

Rett nok, men vedkommende spurte etter steder som lå innen 3 timers flygning fra Singapore og da blir Israel et veldig feil svar.

• Liker 1
Skrevet

Japan, helt klart.

Anonymkode: d66a0...521

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor så sint? Jeg spurte bare etter tips, slapp av! En kollega var nylig i Phuket og der var det mange av de ansatte (lokale thai-folk) som snakket svensk på restauranter blant annet. Og et sånt sted frister ikke. Men ser jeg har fått flere konstruktive råd så skal gjøre litt mer research. 

Phuket er digert! Har vært flere steder i Thailand og flere steder i phuket og aldri møtt en thai som kan svensk. De sliter nok med engelsk. 

Anonymkode: 185ca...992

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...