AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #1 Skrevet 27. august 2022 Jeg synes det nesten blir litt dumt, at hun skal lære meg å få bedre selvbildet når hun har fillere og botox. Da godtar hun jo ikke sitt eget utseendet. Kikket på instagramen hennes, der er det bare "partybabes". Høy champagneføring, bare et overfladiske liv. Bør kanskje finne meg en annen psykolog. Anonymkode: 8ae6f...515 31 1 3
spinner Skrevet 27. august 2022 #2 Skrevet 27. august 2022 Det er jo ikke svært uvanlig at folk studerer psykologi for å finne ut av egne problemer. Ikke alle som burde få lov til å praktisere. 16
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #3 Skrevet 27. august 2022 spinner skrev (3 minutter siden): Det er jo ikke svært uvanlig at folk studerer psykologi for å finne ut av egne problemer. Ikke alle som burde få lov til å praktisere. Eksen min et psykolog, spesialisert på traumer. Han sa det jobber flere personer høyt på narsissismeskalaen enn han noen gang har møtt i samme rom på psykiatriske avdelinger. Anonymkode: d1712...347 31
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #4 Skrevet 27. august 2022 spinner skrev (14 minutter siden): Det er jo ikke svært uvanlig at folk studerer psykologi for å finne ut av egne problemer. Ikke alle som burde få lov til å praktisere. Har tenkt det samme, at noen bruker studiet til å forstå seg selv. Anonymkode: 8ae6f...515 8 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #5 Skrevet 27. august 2022 Skjønner at du kan synes at det er vanskelig, men jeg ser det annerledes. Man har ikke nødvendigvis problemer med eget selvbilde selv om man tar botox. Man er ikke uegnet til å behandle noen heller av den grunn. Privatliv og jobb er også to forskjellige ting. Om du er så sensetiv på dette burde du butte. Men det er på grunn av deg, ikke henne. Anonymkode: 1287f...689 23 5
tangent Skrevet 27. august 2022 #6 Skrevet 27. august 2022 Du har din fulle rett til å bytte psykolog hvis du ikke føler at hun kan hjelpe deg. Og hvis du henger deg opp i utseendet hennes, så er det nok riktig å bytte. Botox og filler er derimot ikke et bevis på at noen har dårlig selvtillit. Noen har rett og slett vokst opp i miljøer der sånne behandlinger er utrolig vanlig, og synes rett og slett det er pent og ønsker å gjøre det samme selv. De fleste av oss gjør noe med utseendet vårt for å se bedre ut, selv om vi ikke tar Botox. Jeg personlig synes sånne inngrep er unødvendig og merkelige valg, men jeg har jo møtt mange oppegående og selvsikre damer som tar det. Men jeg synes det er merkelig at hun ikke har lukket instagram profil når hun har det yrket hun har. Men det viktigste er at du har en behandler du kan få hjelp fra. Bytt hvis du trenger. 4 1
Daria Skrevet 27. august 2022 #7 Skrevet 27. august 2022 At du henger deg så opp i dette og konkluderer med at det betyr at hun ikke godtar sitt eget utseende sier mer om hvor mye du vektlegger og er opptatt av utseende og overflatisk framtoning enn det sier om hennes selvbilde. Ta det opp, det høres jo ut som noe som går rett inn i utfordringene du jobber med hos henne. 17 2 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #8 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes det nesten blir litt dumt, at hun skal lære meg å få bedre selvbildet når hun har fillere og botox. Da godtar hun jo ikke sitt eget utseendet. Kikket på instagramen hennes, der er det bare "partybabes". Høy champagneføring, bare et overfladiske liv. Bør kanskje finne meg en annen psykolog. Anonymkode: 8ae6f...515 Finn deg en annen psykolog. Anonymkode: 30236...923 6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #9 Skrevet 27. august 2022 Fysiske kjennetegn er kun en liten del av selvbildet. At man har gjort visse endringer på sitt ytre betyr ikke at man har et dårlig selvbilde. Har du ikke tillit til psykologen pga. hennes stil og utseende så kan du selvfølgelig bytte, men noen god grunn til å bytte er det jo ikke. Anonymkode: dce30...133 6 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #10 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fysiske kjennetegn er kun en liten del av selvbildet. At man har gjort visse endringer på sitt ytre betyr ikke at man har et dårlig selvbilde. Har du ikke tillit til psykologen pga. hennes stil og utseende så kan du selvfølgelig bytte, men noen god grunn til å bytte er det jo ikke. Anonymkode: dce30...133 Jo, det er det. Det er en ærlig sak når psykologen gjør noe så synlig som å manipulere sitt utseende med Botox og ts går dit for å jobbe med sin egen selvfølelse. Det er ikke rart det blir vanskelig og distraherende for ts. Jeg har selv gått til psykolog som brukte Botox. Det var litt rart, men gjorde meg personlig ingenting da jeg gikk der for PTSD etter voldtekt. Dermed var det ikke «i veien» for behandlingen og relasjonen vår. Anonymkode: 30236...923 4 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #11 Skrevet 27. august 2022 Evt, hvis ts tør, så er det jo mulig å ta det opp med psykologen. Det bør være mulig å diskutere når slike problemer oppstår. Instagrammen skal du bare slutte å sjekke. De fleste av oss presenterer et overflatisk bilde av livet der uansett. Anonymkode: 30236...923 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #12 Skrevet 27. august 2022 TS her. Jeg skal ta det opp med henne til uken, hva hun synes om signalene hun sender ved å justere sitt utseendet med filler og botox. For da er man jo ikke den man egentlig er av utseendet sitt, sier jo litt om holdningen til deg selv når man tyr til slike ting. Anonymkode: 8ae6f...515 4 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #13 Skrevet 27. august 2022 Hadde lignende reaksjon da jeg oppdaget psykologen er party-dude som bruker "hele" lønna si på party-dop og sextreff for homofile menn. Var en god kompis som viste meg bilder av en ferie han hadde vært på, og der, midt i gjengen av velttrente party-dudes var psykologen, gitt. Mista litt respekten for han. Men tror det er lenge siden psykologi-yrket tiltrakk seg idealistiske åndssnobber. Nå er det "bare" vestkant-flinkiser. Anonymkode: aed46...1df 7
klarinetta Skrevet 27. august 2022 #14 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg synes det nesten blir litt dumt, at hun skal lære meg å få bedre selvbildet når hun har fillere og botox. Da godtar hun jo ikke sitt eget utseendet. Kikket på instagramen hennes, der er det bare "partybabes". Høy champagneføring, bare et overfladiske liv. Bør kanskje finne meg en annen psykolog. Anonymkode: 8ae6f...515 Kanskje du kan ta det opp, bruke det som eksempel? Det burde absolutt være greit! Psykologi er jo (eller burde være det, på kontoret hos en profesjonell) borderline filosofi. Er hun ikke åpen for det, kan du gå til en annen 1
klarinetta Skrevet 27. august 2022 #15 Skrevet 27. august 2022 Mn kan gjøre det veldig stort, "hva er det egentlig å være menneske, hva ville behovene vært om vi levde alene på en øy uten andre mennesker å måle oss med. Hva gjør oss egentlig lykkelige. Hva er et vakkert utseende, og hvorfor legger vi betydning der vi gjør. Hvorfor skifter moten også når det gjelder utseende. Er Kardashians bra for verden.. osv 😊
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #16 Skrevet 27. august 2022 Du har jo igrunn ingen verdens ting med hva hun legger ut på instagram å gjøre. Og du bør klare å skille privatliv og jobb, en del pasienter klarer ikke dette men tror at psykologer er psykologer hele tiden, i alle settinger. Ingen er bare jobben sin. En psykolog har også rett på fritid, på å være noe annet enn en psykolog. Og dette er en ypperlig mulighet for deg å komme inn på temaet med hun, men du bør ikke forvente at alle psykologer aldri skal kle seg fint, aldri bruke sminke, ikke bruke smykker, ingen psykologer skal ha tatoveringer, fillers eller gjort noe kosmetisk. Da bør du revurdere hvordan du tenker om psykolog rollen! Anonymkode: a4a6a...d24 7 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #17 Skrevet 27. august 2022 Psykologer skal fremstå nøytrale. Dette for at ikke terapien skal distraheres av unødvendig «støy». Ja, de må tenke over klesvalg, type smykker, ikke vise tatoveringer, ikke ha blått hår, nøytral sminke osv. Anonymkode: 30236...923 4 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #18 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Psykologer skal fremstå nøytrale. Dette for at ikke terapien skal distraheres av unødvendig «støy». Ja, de må tenke over klesvalg, type smykker, ikke vise tatoveringer, ikke ha blått hår, nøytral sminke osv. Anonymkode: 30236...923 Min psykolog har tatoveringer. Det har ingen verdens ting med hvor bra eller ikke bra psykolog hun er. Anonymkode: a4a6a...d24 10 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #19 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min psykolog har tatoveringer. Det har ingen verdens ting med hvor bra eller ikke bra psykolog hun er. Anonymkode: a4a6a...d24 Kan vel ikke sammenligne det med botox OG fillere! Anonymkode: 8ae6f...515 8
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #20 Skrevet 27. august 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Min psykolog har tatoveringer. Det har ingen verdens ting med hvor bra eller ikke bra psykolog hun er. Anonymkode: a4a6a...d24 Hvem har ikke tattiser i disse dager? Anonymkode: aed46...1df 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå