Gå til innhold

Ulik lønn blant ansatte i bedriften

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i en liten bedrift som fikk ny sjef i år. Jeg har jobbet der i 13 år og får 15,- kr mindre i times lønn enn andre ansatte som startet i bedriften etter den ny sjefen tok over. Ble skuffet og irritert på samme tid. Deprimert.

Har ikke tariffavtale så LO får ikke hjulpet meg. Sjefen vet ikke at jeg vet om forskjellen. Jeg spurte diskre den ny ansatte hva h#n fikk i timeslønn. Mister motet til å gjøre så stor innsats i bedriften. Har meldt meg på nav. Holder ut i bedriften pga. det er bedre med en jobb eller arbeidsledig.

Anonymkode: 7bc0c...729

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå i lønnsforhandlinger da vel 

Anonymkode: 7428f...69f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jobber i en liten bedrift som fikk ny sjef i år. Jeg har jobbet der i 13 år og får 15,- kr mindre i times lønn enn andre ansatte som startet i bedriften etter den ny sjefen tok over. Ble skuffet og irritert på samme tid. Deprimert.

Har ikke tariffavtale så LO får ikke hjulpet meg. Sjefen vet ikke at jeg vet om forskjellen. Jeg spurte diskre den ny ansatte hva h#n fikk i timeslønn. Mister motet til å gjøre så stor innsats i bedriften. Har meldt meg på nav. Holder ut i bedriften pga. det er bedre med en jobb eller arbeidsledig.

Anonymkode: 7bc0c...729

LO kan ikke hjelpe de som er organiserte heller, såfremt ikke bedriften er bundet av avtaler som sier at lønnen skal følge visse kriterier.

Det er helt vanlig at folk i samme stilling tjener ulikt. Hos oss er spennet rundt 100 000,- basert på erfaring, utdannelse og andre kriterier. Når man startet er også veldig avgjørende. Nå er det vanskelig å ansette gode folk, og da presses lønn opp.

Og meldt deg på NAV. Hva er det? Mener du at du tror NAV skal ordne ny jobb til deg? Om det er så mye tiltak du har, er det ikke rart du ligger lavt i lønn.

• Nyttig 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Det er helt vanlig rundt omkring at nyansatte får høyere lønn enn de som allerede jobber i bedriften.

Skrevet

Hvis du bare "holder ut" sier det mulig en del om arbeidsinnsats.

Og at nye ansatte som går på med ny giv dermed presterer bedre, og med det fortjener mer. 

Slik er det i det private. Man blir betalt etter hvor verdifull man er for bedriften, ikke for antall år på baken. 

Anonymkode: a04b8...466

Skrevet

Å bli for lenge i samme jobb kan være en felle, du går ofte glipp av lønnsoppgangene de som bytter jobb får

Anonymkode: 2c27e...967

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...