Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte i ny jobb rett før sommeren, og la umiddelbart merke til en skikkelig søt dame som allerede jobbet der.

Har pratet litt med henne i lunsjen, på vei til og fra buss osv, men ikke stort mer enn det.

Vi er begge ganske introverte, og jeg som enda er litt ny, synes det er litt vanskelig å gli inn i miljøet der de andre har kjent hverandre i flere år.

Men jeg synes denne dama er så sjarmerende, og jeg får sommerfugler i magen med en gang jeg ser henne.

Jeg har så lyst å bli bedre kjent, og spør om hun vil finne på noe.

Jeg vet ikke engang om hun er bi/lesbisk, det spiller ikke noe rolle, da jeg mest av alt har lyst å bli kjent fordi hun er snill, morsom og kul, og jeg hadde vært glad for hennes vennskap.

Men jeg vet liksom ikke om jeg burde spør, fordi jeg er redd for å trenge meg på. Har fått innrykk hun er mye alene, men jeg vet jo ikke om det er fordi hun trives med det selv, eller om hun vil ha noen å være med. 
Sendte henne en melding på messenger forrige fredag, og ønsket henne god helg. Hun svarte tilbake med god helg og navnet mitt med stor smiley-emoji.

Jeg spurte om hun hadde noen kjekke  planer for helga, for å hinte litt, men fikk svar: «Nei ikke noe i helga» med en opp ned smiley.

Jeg aner ikke hvordan jeg skal tolke dette, og med tanke på at hun ikke spurte f.eks «hva med deg?»  så føler jeg at jeg bør ta hintet og ikke mase videre. 

Jeg har tendenser til å overtenke, f.eks hvordan jeg skal tolke den emojien, og jeg er egentlig bare rådvill  om hva jeg bør gjøre og ikke gjøre.

Har noen her råd?

hilsen kvinne 33 år, som føler seg litt som en fjortis igjen😅

Anonymkode: 5fdda...e32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, rådet er å holde deg unna. Ikke gjør arbeidslivet personlig.

Du bør ta hintet, ikke mas videre. Hold dette på er profesjonellt plan.

Jobb er jobb.

Anonymkode: b70a3...3d7

• Nyttig 1
Skrevet

Det beste er å holde seg unna. Dere jobber sammen og dette kan bli veldig kleint.

Ut i fra det du skriver så  virker ikke hun kollegaen overivrig til å bli bedre kjent.

Anonymkode: fe27b...188

• Nyttig 1
Skrevet

hvilket hint? kjør på! inviter til noe

Anonymkode: ccc87...2d0

Skrevet

Jeg er uenig med de andre, hva er feil med å bli venn med kollega, så lenge begge ønsker det. Vet om mange som er med kollega på fritiden og de er gode venner.  Men ikke hint, ikke alle som forstår hint, spør henne om dere skal treffes en dag dere har fri, inviter henne hjem til deg eller på kaffe eller en gå tur osv. Men merker du at hun virker uintressert så ikke mas.

Anonymkode: 9fa84...14d

Skrevet

Tusen takk for svar 😊

Nei det siste jeg vil er å gjøre dette kleint, og selv liker jeg å skille jobb og privat.
Har jobbet i samme bedrift før, bare i en annen avdeling, og har venner der som jeg tilbringer tid med utenom jobb.

Men alle er jo forskjellige, så jeg vil på ingen måte trenge meg på. Liker henne godt, men tar det ikke for gitt an hun føler den samme kjemien for meg.

Så der er nok kanskje lurt å la være.

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tusen takk for svar 😊

Nei det siste jeg vil er å gjøre dette kleint, og selv liker jeg å skille jobb og privat.
Har jobbet i samme bedrift før, bare i en annen avdeling, og har venner der som jeg tilbringer tid med utenom jobb.

Men alle er jo forskjellige, så jeg vil på ingen måte trenge meg på. Liker henne godt, men tar det ikke for gitt at hun føler den samme kjemien for meg.

Så der er nok kanskje lurt å la være.

ts

Skrevet

Altså, hvis dere er kolleger på samme nivå og ikke har et spesielt tett samarbeid eller noe som kan lage trøbbel, så ser jeg virkelig ikke problemet. Jobb, studier osv. er tross alt blant de vanligste stedene for folk å bli kjent med fremtidige partnere. Man bør holde seg unna sjefen, og sjefer bør ikke ligge med medarbeiderne sine, men ellers er det fritt frem, så lenge man bruker litt sunn fornuft. 

Hva gjelder denne dama: Jeg tror jeg først ville prøvd å finne naturlige måter dere kan omgås på i jobbsammenheng. Prøv å få et godt kollegialt forhold først og prate vennskapelig sammen på jobben, så blir det kanskje naturlig å ta steget videre derfra til vennskap. Hvis du tar mye initiativ, virker det fort litt rart. Jeg har fått flere gode venner på jobben, men vi har typisk drukket kaffe sammen på jobb og pratet i baren på seminarer og julebord lenge før det ble aktuelt å møtes utenfor jobb. Dvs man begynner å treffes utenfor jobb når kjemien allerede er der og man har utviklet et vennskapelig forhold. 

Hvis du skal gå mer rett på sak og be henne ut på date, bør du vite at hun er interessert i kvinner. Og selv da vil jeg tenke at fallhøyden er litt stor.

Det er mulig jeg er litt for forsiktig, da. Jeg er selv bifil, men synes det er vanskelig å sjekke kvinner på "heteroarenaer". Så jeg blir typisk venner med damer som jeg synes er pene. Så får jeg vite hvor landet ligger, også. Ingen vits i å stikke hodetnfrem hvis hun er hetero, liksom.

Anonymkode: 8c6a3...7c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...