Gå til innhold

Nå som alt blir dyrere, vil butikker som Europris, Nille, Kid og lignende butikker overleve?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jo mange i landet med dårlig og lav økonomi, og er vel mange av de med lav lønn som spesielt handler på disse butikkene. Vil disse butikkene overleve tror dere, om kundene uteblir, fordi alt blir dyrere?

Anonymkode: 3f175...e69

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har jo alt overlevd i flere år, så....

Anonymkode: 9246f...01d

• Liker 2
Skrevet

Tror de får flere kunder.

Anonymkode: 99d2d...cfb

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Når folk får mindre penger får de mindre å bruke på skrot fra disse butikkene 

Anonymkode: cd9b0...58c

• Liker 6
Skrevet

De skrur opp prisene så fortjenesten blir den samme.

Anonymkode: 2b092...2cd

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ei årsinntekt på 1,5 millioner og handler mye på Nille og Europris så det er ikke bare de som har lav lønn som handler på slike butikker. 

Anonymkode: ed12c...ab3

• Liker 12
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ei årsinntekt på 1,5 millioner og handler mye på Nille og Europris så det er ikke bare de som har lav lønn som handler på slike butikker. 

Men hva kjøper du egentlig der? Plastbestikk og nips?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er de med dårlig økonomisk sans som handler vaskemidler og toalettpapir til mer enn dobbel pris på Meny.

• Liker 21
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hva kjøper du egentlig der? Plastbestikk og nips?

Har du i det hele tatt vært på Europris? 

De kjøper inn store partivarer av alt mulig. Byggevarer og kjeks, vaskemidler godteri +++++

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor Kid er nevnt her, sammen med Nille og Europris.  Kid er da dobbelt så dyr som de andre to. 

Anonymkode: 9246f...01d

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ikke meg du siterer, men har tilsvarende lønn. Kjøper toalettpapir, vaskemidler, tannkrem og tannkoster på Europris. 

Anonymkode: 19c07...3a8

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Er jo mange i landet med dårlig og lav økonomi, og er vel mange av de med lav lønn som spesielt handler på disse butikkene. Vil disse butikkene overleve tror dere, om kundene uteblir, fordi alt blir dyrere?

Det er vel de som overlever. Når folk får dårligere råd må de handle på billigere butikker. 

Anonymkode: bcf1a...fa8

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Tror vel det blir flere som handler på de butikkene når flere har dårligere råd.

Anonymkode: 98a9e...d18

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det er nettopp nå de virkelig vil gjøre det bra 😅

Anonymkode: 16df8...6c5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Tror de får flere kunder.

Anonymkode: 99d2d...cfb

Dette. Når ting blir dyrere og folk har mindre penger vil de jo flokke seg til billigbutikkene. Det er jo heller de dyre butikkene som kommer til å slite.

Ikke det at jeg tror det kommer til å skje altså... Folk med middels til høy inntekt og sunn økonomi trenger ikke se på kassalappen når de handler, derfor fortsetter de å handle på Meny.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er vel nå de får flere kunder 🤔

Anonymkode: 0781f...d78

• Liker 4
Skrevet
Portia Catonis skrev (1 time siden):

Dette. Når ting blir dyrere og folk har mindre penger vil de jo flokke seg til billigbutikkene. Det er jo heller de dyre butikkene som kommer til å slite.

Ikke det at jeg tror det kommer til å skje altså... Folk med middels til høy inntekt og sunn økonomi trenger ikke se på kassalappen når de handler, derfor fortsetter de å handle på Meny.

Men kommer de til å overleve om det kun handles inn toalettpapir, snacks, tannkrem og ikke alt av halloween-påske og julevarer? For ikke å snakke om sommervarer, lys og alt mulig drit de har der (Aldri innom, men husker fra før)

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Men kommer de til å overleve om det kun handles inn toalettpapir, snacks, tannkrem og ikke alt av halloween-påske og julevarer? For ikke å snakke om sommervarer, lys og alt mulig drit de har der (Aldri innom, men husker fra før)

Butikkene kan jo evt velge å kjøpe inn mindre ræl, og mer av det som folk faktisk trenger. Det er ingen som sier at Nille MÅ selge Halloween-juggel og påskeegg, men det er det som selger.

De tar inn de varene de tjener mest penger på, dette har de folk med høy kompetanse som sitter og regner på kontinuerlig.

• Liker 1
Skrevet
Portia Catonis skrev (2 timer siden):

Myebillig på Meny også. FIRST price og masse 10- og 20- kroners tilbud denne uka og forrige uke .

Anonymkode: 467ea...cc0

Skrevet

Tror flere av folka her skal ta på seg skoa og gå seg en runde i disse butikkene 😅

Anonymkode: 66779...40b

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...