Gå til innhold

Lønn i kommunen,mandag 12 eller før helgen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

når lønningsdagen kommer på en mandag, så får man selvfølgelig pengene i løpet av mandagen. 

#Albert Einstein!    

Anonymkode: 059d4...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber på kommunalt sykehjem, lønna kommer mandag den 12.

Anonymkode: f55a2...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være kødd og bare en videreutvikling av tråden om når uføretrygda kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

når lønningsdagen kommer på en mandag, så får man selvfølgelig pengene i løpet av mandagen. 

#Albert Einstein!    

Det gjelder ikke for alle nei, Einstein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym Brukar0 skrev (På 27.8.2022 den 12.51):

Den kommer på fredag.

Lønnen til statsansatte skal være tilgjengelige senest ved midnatt natt til 12., og siden det ikke er bankoverføringer om natten kommer den før offisiell lønningsdato.

Stemmer ikke. Jobber i fylkeskommunen. Når jeg står opp kl 5 den 12 så er ikke lønn inn. Ikke er den inn kl 7 heller. Tror den kommer inn litt etter kl 8 

Anonymkode: 95da3...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Stemmer ikke. Jobber i fylkeskommunen. Når jeg står opp kl 5 den 12 så er ikke lønn inn. Ikke er den inn kl 7 heller. Tror den kommer inn litt etter kl 8 

Du jobber jo ikke i staten, så da gjelder det jo ikke for deg 🤦‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det riktige svaret:

I utgangspunktet får du TS pengene ved oppgjøret mandag morgen. Det er hovedregelen. 
Men så har du mange elementer som kan gjøre at det ikke blir slik, og folk her svarer basert på sin egen erfaring:

1. ansatte i staten har i avtalen sin at de skal ha pengene disponible på konto ved midnatt natt til lønningsdag. Derfor får de pengene 1 dag før. (For alle andre er det i løpet av datoen som gjelder)
2. hvis du og arbeidsgiver har konto i samme bank, har noen banker «ekstrakjøring kvelden før», slik at man får pengene disponibelt natt til lørdag (pga en kjøring som da går fredag kveld). Men dette betinger altså samme bank, og en bank som faktisk tilbyr dette.

3. noen offentlige virksomheter følger logikken i stat beskrevet i pkt 1, selv om de ikke må. (Forekommer sjeldent og er egentlig dumt for store bedrifter, for de taper 1 dag rente på det. 

In short: derfor svarer folk her mye ulikt, og ingen her på KG kan vite om du får pengene før mandagen eller ei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym Brukar0 skrev (På 27.8.2022 den 15.03):

Det er ikke noen hjemmel, men en gammel overenskomst mellom partene som jeg ikke finner igjen i farten.

Men fant dette på nettsiden til dfø som kjører lønnen for (de fleste) statsansatte:

• Hovedlønn skal være på konto den 12. i måneden kl. 00.00. Overføringen til den ansattes konto må foretas den 11. i måneden og skjer i praksis natt til den 11. Betalingsfilen må derfor være i banken senest den 10.
  • Utbetalingsdag fremskyndes til siste virkedag før dersom den 12. er en lørdag, søndag eller høytidsdag. Frist for betalingsfil til banken fremskyndes tilsvarende.

Hadde helt glemt å takke deg for bryet. Tusen takk! Nå jobber ikke jeg i staten, men det var interessant.

Anonymkode: fe646...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

#Albert Einstein!    

Ikke i staten. 😎

5 hours ago, AnonymBruker said:

Du jobber ikke i staten, smarting. 

Anonymkode: 2adf5...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i kommune, og får alltid lønn den 12., om det er på en ukedag. Om den 12. faller på helg, får jeg lønna på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Kan bekrefte at jeg som jobber i staten fikk lønn på fredagen før. Fikk det litt over klokken 11.

Anonymkode: e93be...613

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Kan bekrefte at jeg som jobber i staten fikk lønn på fredagen før. Fikk det litt over klokken 11.

Anonymkode: e93be...613

Fikk du lønnslipp også idag?

Anonymkode: 8be00...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid fått det på mandag om det er den 12. Er den 12 på en helgedag kommer den på fredag. 

Anonymkode: 48324...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Fikk du lønnslipp også idag?

Ikke meg du siterer, men jeg jobber også i staten og har fått både penger og lønnsslipp i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i kommune. Vi får alltid lønn på fredag dersom det er lønningsdag på mandag. Lønnslippen fikk vi i går. 

Anonymkode: 3c7c1...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.8.2022 den 9.24):

Mandag. Om 12. er lørdag eller søndag, kommer lønnen fredag.

Anonymkode: c5d32...ac9

Sånn er det her også, jobber også kommunalt og forventer lønn på mandag. Ikke fått lønnsslippen enda heller, den pleier å komme på ettermiddagen den 11., evt fredag før om 12. er søndag eller mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber i kommunen. Fikk lønnsslipp i går, men har ikke fått lønn enda. 

Anonymkode: 10ce0...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.8.2022 den 12.28):

Samme her, vi får alltid den 11., eller tidligere hvis den 11. er i helgen. Selv om 12. er den offisielle lønningsdagen.

Anonymkode: 7e728...cd1

Ja, men her er stat og kommune forskjellig. Ts spør om kommune 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg jobber i kommunen. Fikk lønnsslipp i går, men har ikke fått lønn enda. 

Nå fikk jeg nettopp lønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.8.2022 den 9.20):

Ser lønningsdag faller på en mandag. Kommer lønn fredagen før da? Jobber i kommunen 

Din første lønn eller? 

Anonymkode: 5b27a...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...