Gå til innhold

Lønn i kommunen,mandag 12 eller før helgen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser lønningsdag faller på en mandag. Kommer lønn fredagen før da? Jobber i kommunen 

Anonymkode: 8be00...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, Hmmmmmm said:

Jobber i fylkeskommunen. Den kommer på mandag

Takk for svar 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag. Eller fredag om den betales tidlig og banken er snill og grei

Anonymkode: bffbd...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Mandag. Eller fredag om den betales tidlig og banken er snill og grei

Anonymkode: bffbd...82c

Pleier få lønn sånn 03.00 om morgen. Så tror ikke den kommer fredagen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag. Om 12. er lørdag eller søndag, kommer lønnen fredag.

Anonymkode: c5d32...ac9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber i helseforetak (statlig) og får lønn på mandag når 12. er mandag. 

Anonymkode: 13e17...06f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Anonym Brukar0 said:

Jeg jobber i staten - jeg får lønnen på fredag når 12. er mandag.

Samme her, vi får alltid den 11., eller tidligere hvis den 11. er i helgen. Selv om 12. er den offisielle lønningsdagen.

Anonymkode: 7e728...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Samme her, vi får alltid den 11., eller tidligere hvis den 11. er i helgen. Selv om 12. er den offisielle lønningsdagen.

Anonymkode: 7e728...cd1

Samme her, staten her også. 

Anonymkode: 07537...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i staten og får alltid lønnen 11. om 12. er på en vanlig hverdag. Men jeg husker ikke hvordan det var når 12. kommer på mandag, begynner å bli en stund siden. Men jeg tror ikke den kommer før på mandag da. Men man kan håper. Lønnene er alltid kjærkommen på fredagen.

Anonymkode: 869d2...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg jobber i staten og får alltid lønnen 11. om 12. er på en vanlig hverdag. Men jeg husker ikke hvordan det var når 12. kommer på mandag, begynner å bli en stund siden. Men jeg tror ikke den kommer før på mandag da. Men man kan håper. Lønnene er alltid kjærkommen på fredagen.

Anonymkode: 869d2...777

Den kommer på fredag.

Lønnen til statsansatte skal være tilgjengelige senest ved midnatt natt til 12., og siden det ikke er bankoverføringer om natten kommer den før offisiell lønningsdato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærer i kommune. Alltid den 12, ev. Fredag om den 12. er i en helg.

Anonymkode: ce51b...579

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandag. Kun hvis 12. havner på lørdag eller søndag får man den tidligere enn fastsatt dato: nemlig fredag. Unntak også hvis lønningsdag havner på helligdag, noe som feks kan skje i påsken. Da får man nærmeste hverdag før lønningsdato. 

Anonymkode: 27501...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym Brukar0 skrev (2 timer siden):

Den kommer på fredag.

Lønnen til statsansatte skal være tilgjengelige senest ved midnatt natt til 12., og siden det ikke er bankoverføringer om natten kommer den før offisiell lønningsdato.

I hvilken lovhjemmel  står det at lønnen skal være tilgjengelig senest ved midnatt til den 12.? Spør kun for nysgjerrigheten.

Anonymkode: fe646...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lønnskjøringa går på trylte-da'n etter Mikkelsmess.

Anonymkode: bbb6d...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I hvilken lovhjemmel  står det at lønnen skal være tilgjengelig senest ved midnatt til den 12.? Spør kun for nysgjerrigheten.

Anonymkode: fe646...510

Det er ikke noen hjemmel, men en gammel overenskomst mellom partene som jeg ikke finner igjen i farten.

Men fant dette på nettsiden til dfø som kjører lønnen for (de fleste) statsansatte:

• Hovedlønn skal være på konto den 12. i måneden kl. 00.00. Overføringen til den ansattes konto må foretas den 11. i måneden og skjer i praksis natt til den 11. Betalingsfilen må derfor være i banken senest den 10.
  • Utbetalingsdag fremskyndes til siste virkedag før dersom den 12. er en lørdag, søndag eller høytidsdag. Frist for betalingsfil til banken fremskyndes tilsvarende.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
Anonym Brukar0 skrev (7 minutter siden):

Det er ikke noen hjemmel, men en gammel overenskomst mellom partene som jeg ikke finner igjen i farten.

Men fant dette på nettsiden til dfø som kjører lønnen for (de fleste) statsansatte:

• Hovedlønn skal være på konto den 12. i måneden kl. 00.00. Overføringen til den ansattes konto må foretas den 11. i måneden og skjer i praksis natt til den 11. Betalingsfilen må derfor være i banken senest den 10.
  • Utbetalingsdag fremskyndes til siste virkedag før dersom den 12. er en lørdag, søndag eller høytidsdag. Frist for betalingsfil til banken fremskyndes tilsvarende.

Fann en pm om det på Lovdata.

Screenshot_20220827-150956_OneDrive.thumb.jpg.a778b045e595dca7a7ae19a70fae1649.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Anonym Brukar0 said:

Jeg jobber i staten - jeg får lønnen på fredag når 12. er mandag.

Samme for meg da jeg jobbet i stat. I kommunen jeg jobber i nå kommer den ikke før 12, selv om 12. er midt i uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...