AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #1 Skrevet 27. august 2022 Jeg vurderer å kjøpe en leilighet fra 2000. Mest fordi jeg er drittlei av å bo på 35 m2, og fordi jeg har en nabo som støyer om natten(både jeg og styret har snakket med han, flere ganger nå). Styret har ikke mandat til å gjøre mer enn å oppfordre til nattero😩 Men dette er en 3,5 år gammel leilighet. Vil det ikke være mer støy i den “gamle”?Er også skeptisk ang strømpris i en 3R🤨Har hatt tømrer i leiligheten min som sier at man kan ikke isolere vekk vibrasjonslyder(som er tilfellet her). Hører ikke tv, musikk og prat. Så han mente det var bortkastet penger. Jeg ligger på sofaen for tiden, men med ødelagt rygg er det kjipt. Har gått fra rundt 6 t søvn til 3-4😒Det er umulig å bygge om her; ingen mulighet å flytte soverom. Ved endring på stua ødelegger jeg verdien her. Så tror dere strømprisen er hinsides ved C rød, 84 m2? Og støy? Jeg tar ikke til meg en muntlig informasjon fra megler(stoler ikke på de😂) Anonymkode: 20bc4...78b
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #2 Skrevet 27. august 2022 I leilighet er du i realiteten prisgitt naboene dine hva gjelder støy, så det er de du må finne ut noe om.. Strøm er vanskelig å si - har selv bodd i 50 år gammel leilighet, med lavt strømforbruk, men var sentralfyring og midt i bygget, så varme i etasjene både over og under. Kan være store forskjeller på slikt. Anonymkode: 7c999...e59
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #3 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I leilighet er du i realiteten prisgitt naboene dine hva gjelder støy, så det er de du må finne ut noe om.. Strøm er vanskelig å si - har selv bodd i 50 år gammel leilighet, med lavt strømforbruk, men var sentralfyring og midt i bygget, så varme i etasjene både over og under. Kan være store forskjeller på slikt. Anonymkode: 7c999...e59 Det er varmepumpe og vedfyring der. Arealmessig er den perfekt for meg. Ja det med naober er jo helt umulig å vite🙈uff f Anonymkode: 20bc4...78b
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #4 Skrevet 27. august 2022 Jeg bor i en blokk fra 2005, flyttet hit etter å ha bodd i en 50-talls blokk der det aldri var fred å få fra bråkete naboer som spilte gitar, festet og hadde bassen på maksvolum. Her er himmelen i forhold, jeg hører veldig lite til naboene. Hører ikke tv, musikk, vaskemaskiner, besøk ect som mange i eldre boliger klager på. Eneste gangen det har vært i nærheten av støy var da en av de i etasjen under hadde en datter som var russ, og hun hadde hele gjengen på vors. Men de gikk alltid før kl 23, det var kun et par dager i uken i en måneds tid, så det var helt greit og nesten koselig. Her er balansert ventilasjon, men fordi leiligheten er godt isolert og det ikke er kuldebroer i vinduer/dører, så har jeg sjelden på noe særlig varme på vinteren. I vinter tror det det kun var en 8-10 dager totalt jeg hadde på varme innendørs, ellers har det uten tiltak vært ca 20-21 grader. Jeg er for øvrig av de som ikke liker å ha de for varmt, tar heller på meg tøfler, strikkejakke eller pledd hvis jeg skal sitte i ro og syns det blir kjølig. Aldri hatt strømregning over 1300 kr. Ville flyttet om jeg var deg, det å ha det stille hjemme er helt nødvendig for trivsel. Anonymkode: 56406...6e7
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #5 Skrevet 27. august 2022 Takk for svar😊Jeg har sett tilstandsrapporten nå, og det blir ikke denne kåken🙈Alt fra radon, TG3 til skjeggkre, vannlekkasjer, avvik på det elektriske(og myye mer). Huff kanskje en godt isolert hytte i skauen kunne vært noe😅 Anonymkode: 20bc4...78b
Maskinfører Skrevet 27. august 2022 #6 Skrevet 27. august 2022 Jeg har mere troa på det gamle enn på det nye isolasjonen min er 47 år gammel og har 40 grader inne på en god sommermåned burde hatt denne på vinteren i stedet vinduene skal snart skiftes da de trekker
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #7 Skrevet 28. august 2022 Maskinfører skrev (12 timer siden): Jeg har mere troa på det gamle enn på det nye isolasjonen min er 47 år gammel og har 40 grader inne på en god sommermåned burde hatt denne på vinteren i stedet vinduene skal snart skiftes da de trekker Den logikken forsto jeg ikke helt. Isolasjon isolerer mot både kulde og varme, så 40 grader inne om sommeren høres ikke så veldig isolert ut. De delene av huset mitt som er 47 år gamle har temmelig tynne vegger, og isolasjonen er deretter. Standarden for yttervegger på den tiden var vel 10 cm isolasjon, som er omtrent halvparten av dagens standard. Så akkurat for isolasjon er det vel liten tvil om at nytt er bedre. Anonymkode: 92e66...b08 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå