Gå til innhold

Moonboon eller andre slyngvugger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har erfaring med slyngvugge med motor, med babyer som var klistremerke, som ikke kunne ligge for seg selv og nesten ikke hos andre enn mor.

Gode eller dårlige erfaringer?

Har en på 6 uker, som kun godtar meg, eller bæresele. Såvidt han kan være hos faren en liten stund. Han nekter å ligge for seg selv, vogn, bilstol, nest ect. Så jeg begynner å bli litt desperat etter å kunne få tatt en dusj, eller bare det å gå på do eller spise uten hylskrik eller å måtte ha han oppå meg samtidig.

Men samtidig synes jeg det er en dyr pris hvis det ikke fungerer (er ingen i nærheten som leier ut heller).

Skal også sies at jeg har flere barn som også kunne trengt litt mammatid, uten å ha mini der. For jeg vet jo at dette går over etterhvert.

Anonymkode: 29119...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi fikk vår Moonboon (med motor) på mandag og angrer ikke ett sekund.

Baby er 7 uker og har vært urolig (kanskje kolikk), spesielt på kveld, men mye dagtid også de siste 4 ukene. Det har vært vanskelig å legge ham fra oss og vi er to stykker (mannen har ferie), men har slitt med å få hverdagen til å gå opp. Vi prøvde først å leie en på Finn for å teste ut, men da ingen hadde ledig og vi kjente et akutt behov fant vi ut at det var verdt de 6000 kronene å bare teste. I verste fall må man selge med litt tap.

Han roer seg nesten umiddelbart når han legges ned i den, så nå har vi spist varm (!) middag sammen hver dag denne uke. Vi må bare være obs på å ikke bruke den for mye, men kun til avlastning når vi spiser, dusjer eller andre ting. Ikke sikkert det er noe problem å bruke den mye heller, men det føles ikke riktig å bare legge ungen der og binge en TV-serie, i tillegg har jeg vært redd for å gjør ham avhengig av den 😅

Vet at den ikke funker på alle, men desperate times calls for desperate measures og vil tro det er verdt å prøve uansett.

Sender deg varme klemmer, vet hvor slitsomt dette er ❤️ 

Anonymkode: 253f0...3b6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Vi fikk vår Moonboon (med motor) på mandag og angrer ikke ett sekund.

Baby er 7 uker og har vært urolig (kanskje kolikk), spesielt på kveld, men mye dagtid også de siste 4 ukene. Det har vært vanskelig å legge ham fra oss og vi er to stykker (mannen har ferie), men har slitt med å få hverdagen til å gå opp. Vi prøvde først å leie en på Finn for å teste ut, men da ingen hadde ledig og vi kjente et akutt behov fant vi ut at det var verdt de 6000 kronene å bare teste. I verste fall må man selge med litt tap.

Han roer seg nesten umiddelbart når han legges ned i den, så nå har vi spist varm (!) middag sammen hver dag denne uke. Vi må bare være obs på å ikke bruke den for mye, men kun til avlastning når vi spiser, dusjer eller andre ting. Ikke sikkert det er noe problem å bruke den mye heller, men det føles ikke riktig å bare legge ungen der og binge en TV-serie, i tillegg har jeg vært redd for å gjør ham avhengig av den 😅

Vet at den ikke funker på alle, men desperate times calls for desperate measures og vil tro det er verdt å prøve uansett.

Sender deg varme klemmer, vet hvor slitsomt dette er ❤️ 

Funker den uten motor og? Eller roer han seg bare med motor? 

Anonymkode: 0d2a2...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Funker den uten motor og? Eller roer han seg bare med motor? 

Anonymkode: 0d2a2...aeb

Har ikke prøvd uten motor på den, men vi hadde en annen hengevugge som vi lånte av noen venner uten motor som ikke funket like bra. En sjelden gang fikk vi ham til å sove i den, men da måtte vi vugge hele tiden. Skal sies at den ikke gikk opp og ned så det kan være den bevegelsen han foretrekker. 

Det går jo an å kjøpe uten motor og teste først? Men vi fikk det litt billigere ved å kjøpe hele settet samlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Vi prøvde 2 forskjellige hengevugger hos kokolikk.no fordi vi var usikre  🙈 Må bare si at Moonboon ikke var den beste - motoren var ustabil og vugga altfor myk så den krøket seg sammen. Vi endte med å kjøpe egen Natures Sway på finn og sparte sikkert flere tusenlapper siden de ikke er like dyre som Moonboon. 

Anonymkode: c77f7...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 9.2.2024 den 10.40):

Vi prøvde 2 forskjellige hengevugger hos kokolikk.no fordi vi var usikre  🙈 Må bare si at Moonboon ikke var den beste - motoren var ustabil og vugga altfor myk så den krøket seg sammen. Vi endte med å kjøpe egen Natures Sway på finn og sparte sikkert flere tusenlapper siden de ikke er like dyre som Moonboon. 

Anonymkode: c77f7...2a6

Hei,
Jeg er student, og skal skrive en forbrukersak angående småbarnsforeldre som ofte havner i "fellen" over dyre ting som ofte ikke har en funksjon. Er det mulig å kontakte deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde moonboon og brukte den daglig i 6 mnd, verdt hver eneste krone! Solgte den videre etterpå for 2000 mindre enn hva vi kjøpte for. Perfekt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym98800 skrev (7 timer siden):

Hei,
Jeg er student, og skal skrive en forbrukersak angående småbarnsforeldre som ofte havner i "fellen" over dyre ting som ofte ikke har en funksjon. Er det mulig å kontakte deg?

Ikke har en funksjon? Moonboon har jo virkelig en fuksjon, folk får vasket håret og spist varm middag en sjelden gang. Det er verdt mye penger. Finnes mye mer unyttige ting folk kaster bort penger på.

Anonymkode: b71cf...f89

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan leie fra feks kokolikk. De sender kjapt ut, veldig enkelt og greit!

vi leide først, for å teste, så kjøpte vi ganske snart :)

Anonymkode: 837ec...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moonboon funket ikke på min klistremerkebaby 😓 Glad jeg kunne fikk låne av en venninne, det hadde blitt (enda) et dyrt bomkjøp.

Anonymkode: 68f39...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.9.2024 den 18.00):

Ikke har en funksjon? Moonboon har jo virkelig en fuksjon, folk får vasket håret og spist varm middag en sjelden gang. Det er verdt mye penger. Finnes mye mer unyttige ting folk kaster bort penger på.

Anonymkode: b71cf...f89

Virkelig? Med en ekstrem klistremerkebaby var jeg så sliten at jeg fantaserte om selvmord flere ganger om dagen. Moonboon var den eneste plassen baby aksepterte å ligge annet enn i armene mine. Det ga meg 20 minutter 2-3 ganger om dagen hvor jeg fikk litt sammenhengende søvn. Vet faktisk ikke om jeg hadde overlevd uten. Uansett ga 20minx3 med sammenhengende søvn meg såpass livsglede at det var verdt hver krone!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...