Gå til innhold

Kabinansatt i SAS mener det ikke går an å leve på lønna....

Anbefalte innlegg

Skrevet

.... og når man klikker på artikkelen for å lese, så leser man at dama jobber bare 60% stilling! Er det noe rart det ikke går an å leve på lønna da!? Hun klager på at hun må være så prisbevisst og kjøpe bare det billigste og sliter å overleve på den lønna - det er vel ikke det minste rart når hun jobber nesten halv stilling?

Tro om hun faktisk har sagt det artikkelen påstår og står der og klager på at det ikke er lett å overleve på 60% lønn? 

Anonymkode: 553f0...6cf

• Liker 8
Skrevet

Hvis du leser artikkelen enda bedre ser du at hun også har en annen jobb i 50% stilling, fordi hun ville tjent for lite om hun jobbet 100% som kabinansatt.

Anonymkode: 54563...b3f

• Liker 29
  • Nyttig 8
Skrevet

…Leste du bare starten av artikkelen? 😄

»I dag jobber Ramberg i en 50 prosent stilling i helsevesenet i tillegg til sin 60 prosent stilling i SAS. Hun har ikke råd til å jobbe mer enn 60 prosent i SAS, for der tjener hun minst.»

Anonymkode: 23f6c...1ed

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

.... og når man klikker på artikkelen for å lese, så leser man at dama jobber bare 60% stilling! Er det noe rart det ikke går an å leve på lønna da!? Hun klager på at hun må være så prisbevisst og kjøpe bare det billigste og sliter å overleve på den lønna - det er vel ikke det minste rart når hun jobber nesten halv stilling?

Tro om hun faktisk har sagt det artikkelen påstår og står der og klager på at det ikke er lett å overleve på 60% lønn? 

Du har misforstått.

Om hun jobbet 100% ble lønnen lavere enn å kombinere jobben med en annen som er bedre betalt.

Derfor slår hun sammen 2 jobber med ULIK betaling! You see?

Jobb1 60%: har en timelønn, som er lav.
Jobb2 50%: mye bedre lønn.

Da blir totalen bedre enn å jobbe 100% i jobb1 som er dårligere betalt.

Anonymkode: 02ad6...734

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva er lønnen i et annet flyselskap da? 

Skrevet

Herregud, visse folk altså.. Hva med å slutte i jobben der du tjener lite og øke i jobben der du tjener mest? 🙇‍♀️

Hvor vanskelig kan det være? Herregud så teit

Anonymkode: feda5...af5

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Herregud, visse folk altså.. Hva med å slutte i jobben der du tjener lite og øke i jobben der du tjener mest? 🙇‍♀️

Noen må være kabinansatte for at du skal kunne fly til Granka.

Anonymkode: 1e3d6...ef6

• Liker 34
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Da sitter vi igjen uten kabinansatte med kompetanse og erfaring? Er SAS sikre på at det er det de ønsker? Jeg ønsker ikke å fly med dem da. Noe av det beste med å fly SAS er jo å bli møtt av de godt voksne kabinansatte, som lyser erfaring og kunnskap. 

Anonymkode: 577b0...b2d

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noen må være kabinansatte for at du skal kunne fly til Granka.

Jeg ferierer ikke i Granka. Så harry.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ansatte i flyselskapene har tilgang til svært rimelige flybilletter (men er også de første til å bli kasta av om flyet er overbooket). For noen kan det være grunn nok til å bli.

Anonymkode: 4bcbb...64a

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da sitter vi igjen uten kabinansatte med kompetanse og erfaring? Er SAS sikre på at det er det de ønsker? Jeg ønsker ikke å fly med dem da. Noe av det beste med å fly SAS er jo å bli møtt av de godt voksne kabinansatte, som lyser erfaring og kunnskap. 

Anonymkode: 577b0...b2d

Nei for all del, hun velger selv om hun vil ha en jobb med OK lønn eller en jobb med dårlig lønn.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg tror ikke hun slutter i SAS-jobben fordi det gir så store fordeler når det kommer til flybilletter. Ansatte i SAS betaler latterlig lave priser for å fly verden rundt. Hvis jeg ikke husker feil, har de faktisk noen gratisbilletter pr år (for seg og nærmeste familie) også! Det er klart en slik fordel, der du kan reise tvers over jordkloden omtrent gratis, har noe for seg.

Antageligvis er det fordelene ved billige reiser hun beholder SAS jobben for, og ikke slutter for å begynne heltid i helsevesenet. Da måtte hun jo plutselig begynt å betale normal pris for flybilletter!

Jeg kjenner et par stk som jobbet/jobber i SAS, derfor vet jeg dette med flybillettene.

ts

• Liker 6
Skrevet

Hun hadde fått 36 666 kr før skatt hvis hun jobbet fulltid på SAS.

Er det SÅ dårlig?

Anonymkode: 6bdf6...105

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det SÅ dårlig?

Ja!

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja!

Hva er rimelig da?

Annonse
Skrevet

Jeg stusset over dette selv da jeg leste artikkelen. Det står at hun tjener 22000 i måneden før skatt, i denne 60 prosent stillingen.

Det er faktisk ikke så verst betalt. Jeg har totalt 46000 før skatt 100 prosent stilling, med mastergrad og lang ansiennitet i det offentlige. 
Kjenner en annen som er flyvertinne i sas med lang ansiennitet ( som de fleste har nå, etter korona der de med kort ansiennitet mistet jobben). Det er Ingen lønn å juble over, men samtidig er det mange som tjener mindre, og det er jo ikke krav om noe høyere utdannelse for å bli kabinansatt. Det min venninne sier som hjelper mest på lønna, er diettpengene som kabinansatte får. Diettpengene utgjør mange tusen i måneden. Og hvis man spiser rimelige måltider i stedet for å gå ut og spise lunsj og middag på restaurant, kan de spare mye.

Anonymkode: 8d070...bcc

• Liker 8
Skrevet

Haha flyvertinner. Det er noe trist over erkjennelsen over at statusen man selv føler man har ikke matcher lønnen.

Husker når Bråthens fantes, de kalte flyvertinnene snerpene i SAS. Litt finere og fjongere en andre.

Det var jo slik tidligere når flyvertinne var eksotisk. Reiste til spennende land med kjekke piloter og bodde på fine hoteller.

Så tjener de mindre en bilmekanikere på mekonomen. Det føles sikkert bittert.

Blir vel som med sjøfolk Erstattet med småjenter fra Filippinene etterhvert.

Anonymkode: eada3...140

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg tror ikke hun slutter i SAS-jobben fordi det gir så store fordeler når det kommer til flybilletter. Ansatte i SAS betaler latterlig lave priser for å fly verden rundt. Hvis jeg ikke husker feil, har de faktisk noen gratisbilletter pr år (for seg og nærmeste familie) også! Det er klart en slik fordel, der du kan reise tvers over jordkloden omtrent gratis, har noe for seg.

Antageligvis er det fordelene ved billige reiser hun beholder SAS jobben for, og ikke slutter for å begynne heltid i helsevesenet. Da måtte hun jo plutselig begynt å betale normal pris for flybilletter!

Jeg kjenner et par stk som jobbet/jobber i SAS, derfor vet jeg dette med flybillettene.

ts

Men hva skal hun med billige flybilletter når hun bare har råd til å velge den billigste maten i matbutikken? Virker ikke som om hun skal på familietur til utlandet med det første..

Og hva er best: Dårlig lønn, men billige (gratis) flybilletter, eller god lønn også kjøpe vanlige flybilletter pr år? 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva er rimelig da?

Under 500 000,- i full stilling er dårlig betalt.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Er det SÅ dårlig?

Det er mer enn fagarb.lønn. Helsefag eks tjener dårligere. Lurer på hvilken stilling hun har i helse

Anonymkode: f5db2...eb7

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...