Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har en søster igjen. Hun har hjulpet meg en gang før i livet, 25 år siden. Nå opplever jeg at hun vil hjelpe meg igjen.  Jeg har problemer med å stole på mennesker. Men føler oppriktig at hun vil hjelpe. Så tenker, jeg må ta imot denne hjelpen. Til sammenligning, hun flyttet for 2 år siden, hun ville ikke be om hjelp, vi overtok hele flytteprosessen. Hun hadde ingen oversikt. Vi var nære og kjære. . Vi overfalt damen, hun hadde kjøpt ny bolig, men ante ikke hvordan flytte. Det var meg, søster, svoger, 4 voksne tantebarn. Vi flyttet alt. Hun trengte hjelpen. Tenker, jeg må la vonde tanker gå. Ta imot den hjelp jeg kan få. Jeg er ikke vant med å få hjelp, men noen ganger må man bare si takk. La fortid være fortid. Gå videre. 

Ser at dette ble rotete. Er i flyttemodus, og lurer på hvilken hjelp jeg får. Uansett, har aldri regnet med familie. Har alltid ordnet ting selv. Men nå sier søster at hun vil hjelpe. Så dilemma, skal jeg ta imot hjelp, eller skal jeg leie inn hjelp? Tenker, både og. Tar imot litt hjelp, og ordner flyttebyrå. 

Endret av Helene
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har veldig mye rart du lager tråder om? Og det du skriver er alltid litt "off". Sikker på at dette har skjedd?

Anonymkode: 51672...d4e

• Liker 7
Skrevet

Ja ting har skjedd. Du velger ikke familie, du velger venner. Venner har blitt familie. Vet jeg er rotete. 

Skrevet

Ta i mot hjelp, men uten forventninger. 

Anonymkode: b1e83...128

Skrevet

Selvfølgelig tar du imot hjelp!

• Nyttig 1
Skrevet

Hun har hjulpet deg og du hqr hjulpet henne, så da har det vært situasjoner hvor dere kunne ha stolt på hverandre 

Hvis du er redd hun vil svikte med hjelpen, foreslår jeg at du leier flyttebyrå til å få tingene dine fra gammel til ny adresse, og så avtaler du at hun hjelper deg å pakke ut/komme i orden i ny bolig når flyttelasset er ankommet. Da trenger du ikke stresse over om hun vil komme for å hjelpe deg på avtalt dato, og risikere å ikke få fraktet tingene dine som planlagt. 

Skrevet

Ta imot hjelpen. Snakk med henne om hva du trenger hjelp med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...