AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #1 Skrevet 27. august 2022 Har en datter som bor og jobber i et annet land i Europa. Nå er hun kommet på besøk til faren noen uker. Faren bor ca 7 til 8 km unna meg. Hun har vært her i 2 uker, og skal være her en uke til. Hun har ennå ikke vist interesse for å komme å besøke meg. Vi møttes en gang hos bestemoren, men ellers har hun ikke vist interesse for å møtes. Jeg tenker jo at faren manipulerer henne over på sin side. Han har sagt ting til meg som har fått meg til å tro det. Men jeg vet ikke. Men håper ikke at det virkelig er sånn. Er over 10 år siden det ble slutt da. Lenge siden. Jeg tenker på å ta mindre kontakt for å se om hun bryr seg med meg. Jeg har skrevet til henne at jeg håper at hun besøker meg. Men hun gir meg ikke et skikkelig svar på det. Jeg kan jo gå rundt å føle på vanskelige følelser rundt dette. Men kanskje jeg er en person som bare overreagerer på noe som er helt naturlig. Hva med dere: ville dere besøkr moren deres om dere var på hennes kanter hvis dere bodde langt unna, eller er dette bare naturlig når man er voksen? Anonymkode: 2c70c...f52 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 27. august 2022 Uansett hvor flat man banker pakkekaka, så har den to sider. Du har gjort noe du ikke forteller her. Anonymkode: 3c7c8...eab 49 10
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #3 Skrevet 27. august 2022 Jeg hadde besøkt henne for å bevare freden mellom oss, men hadde virkelig ikke ønsket det. Hun er narsissist. Hva mener du faren sier? Hvordan var forholdet ditt til din datter i oppveksten hennes? Anonymkode: 09739...990
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #4 Skrevet 27. august 2022 Hvis min søster hadde vært min mor, så nei. Hadde holdt meg langt unna henne. Da hun er veldig giftig Anonymkode: 57c4a...a9e 1
Kaisada Skrevet 27. august 2022 #5 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har en datter som bor og jobber i et annet land i Europa. Nå er hun kommet på besøk til faren noen uker. Faren bor ca 7 til 8 km unna meg. Hun har vært her i 2 uker, og skal være her en uke til. Hun har ennå ikke vist interesse for å komme å besøke meg. Vi møttes en gang hos bestemoren, men ellers har hun ikke vist interesse for å møtes. Jeg tenker jo at faren manipulerer henne over på sin side. Han har sagt ting til meg som har fått meg til å tro det. Men jeg vet ikke. Men håper ikke at det virkelig er sånn. Er over 10 år siden det ble slutt da. Lenge siden. Jeg tenker på å ta mindre kontakt for å se om hun bryr seg med meg. Jeg har skrevet til henne at jeg håper at hun besøker meg. Men hun gir meg ikke et skikkelig svar på det. Jeg kan jo gå rundt å føle på vanskelige følelser rundt dette. Men kanskje jeg er en person som bare overreagerer på noe som er helt naturlig. Hva med dere: ville dere besøkr moren deres om dere var på hennes kanter hvis dere bodde langt unna, eller er dette bare naturlig når man er voksen? Anonymkode: 2c70c...f52 Ikke bruk datteren som buffer mellom deg og eksmannen. Kan anbefale en bok, adult children, immature parents, du finner den gratis og nedlastbar I pdf. Kan være litt av dynamikken i forholdet deres. 7
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #6 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har en datter som bor og jobber i et annet land i Europa. Nå er hun kommet på besøk til faren noen uker. Faren bor ca 7 til 8 km unna meg. Hun har vært her i 2 uker, og skal være her en uke til. Hun har ennå ikke vist interesse for å komme å besøke meg. Vi møttes en gang hos bestemoren, men ellers har hun ikke vist interesse for å møtes. Jeg tenker jo at faren manipulerer henne over på sin side. Han har sagt ting til meg som har fått meg til å tro det. Men jeg vet ikke. Men håper ikke at det virkelig er sånn. Er over 10 år siden det ble slutt da. Lenge siden. Jeg tenker på å ta mindre kontakt for å se om hun bryr seg med meg. Jeg har skrevet til henne at jeg håper at hun besøker meg. Men hun gir meg ikke et skikkelig svar på det. Jeg kan jo gå rundt å føle på vanskelige følelser rundt dette. Men kanskje jeg er en person som bare overreagerer på noe som er helt naturlig. Hva med dere: ville dere besøkr moren deres om dere var på hennes kanter hvis dere bodde langt unna, eller er dette bare naturlig når man er voksen? Anonymkode: 2c70c...f52 Se det uthevede: Er dette måten du «kommuniserer» på? Hvis min mor sluttet å ta kontakt med med, ville ikke min tolkning være at hun ønsket mer kontakt. Jeg skjønner at dette er noe du vurderer, men det sier endel om måten du håndterer relasjoner, og kan forklare hvorfor hun har en dårligere relasjon til deg enn til faren. Du må være villig til å gå i deg selv, for du som mor er den voksne. Du har haty hele oppveksten til å lage en god relasjon, noe du ikke har klart. Du skylder på far og er skuffet over datter, men hva med det selv? Jeg ville invitert henne til et møte og sagt at du ønsker mer kontakt, og spørre om hva som skal til. Uten pekefinger eller offer-spilling. Anonymkode: 77004...e94 24
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #7 Skrevet 27. august 2022 14 minutter siden, AnonymBruker said: Uansett hvor flat man banker pakkekaka, så har den to sider. Du har gjort noe du ikke forteller her. Anonymkode: 3c7c8...eab Jeg mener ikke at jeg kan gi meg selv skyld for dette. Men jeg kommer til å trekke meg unna og se om hun tar kontakt. Er ikke annet å gjøre. Anonymkode: 2c70c...f52 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #8 Skrevet 27. august 2022 15 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde besøkt henne for å bevare freden mellom oss, men hadde virkelig ikke ønsket det. Hun er narsissist. Hva mener du faren sier? Hvordan var forholdet ditt til din datter i oppveksten hennes? Anonymkode: 09739...990 Faren sier at det er han og stemor som er foreldrene siden hun bodde hos han etter bruddet da hun var 14 år. Han gjorde det slutt da hun var 14 år. Jeg hadde dårlig økonomi. Og hun valgte å bo hos far. Vi møttes ofte. Og jeg trodde at vi hadde et fint mor og datter-forhold. Anonymkode: 2c70c...f52 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #9 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg mener ikke at jeg kan gi meg selv skyld for dette. Men jeg kommer til å trekke meg unna og se om hun tar kontakt. Er ikke annet å gjøre. Anonymkode: 2c70c...f52 Mange som mangler innsikt i hvordan de selv er… Anonymkode: 3c7c8...eab 20 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #10 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg mener ikke at jeg kan gi meg selv skyld for dette. Men jeg kommer til å trekke meg unna og se om hun tar kontakt. Er ikke annet å gjøre. Anonymkode: 2c70c...f52 Så barnslig du er. Kanskje det er derfor hun ikke gidder å besøke deg, fordi du er manipulativ? Her virker det som du ikke har mye selvinnsikt. Anonymkode: 09739...990 18
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #11 Skrevet 27. august 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Så barnslig du er. Kanskje det er derfor hun ikke gidder å besøke deg, fordi du er manipulativ? Her virker det som du ikke har mye selvinnsikt. Anonymkode: 09739...990 Da hadde vel faren rett da i det han sa til meg. Han sa at jeg ikke burde stille opp når hun var syk på sykehus osv. For Jan mente jeg ikke tilhører familien. Nei jeg bør vel bare trekke meg tilbake. Jeg har forsøkt nok å få kontakt. Får se om jeg egentlig blir savnet. Anonymkode: 2c70c...f52 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #12 Skrevet 27. august 2022 Jeg tenker at det ville vært naturlig å besøke mor hvis vi hadde et godt / normalt / ok forhold. Så noe sier meg at det er noe du ikke forteller her..? Hvor ofte har deres møttes under oppveksten hennes etter hun flyttet til far? Har du tatt avgjørelser som kan ha gitt henne inntrykk av at du ikke er så interessert i henne som feks å overprioritere en ny kjæreste eller liknende?, kranglet mye? Snakket dårlig om far / stemor? Anonymkode: b7f82...c6f 12
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #13 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da hadde vel faren rett da i det han sa til meg. Han sa at jeg ikke burde stille opp når hun var syk på sykehus osv. For Jan mente jeg ikke tilhører familien. Nei jeg bør vel bare trekke meg tilbake. Jeg har forsøkt nok å få kontakt. Får se om jeg egentlig blir savnet. Anonymkode: 2c70c...f52 Nei ikke gjør dette. Send melding og spør hun vil være med på kafé? Eller ut å spise middag? Anonymkode: 78b80...7a8 17 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #14 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da hadde vel faren rett da i det han sa til meg. Han sa at jeg ikke burde stille opp når hun var syk på sykehus osv. For Jan mente jeg ikke tilhører familien. Nei jeg bør vel bare trekke meg tilbake. Jeg har forsøkt nok å få kontakt. Får se om jeg egentlig blir savnet. Anonymkode: 2c70c...f52 Jeg tenker at det må være noe bak det du forteller her. En mann som har gått fra deg, har ny kone osv drives ikke av bitterhet. Hva har du gjort som gjør at han sier slike ting? Og holdt du deg borte fra sykehuset? Jeg som mor ville aldri «trukket meg tilbake». Du høres litt manipulativ ut med dette «offer-snakket». Anonymkode: b7f82...c6f 30 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #15 Skrevet 27. august 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nei ikke gjør dette. Send melding og spør hun vil være med på kafé? Eller ut å spise middag? Anonymkode: 78b80...7a8 Jeg gir opp. Jeg har tydeligvis ikke vært en god nok mor. Og det er tydeligvis feil alt jeg gjør. Har spurt henne flere ganger om å treffes. Anonymkode: 2c70c...f52 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #16 Skrevet 27. august 2022 Herregud. Ta nå heller å kom med en konkret invitasjon, tid og sted. Dere har tydeligvis ikke den relasjonen du ønsker, da må du jobbe for å få den. Det skjer neppe via passiv aggressivt press, ignorering og å snakke ned far. Anonymkode: ecfc8...8d1 23 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #17 Skrevet 27. august 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg tenker at det må være noe bak det du forteller her. En mann som har gått fra deg, har ny kone osv drives ikke av bitterhet. Hva har du gjort som gjør at han sier slike ting? Og holdt du deg borte fra sykehuset? Jeg som mor ville aldri «trukket meg tilbake». Du høres litt manipulativ ut med dette «offer-snakket». Anonymkode: b7f82...c6f Jeg gikk på sykehuset hver dag. Men far sa at jeg burde bare dra hjem for datteren er mer hans enn min sa han. Men jeg gikk. Og bodde på hotell nær sykehuset. Anonymkode: 2c70c...f52 1
Sola de Skrevet 27. august 2022 #18 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg gir opp. Jeg har tydeligvis ikke vært en god nok mor. Og det er tydeligvis feil alt jeg gjør. Har spurt henne flere ganger om å treffes. Anonymkode: 2c70c...f52 Hvordan har relasjonen mellom deg og din datter vært opp igjennom? Har dere noe kontakt via telefon osv? 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #19 Skrevet 27. august 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Herregud. Ta nå heller å kom med en konkret invitasjon, tid og sted. Dere har tydeligvis ikke den relasjonen du ønsker, da må du jobbe for å få den. Det skjer neppe via passiv aggressivt press, ignorering og å snakke ned far. Anonymkode: ecfc8...8d1 Jeg føler at jeg har gjort mitt. Anonymkode: 2c70c...f52 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #20 Skrevet 27. august 2022 1 minutt siden, Sola de said: Hvordan har relasjonen mellom deg og din datter vært opp igjennom? Har dere noe kontakt via telefon osv? Ja vi har hatt jevn kontakt. God kontakt. Men nå er det min feil i at hun ikke kontakter meg sikkert utifra det som folk her sier. Og det er trist og jeg blir oppgitt. Jeg er den jeg er. Jeg får trekke meg tilbake. Tror det er best. Har mast mye om kontakt. Anonymkode: 2c70c...f52 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå