AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #1 Skrevet 26. august 2022 Mannen min har ofte hjemmekontor og jeg også. Mannen har personalansvar som leder. Han klarer ikke å ha noe i magen. Han forteller meg ofte om hvorfor Kari er sykemeldt, han deler sensitive opplysninger som skal holdes i hans firma. Jeg var streng og sa til ham at slike ting har han ikke lov til å fortelle meg. Nå har han blitt skikkelig sur, og har sluttet å fortelle alt mulig. Han forteller eksempel ikke når han kommer hjem. Han sier jeg sa at han ikke skulle fortelle. Han reagerer på alt på barnslig måte. Det har nok vært kald krig. Skjønner ikke hva jeg skal gjøre Anonymkode: 61441...fba 3 3
Hotwife Skrevet 27. august 2022 #2 Skrevet 27. august 2022 Høres ut som en dårlig leder på alle plan 36 10
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #3 Skrevet 27. august 2022 Hva er spørsmålet? Anonymkode: 0c8b6...a97 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #4 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Mannen min har ofte hjemmekontor og jeg også. Mannen har personalansvar som leder. Han klarer ikke å ha noe i magen. Han forteller meg ofte om hvorfor Kari er sykemeldt, han deler sensitive opplysninger som skal holdes i hans firma. Jeg var streng og sa til ham at slike ting har han ikke lov til å fortelle meg. Nå har han blitt skikkelig sur, og har sluttet å fortelle alt mulig. Han forteller eksempel ikke når han kommer hjem. Han sier jeg sa at han ikke skulle fortelle. Han reagerer på alt på barnslig måte. Det har nok vært kald krig. Skjønner ikke hva jeg skal gjøre Anonymkode: 61441...fba Jeg synes det kommer veldig an på: vet du hvem Kari er, eller blir hun bare et ukjent navn du ikke klarer identifisere ? Selv om mannen din har taushetsplikt så kan han fortelle episoder fra jobben så lenge de ikke er identifiserbare for deg. Anonymkode: e32ac...0b7 16
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #5 Skrevet 27. august 2022 Vi lufter til hverandre. Taushetsplikt innen ekteskapet. Ingen av oss vet hvem kollegaene er uansett, så det har egentlig ingen interesse for oss. Anonymkode: a03e4...7b7 21 7
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #6 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mannen min har ofte hjemmekontor og jeg også. Mannen har personalansvar som leder. Han klarer ikke å ha noe i magen. Han forteller meg ofte om hvorfor Kari er sykemeldt, han deler sensitive opplysninger som skal holdes i hans firma. Jeg var streng og sa til ham at slike ting har han ikke lov til å fortelle meg. Nå har han blitt skikkelig sur, og har sluttet å fortelle alt mulig. Han forteller eksempel ikke når han kommer hjem. Han sier jeg sa at han ikke skulle fortelle. Han reagerer på alt på barnslig måte. Det har nok vært kald krig. Skjønner ikke hva jeg skal gjøre Anonymkode: 61441...fba Moden fyr du har skaffet deg🙄 Anonymkode: 86156...5c1 10
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #7 Skrevet 27. august 2022 Haha, for en barnslig dust. Han skal vel straffe deg for at du har rett og sa fra om at han gjorde noe galt. Anonymkode: a0a85...be5 8 2
Blåttvann Skrevet 27. august 2022 #8 Skrevet 27. august 2022 Han er vanvittig barnslig. Hadde blitt så avtent og hadde aldri klart å ha sex med han igjen når han oppfører seg som en drittunge. 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #9 Skrevet 27. august 2022 Tja, jeg tenker at kanskje han trenger å bruke deg som ventil? Anonymkode: 6e1ba...c24 17 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #10 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tja, jeg tenker at kanskje han trenger å bruke deg som ventil? Anonymkode: 6e1ba...c24 Men å fortelle navngitte opplysninger om andre i hans posisjon er ulovlig! Anonymkode: 2c3dc...eae 4 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #11 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Vi lufter til hverandre. Taushetsplikt innen ekteskapet. Ingen av oss vet hvem kollegaene er uansett, så det har egentlig ingen interesse for oss. Anonymkode: a03e4...7b7 Det er ulovlig! Anonymkode: 2c3dc...eae 5 6
Tatja Skrevet 27. august 2022 #12 Skrevet 27. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mannen min har ofte hjemmekontor og jeg også. Mannen har personalansvar som leder. Han klarer ikke å ha noe i magen. Han forteller meg ofte om hvorfor Kari er sykemeldt, han deler sensitive opplysninger som skal holdes i hans firma. Jeg var streng og sa til ham at slike ting har han ikke lov til å fortelle meg. Nå har han blitt skikkelig sur, og har sluttet å fortelle alt mulig. Han forteller eksempel ikke når han kommer hjem. Han sier jeg sa at han ikke skulle fortelle. Han reagerer på alt på barnslig måte. Det har nok vært kald krig. Skjønner ikke hva jeg skal gjøre Anonymkode: 61441...fba Jeg og mannen deler det meste, men utleverer ikke personer begge vet hvem er. Det går en grense, jeg mener mannen din har passert den. Endret 27. august 2022 av Tatja 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #13 Skrevet 27. august 2022 Men det er jo bare til deg! Herregud. Mannen min og jeg forteller hverandre alt. Anonymkode: 2c748...065 7 3
minister-mio Skrevet 27. august 2022 #14 Skrevet 27. august 2022 Usjarmerende når voksne furter sånn. 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #15 Skrevet 27. august 2022 Jeg forteller også sensitive opplysninger fra jobben min. Har dog ikke noe lederansvar, men trenger noen ganger å lufte ut ting som skjer. Anonymkode: 18d95...7b8 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #16 Skrevet 27. august 2022 Merkelig overreaksjon fra hans side. Men synes heller ikke det er din plikt å irettesette han for brudd på taushetsplikten. Både jeg og mannen har taushetsplikt. Men samtidig er vi jo hverandres nærmeste, og beste støtte. Så ja, det hender vi snakker om jobbene våre. Det tror jeg gjelder de fleste ektepar, og at man selvfølgelig da holder informasjonen mellom seg. Og hadde han faktisk behandlet noen jeg også kjenner for noe pinlig så ville han holdt det for seg selv, av respekt for personen. Ser noen reagerer over. Men i praksis er det nærmest umulig å holde taushetsplikten fullt ut. Her kommer det gjerne telefoner kvelder og på ferie, vi satt begge en del på hjemmekontoret en periode og da får man jo også med seg bruddstykker her og der. Og ofte når jeg ringer kollegaer får jeg beskjed om at "kona er i bilen" slik at jeg kan moderere det jeg sier litt, men ikke fullt ut. Anonymkode: 63be0...d13 12
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #17 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg forteller også sensitive opplysninger fra jobben min. Har dog ikke noe lederansvar, men trenger noen ganger å lufte ut ting som skjer. Anonymkode: 18d95...7b8 Det er i bunn og grunn ganske ille? Tenk om han innerst inne vet hvem det er, men nekter for det der og da fordi han er nysgjerrig og vil du skal brette ut mest mulig om denne stakkaren som blir «hengt ut»? Det kan også være noe han sier videre til felles bekjente han og denne personen kjenner.? Man vet egentlig så utrolig lite der og da. Jeg vet om en nær venninne som jobber som sykepleier som brant seg kraftig på det.😣 Anonymkode: ede5e...344 5 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #18 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er i bunn og grunn ganske ille? Tenk om han innerst inne vet hvem det er, men nekter for det der og da fordi han er nysgjerrig og vil du skal brette ut mest mulig om denne stakkaren som blir «hengt ut»? Det kan også være noe han sier videre til felles bekjente han og denne personen kjenner.? Man vet egentlig så utrolig lite der og da. Jeg vet om en nær venninne som jobber som sykepleier som brant seg kraftig på det.😣 Anonymkode: ede5e...344 Hadde vi ikke hatt den tilliten ville vi ikke vært gift i utgangspunktet. For om man går rundt og plaprer om alt til alle er det ikke en person man kan ha et intimt og nært forhold til. Og i alle fall ikke en person som lyver, og presser deg for info. Anonymkode: 63be0...d13 11 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #19 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men å fortelle navngitte opplysninger om andre i hans posisjon er ulovlig! Anonymkode: 2c3dc...eae Ser du gjentar dette gang på gang. Siden du er så bastant på at dette er ulovlig så antar jeg at du kan gjengi hvilken lov mannen til ts bryter. Anonymkode: 2114e...b2e 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #20 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mannen min har ofte hjemmekontor og jeg også. Mannen har personalansvar som leder. Han klarer ikke å ha noe i magen. Han forteller meg ofte om hvorfor Kari er sykemeldt, han deler sensitive opplysninger som skal holdes i hans firma. Jeg var streng og sa til ham at slike ting har han ikke lov til å fortelle meg. Nå har han blitt skikkelig sur, og har sluttet å fortelle alt mulig. Han forteller eksempel ikke når han kommer hjem. Han sier jeg sa at han ikke skulle fortelle. Han reagerer på alt på barnslig måte. Det har nok vært kald krig. Skjønner ikke hva jeg skal gjøre Anonymkode: 61441...fba Du irettesatte ham som om han var et barn. Naturligvis er han sur. Ledere diskuterer saker seg i mellom, legen din kan diskutere saken din med andre leger. Din leder diskuterer nok deg med sin kone eller andre ledere. En annens synspunkt kan være nødvendig. Din man har tiltro til at det du får vite blir hos deg, og det kan faktisk være fordelaktig for Kari at han vil ha innspill fra deg fremfor en annen leder på jobb. Du er en fortrolig og informasjonen blir hos deg. (Håper jeg) Kanskje har han et lite snev av mistillit til Kari. Diskuterer han det med deg kan han trekke konklusjonen om at dette nok var han selv som var for mistenksom. Diskuterer han det med en annen leder så kan det hende denne lederen også blir litt mistenksom ovenfor Kari, noe som kan være uheldig for henne. En taushetsplikt er ikke 100%. Men kommer informasjonen han gir "på bygda" via deg så kan han miste jobben. Du blir utvist enorm tillit. Anonymkode: 9a5fc...e2d 12 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå