AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #1 Skrevet 26. august 2022 Da tenker jeg ikke på ekstra husarbeid og sånt, men fikk dere litt massasje på vond rygg eller ben, eller dro partneren deres ut sent på kvelden/natten og kjøpte is eller annet? Eller fikk dere små oppmeksomheter eller ekstra mange fine ord stadig vekk? Ble dere skjemt bort på noen måte og hadde partene ekstra tålmodighet for eksempel? Fortell gjerne. Jeg har det dessverre ikke sånn selv, men jeg lurer på om dette er vanlig da en ofte ser sånt rundt på for eksempel sosiale medier. Og jada, jeg vet det ofte bare kan være et glansbilde som blir malt av det hele, men jeg lurer oppriktig på hvordan andre folk i virkeligheten opplever det? Anonymkode: 6e98a...965 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #2 Skrevet 26. august 2022 Mannen min var en engel under graviditeten og etter. Slet veldig med bekkenet fra uke 8 så jeg fikk ikke lov til å gjøre så og si noe. Han tok av seg all husarbeid, bærte alt når vi handlet, vaska toalettet etter maten kom i retur pga morgenkvalme og masserte føttene mine hver eneste kveld med krem. Noe jeg insisterte på å gjøre var å gå tur med hunden siden jeg trengte å gå (bekkenlåsning). Ungen er nå snart 2 år og han fortsetter å massere/kose føttene mine hver kveld han er hjemme ❤️ Anonymkode: 760ea...e69 1 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #3 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mannen min var en engel under graviditeten og etter. Slet veldig med bekkenet fra uke 8 så jeg fikk ikke lov til å gjøre så og si noe. Han tok av seg all husarbeid, bærte alt når vi handlet, vaska toalettet etter maten kom i retur pga morgenkvalme og masserte føttene mine hver eneste kveld med krem. Noe jeg insisterte på å gjøre var å gå tur med hunden siden jeg trengte å gå (bekkenlåsning). Ungen er nå snart 2 år og han fortsetter å massere/kose føttene mine hver kveld han er hjemme ❤️ Anonymkode: 760ea...e69 Heldig du er, høres ut som en god og snill mann 🥰 Anonymkode: 6e98a...965
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #4 Skrevet 27. august 2022 Ja, han var en superhelt i mine øyne. Både praktiske og ikke praktiske ting. Han var slik før graviditeten og alltid omsorgsfull, men han satt på et gir ekstra som jeg ble overrasket over Spesielt når jeg endte opp sengeliggende i hele tredje trimester, da var han bare magisk mot meg - jeg kunne ha nevnt i forbifarten at det hadde smakt med en spesiell is fra nabobyen som ligger en time unna og han hadde kjørt for og fikse det midt på natta helt av seg selv (aldri noe så ekstremt, men det hadde han gjort på sekundet uten og nøle for og illustrere) ❤️ Anonymkode: ba0a5...bd3 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #5 Skrevet 27. august 2022 Jaa, han smører magen min med krem hver kveld og gir meg massasje, både rygg og føtter. Jeg har ikke hatt noen cravings hvor jeg har bedt han løpe ut om natten, men han kjøper stadig inn ting han vet jeg liker som en liten overraskelse. Anonymkode: 1eba2...3be 1
Mann1977 Skrevet 27. august 2022 #6 Skrevet 27. august 2022 Hei, jeg er en mann, men svarer alikevel.... Jeg ga mye oppmerksomhet også da hun var gravid. Hun fikk lyst på forskjellige ting å spise, ja da skaffet jeg det uten problem. Massasje, sex, mat og humør var rett og slett ubeskrivelig å oppleve, en herlig tid når jeg husker tilbake :-) 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #7 Skrevet 27. august 2022 Han har fikset alt av husarbeid uten at jeg må spørre om det. Særlig første trimester, jeg kom først hjem fra jobb, sovnet på sofaen med en gang og våknet til ferdig middag. Før massasje og kos hver gang jeg ber om det, men jeg er ikke så glad i sånt. Han handler alt jeg vil ha,og da vi flyttet 3 uker før termin bar han alt, vasket ut av den gamle leiligheten, og ordnet alt det praktiske mens jeg lå på sofaen. Han er virkelig en helt ❤️ Anonymkode: 51694...6ab 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #9 Skrevet 27. august 2022 Massasje kan jeg få om jeg ber om det, men der får han jo tilbake og. For meg betyr det mer at han tar mer husarbeid enn at han skulle reist ut for mine cravings. Tror aldri han ville gjort sistnevnte, og vi venter vår tredje Anonymkode: 8e6ba...ad3 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #10 Skrevet 27. august 2022 Ikke noe spesielt som jeg kommer på… han kan massere litt om jeg ber han, men det gjør han jo også utenom graviditet ol jeg har vondt. Jeg hadde aldri noen spesielle cravings, og hadde jeg hatt så var jeg jo i stand til å dra å kjøpe det selv. Runde to så tok han mye av det tyngste med eldstemann da, mange legginger, samt all fysisk lek mellom barnehage og kvelds (jeg lå stort sett på sofaen, så jeg orket bare å lese, kose etc) Anonymkode: cc8b7...dfb 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #11 Skrevet 27. august 2022 Nei. Han var ikke emosjonelt involvert i graviditeten, og hadde ikke interesse for å sette seg inne i noe rundt prosessen. Vi var særboere i graviditeten pga jobb/geografi (planlagt barn), så han fikk nok et ekstra fjernt forhold til alt da. Jeg hadde et fint svangerskap uten vondter, noe oppkastepisoder var det helt fram til fødsel. Kunne ønsket meg mer flyttehjelp enn jeg fikk, ryddet garasje og bod og diverse alene etter at perm hadde begynt, det var tungt og da var jeg sliten og sår. Jeg kunne også ønsket meg mer empati da jeg fikk en komplikasjon på slutten som kunne gi varig helseskade på meg, og som ikke ville bli avklart før fødsel var overstått. Jeg var veldig ute av meg, fikk beskjed om å skjerpe meg, ødela jo helga for ham og stebarnet med å være på gråten... Jeg visste at mannens styrker er på andre områder enn empati og dulling, utelater mange episoder for å ikke bli gjenkjent. Han forguder barnet og er en veldig stolt far. Anonymkode: f1551...b38 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #12 Skrevet 27. august 2022 Nei, ikke noe ekstra. Tror det er vanligst å ha det slik, men det er jo ikke akkurat så mye å dele i sosiale medier, så blir jo usynlig. Anonymkode: 2902c...0ff 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #13 Skrevet 27. august 2022 Ja, han er så snill at det hender jeg føler meg litt for bortskjemt 🥰 Han ordner og fikser, henter, bringer og masserer! Nå helt på tampen er beina mine så hovne og vonde at det hender jeg må takke nei til fotmassasjene, men han tilbyr seg hver dag! Han hjelper meg av og på med både bukser og sokker, smører gravidolje på magen og jeg føler meg skikkelig godt ivaretatt! Synd at ikke alle menn ønsker å ta like godt vare på kvinnen som bærer deres barn! Anonymkode: fdc04...b2e 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #14 Skrevet 27. august 2022 Nei ikke noe Anonymkode: 7a2d4...6d3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #15 Skrevet 27. august 2022 Ja han var en engel! Siste 15 ukene fikk jeg massasje på føttene hver kveld. Jeg slet med bekkenløsning og ble liggende mye på sofaen. Jeg gjorde det jeg kunne og han gjorde resten. Ellers var det andre småting som å ta med det han visste jeg likte fra butikken for å glede meg ekstra. Tok seg mye av mitt eldste barn (som ikke er hans), deltok på foreldremøte i litt fravær, tok med å handlet nye klær. Altså ting jeg vanligvis ville gjort for mitt barn. Alt i alt en stor støtte gjennom hele svangerskapet. Anonymkode: 5dd2b...ab0 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #16 Skrevet 27. august 2022 Ja, min samboer la inn ekstra innsats, feks tok alt husarbeid/det jeg spurte om, stelte med dyrene, kjøpte ting til meg, massasje osv. Han er jo slik til vanlig og, men gjorde enda mer i svangerskapet. Når det er sagt, så burde dette være en selvfølge i mine øyne… det er tross alt vi kvinner som går gravid, må føde og få komplikasjoner før/under/etter! Det skulle bare mangle liksom! Anonymkode: 5c941...fa9 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #17 Skrevet 27. august 2022 Nei. Og det var faktisk en av de tingene som ødela ekteskapet. Jeg følte meg sviktet. Jeg var innlagt på sykehuset i fire måneder pga komplikasjoner og måtte ha fullstendig sengeleie, kom hjem til et utbombet hus med kasser med ting han hadde kjøpt strødd rundt overalt. Han hadde ikke støvsuget, ikke vasket do, ingenting. Husker jeg sto i gangen og grein med keisersnittarr og baby og han bare blei sinna og skreik til meg at om det ikke var bra nok kunne jeg bare dra til helvete. Anonymkode: 93b29...e2b 1 9
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #18 Skrevet 27. august 2022 Under første svangerskapet, sleit jeg veldig bekkenet. Vi bodde i tredje etasje i en blokk, uten heis, så trappegåing var uunngåelig. Men han sørget for at jeg ikke bar noen ting, så alt av handleposer og slike ting bar han. Han bygde opp rundt meg når jeg skulle sove slik at jeg lå godt og på de dagene hvor bekkenet var som vondest, smurte han også maten min og fant drikke til meg - uten at jeg spurte eller forventet det. Under svangerskap nummer to, slet jeg også med bekkenet, men også med psyken og søvn, så han stod alltid opp med eldste på morgenen, leverte nesten alltid i barnehagen (kom litt an på jobben hans) og han ble også hjemme de få gangene hun var syk og ikke kunne dra i barnehagen, slik at jeg fikk hvilt ut og slappet av mest mulig. Var 50% sykemeldt fra ca halvveis ut i svangerskapet begge gangene, så når jeg var hjemme trengte jeg å hvile ut. Anonymkode: e491c...c52
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #19 Skrevet 27. august 2022 Nei, nektet å gi massasje selv om jeg spurte, f.eks pga vond rygg. Det snilleste han gjorde var å komme med en sjokolade i ny og ne. Ingen fordeling av husarbeid, ble sint om det ikke var ryddig nok for han. Fikk mot til å gå da barnet var 2 mnd gammelt. Heldigvis. Anonymkode: 4b425...e9c 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #20 Skrevet 27. august 2022 Min mann stryker meg forsiktig over ryggen når jeg ber om massasje, for han har for vonde armer til å gi det akkurat nå, så den har jeg gitt opp😆 Jeg har aldri hatt behov eller lyst til at han skal sendes ut sent på kvelden for å kjøpe is eller whatever, det har aldri fristet. Men han bidrar ekstra der jeg sier jeg trenger hjelp (husarbeid eller handling etc) i tillegg til at han jobber ekstremt mye for at vi skal kunne gi ungen en god start. Det han gjør uoppfordret utenom er å kose med magen og snakke til den, det synes jeg er fint! Ellers er jeg ikke skuffet over «manglende ekstra oppmerksomhet» - for jeg har ikke forventet det heller. Anonymkode: eb4b5...c87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå