Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg opplever som nyutdannet barnehagelærer at yrket jeg tenkte jeg ble å trives i, ikke gir meg den gleden jeg har sett for meg. 

Har du omskolert deg eller tatt videreutdanning for å ikke være barnehagelærer/pedagog i barnehage mer? Hvilken vei tok du, og hva jobber du med nå? Måtte du investere i dette økonomisk? 

Hilsen fortvilet som ikke ser for seg barnehagehverdagen i fremtiden. 

Anonymkode: e1d75...487

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei! Jeg opplever som nyutdannet barnehagelærer at yrket jeg tenkte jeg ble å trives i, ikke gir meg den gleden jeg har sett for meg. 

Har du omskolert deg eller tatt videreutdanning for å ikke være barnehagelærer/pedagog i barnehage mer? Hvilken vei tok du, og hva jobber du med nå? Måtte du investere i dette økonomisk? 

Hilsen fortvilet som ikke ser for seg barnehagehverdagen i fremtiden. 

Anonymkode: e1d75...487

Du kan ta videreutdanning for å ikke kaste bort utdannelsen din. Spes ped, logoped o.l 

Jeg er Barne og ungdomsarbeider og har jobbet i barnehage i 15 år. Kjenner nå at jeg er alvorlig lei. 
Mye støy, lav bemanning og veldig slitsomt og travelt. Vi som jobber i barnehagen har mye stress i jobben vår. 

Anonymkode: 264d4...bd9

Skrevet

Har du kun jobbet på en plass etter endt utdannelse? Kan det være mulig at din nåværende arbeidsplass ikke kan tilby deg det samme som en annen barnehage? I såfall ville jeg først undersøkt hva de ulike barnehagene i ditt område har i fokus, og hvilke oppgaver du kan få gjøre med utdannelsen du har. Kanskje finner du en arbeidsplass som passer deg bedre likevel. Du skal jobbe i mange år, og det viktigste er at du finner noe du trives med, om det er barnehagelærer eller noe helt annet. Lykke til 😁

Anonymkode: 6268e...7ad

Skrevet

Hadde jeg vært yngre hadde jeg tatt master i logopedi/ spesialpedagogikk, men det ble litt stort i en alder av nesten 50. Jobbet som ped.leder i 23 år.

Jeg tok spes.ped 1 og 2 ved Oslo Met og jobber nå på skole. 

Anonymkode: 87b00...ce4

Skrevet

det kommer an på om du vil jobbe med barn eller ikke. Ganske ubrukelig om du vil noe annet. Vanskelig for oss å jobbe i skolen også. Skønner deg godt, mistrives på jobb jeg å. alt blir halvhjertet fordi jeg ikke oker bry meg/engasjere meg

Anonymkode: 59049...248

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...