AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #1 Skrevet 26. august 2022 Hei! Jeg opplever som nyutdannet barnehagelærer at yrket jeg tenkte jeg ble å trives i, ikke gir meg den gleden jeg har sett for meg. Har du omskolert deg eller tatt videreutdanning for å ikke være barnehagelærer/pedagog i barnehage mer? Hvilken vei tok du, og hva jobber du med nå? Måtte du investere i dette økonomisk? Hilsen fortvilet som ikke ser for seg barnehagehverdagen i fremtiden. Anonymkode: e1d75...487
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #2 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Jeg opplever som nyutdannet barnehagelærer at yrket jeg tenkte jeg ble å trives i, ikke gir meg den gleden jeg har sett for meg. Har du omskolert deg eller tatt videreutdanning for å ikke være barnehagelærer/pedagog i barnehage mer? Hvilken vei tok du, og hva jobber du med nå? Måtte du investere i dette økonomisk? Hilsen fortvilet som ikke ser for seg barnehagehverdagen i fremtiden. Anonymkode: e1d75...487 Du kan ta videreutdanning for å ikke kaste bort utdannelsen din. Spes ped, logoped o.l Jeg er Barne og ungdomsarbeider og har jobbet i barnehage i 15 år. Kjenner nå at jeg er alvorlig lei. Mye støy, lav bemanning og veldig slitsomt og travelt. Vi som jobber i barnehagen har mye stress i jobben vår. Anonymkode: 264d4...bd9
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #3 Skrevet 26. august 2022 Har du kun jobbet på en plass etter endt utdannelse? Kan det være mulig at din nåværende arbeidsplass ikke kan tilby deg det samme som en annen barnehage? I såfall ville jeg først undersøkt hva de ulike barnehagene i ditt område har i fokus, og hvilke oppgaver du kan få gjøre med utdannelsen du har. Kanskje finner du en arbeidsplass som passer deg bedre likevel. Du skal jobbe i mange år, og det viktigste er at du finner noe du trives med, om det er barnehagelærer eller noe helt annet. Lykke til 😁 Anonymkode: 6268e...7ad
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #4 Skrevet 27. august 2022 Hadde jeg vært yngre hadde jeg tatt master i logopedi/ spesialpedagogikk, men det ble litt stort i en alder av nesten 50. Jobbet som ped.leder i 23 år. Jeg tok spes.ped 1 og 2 ved Oslo Met og jobber nå på skole. Anonymkode: 87b00...ce4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #5 Skrevet 27. august 2022 det kommer an på om du vil jobbe med barn eller ikke. Ganske ubrukelig om du vil noe annet. Vanskelig for oss å jobbe i skolen også. Skønner deg godt, mistrives på jobb jeg å. alt blir halvhjertet fordi jeg ikke oker bry meg/engasjere meg Anonymkode: 59049...248
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå